شرکت بیمه ملت یکی از شرکت‌های بیمه خصوصی بزرگ صنعت بیمه محسوب می‌شود. بر خلاف تصور عموم بیمه ملت زیرمجموعه بانک ملت نیست و ارتباطی با این بانک ندارد؛ در واقع شرکت بیمه ما زیر مجموعه بانک ملت است.

برخی از سهامداران عمده بیمه ملت عبارتند از: صندوق بازنشستگی کشوری، گروه بهمن، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین و … در این مقاله به معرفی کامل محصول بیمه درمان تکمیلی ملت و خدمات این شرکت در این رشته بیمه‌ای می‌پردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به خرید بیمه تکمیلی ملت به صورت گروهی و یا انفرادی، ابتدا این مطلب را به صورت کامل مطالعه نمایید.

راهنمای مطالعه

پوشش‌های بیمه تکمیلی ملت

شرکت بیمه ملت در طرح‌های بیمه تکمیلی خود پوشش‌های متفاوتی را لحاظ می‌کند. البته این پوشش‌ها در چارچوب آیین‌نامه درمان بیمه مرکزی است. البته برخی از پوشش‌ها به دلیل ریسک بالا در بیمه درمان انفرادی ملت ارائه نمی‌شود. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین پوشش‌های این شرکت قابل مشاهده است:

  • بستری عمومی و جراحی‌های تخصصی
  • زایمان
  • هزینه‌های پاراکلینیکی اول شامل: سونوگرافی، انوان اسکن، MRI و …
  • گروه پاراکلینیکی دوم شامل: آندوسکوپی، نوار قلب، تست ورزش، اکوکاردیوگرافی و …
  • دسته پاراکلینیکی سوم مانند جراحی‌های سرپایی، بیوپسی، لیزر درمانی و …
  • خدمات آزمایشگاهی
  • فیزیوتراپی، گفتار درمانی و کار درمانی
  • ویزیت و دارو
  • دندانپزشکی
  • رفع عیوب انکساری چشم (لیزیک و …)
  • عینک و لنز طبی

البته پوشش‌های فوق در همه قراردادهای بیمه تکمیلی ملت وجود ندارد. برخی از سازمان‌ها یا شرکت‌ها تنها پوشش‌های خاصی را مدنظر دارند که با توجه به نیاز پرسنل آن‌ها را تعیین می‌کنند. همچنین سقف هر پوشش نیز در هر قرارداد متفاوت است. ممکن است شرکتی پوشش دندانپزشکی با سقف تعهد سالیانه 1 میلیون تومان برای هر نفر داشته باشد و شرکتی دیگر همین تعرفه دندانپزشکی را با سقف سالیانه 4 میلیون تومان به ازای هر فرد درخواست نماید.

البته تعهدات و سقف‌های پیشنهادی هر شرکت باید مورد تایید شرکت بیمه نیز باشد چرا که در برخی موارد محدودیت‌های آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی اجازه ارائه هر سقفی را به شرکت بیمه نمی‌دهد.

با توجه به سقف تعهدات درخواستی مربوط به هر پوشش، شرکت بیمه قیمت متفاوتی را اعلام می‌کند و طبیعتا هر چه سقف تعهدات مورد نظر شرکت (بیمه گذار) بالاتر باشد، قیمت اعلامی شرکت بیمه نیز بالاتر خواهد بود.

بیمه تکمیلی گروهی ملت

یکی از رایج‌ترین انواع بیمه تکمیلی نوع گروهی (شرکتی) آن است. البته منظور از بیمه درمان گروهی، تجمیع چند فرد یا خانواده به صورت کلی نیست. بلکه منظور بیمه‌ای است که برای پرسنل یک شرکت یا سازمان و اعضای خانواده ایشان از طرف شرکت تهیه و خریداری شود.

بیمه ملت نیز در گذشته مانند اغلب شرکت‌های بیمه همچون بیمه البرز عمدتا بر بیمه تکمیلی گروهی به ویژه گروه‌ها و سازمان‌های بزرگ تمرکز داشت. برخی از مشتریان این شرکت عبارتند از وزارت راه، راه آهن، دانشگاه آزاد و … 

در گذشته بازار هدف این شرکت سازمان‌ها و ارگان‌های بزرگ و عمدتا دولتی است. یکی از دلایلی که این شرکت بیمه در رشته بیمه درمان گروهی برای شرکت‌های با تعداد کمتر شناخته شده نیست همین موضوع است. حجم عملیات بالای قراردادهای چند صد هزار نفری در سراسر کشور بسیار بالا بوده و امکان ارائه سرویس به همه اقشار و گروه‌ها میسر نیست. 

البته شرکت بیمه ملت به تازگی و در سال 1402 طرح‌های بیمه درمان تکمیلی برای استفاده شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه کرده است. این طرح‌ها مشابه طرح‌های بیمه آسماری SOS هستند. در ادامه جزئیات این طرح‌های جدید بیمه تکمیلی ملت مشاهده می‌شود.

طرح‌های بیمه درمان گروهی موسسات و شرکت‌های کوچک بیمه ملت 1402

شرکت بیمه ملت از اوایل سال 1402 طرح‌های بیمه تکمیلی جهت استفاده شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه کرده است. شرایط و پوشش‌های این طرح‌ها مشابه طرح‌های بیمه تکمیلی آسماری هستند. اما در برخی از موارد محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های بیمه ملت بیشتر است. چراکه این شرکت تابحال در رشته درمان صرفا به شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ سرویس دهی داشته و طبیعتا با توجه به ذات پرریسک بیمه درمان گروهی مجموعه‌های کوچک، شرکت با اعمال قوانین محدودکننده سعی در کنترل این ریسک دارد.

جدول زیر طرح‌های ارائه شده بیمه ملت به شرکت های کوچک و متوسط را نمایش می‌دهد.

همچنین در پایین جدول فایل کامل طرح‌ها و شرایط بیمه درمان تکمیلی ملت جهت دانلود قرارداده شده است.

در صورتی که قصد مشاوره و خرید بیمه تکمیلی شرکتی را دارید می‌توانید با کارشناسان های درمان تماس بگیرید.

جزئیات سقف تعهدات و پوشش‌های این شرکت بیمه از طریق لینک زیر قابل دانلود است. همچنین در ادامه برخی از شرایط و ویژگی‌های این طرح‌ها تشریح شده است.

ویژگی‌های بیمه تکمیلی شرکتی بیمه ملت

همانطور که در جدول بخش قبل ملاحظه می‌کنید طرح‌های شرکتی بیمه ملت شامل پوشش‌های مختلفی از جمله بستری و جراحی، زایمان، نازایی، غربالگری جنین، انواع پاراکلینیکی‌ها مثل رادیوگرافی، سونوگرافی، اسکن، ام آر آی، آزمایش، فیزیوتراپی، آندوسکوپی، لیزیک و همچنین آمبولانس، دندانپزشکی، ویزیت و دارو است.

  • فرانشیز: فرانشیزهای قابل ارائه برای این پوشش‌ها به دلخواه مشتری بوده و در 3 فرانشیز 10، 20 و یا 30 درصد می‌تواند انتخاب شود. با کاهش درصد فرانشیز قیمت طرح‌ها افزایش می‌یابد.
  • انتخاب دو طرح: شرکت‌های با تعداد بالای 70 نفر امکان انتخاب دو طرح در قرارداد را دارند؛ با رعایت این محدودیت که حداقل 35 درصد متقاضیان درخواست یک طرح و 65 درصد مابقی متقاضی طرح دیگر باشند (یعنی اگر متقاضیان یک طرح کمتر از 35 درصد کل متقاضیان باشند امکان انتخاب دو طرح وجود ندارد).
  • دوره انتظار: در صورتی که شرکتی برای اولین بار اقدام به خرید بیمه تکمیلی نماید، برای پوشش بستری به مدت 3 ماه و برای پوشش زایمان به مدت 9 ماه شامل دوره انتظار می‌شود؛ به این معنی که بیمه شده در این مدت نمی‌تواند از این پوشش‌ها استفاده نماید و هزینه مربوطه تحت پوشش بیمه تکمیلی نخواهد بود. موضوع دوره انتظار برخی پوشش‌ها، قانون کلی بیمه‌های درمان بوده و محدودیت بیمه ملت نیست.

شرایط و محدودیت‌های طرح‌های 1402 درمان بیمه ملت

در این قسمت برخی از مهم‌ترین شرایط و محدودیت‌های بیمه درمان تکمیلی ملت توضیح داده شده است:

  1. حداقل تعداد بیمه شدگان جهت عقد قرارداد شرکتی بیمه ملت 15 نفر است.
  2. پرسنل شرکت به همراه اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند. پدر و مادر پرسنل در صورتی که تحت تکفل قانونی ایشان باشند امکان خرید بیمه تکمیلی ملت را دارند.
  3. در صورتی که پدر و مادر پرسنل تحت تکفل ایشان نباشند و سال قبل نیز تحت پوشش بیمه ملت نبوده باشند، با افزایش 50 درصدی حق بیمه (علاوه بر اعمال افزایش نرخ سنی) می‌توانند بیمه تکمیلی شوند. البته تنها به میزان 5% از تعداد کل بیمه شدگان یک شرکت امکان بیمه کردن پدر و مادرهای با این شرایط وجود دارد.
  4. حداکثر سن بیمه شدگان 80 سال است. افراد 60 تا 70 سال 50درصد و افراد 70 تا 80 سال 100درصد افزایش قیمت دارند.
  5. هر نفر اصلی ملزم به تحت پوشش قراردادن تمامی افراد تحت تکفل خود می‌باشد.
  6. طرح 5 (که بهترین طرح بیمه تکمیلی ملت است) تنها برای گروه‌های بالای 100 نفر قابل خریداری است.
  7. تکمیل فرم پرسشنامه سلامت پزشکی برای کلیه نفرات در گروه‌های زیر 50 نفر الزامی است.
  8. کلیه پدر و مادرها می‌بایست فرم پرسشنامه سلامت پزشکی را با هر تعداد بیمه شده تکمیل کنند. بعد از تکمیل پرسشنامه سلامت که فرد ملزم به رعایت صداقت در تکمیل آن می باشد شرکت نسبت به تحت پوشش قراردادن شخص تصمیم گیری می‌کند.
  9. شرکت بیمه ملت در رد یا قبول افراد پس از بررسی پرسشنامه سلامت مختار است.
  10. کلیه هزینه‌های پزشکی مطابق با تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت محاسبه و پرداخت خواهد شد.
  11. داشتن بیمه پایه برای کلیه بیمه شدگان الزامی است. و در صورتی که شخصی بیمه پایه نداشته باشد نمی تواند تحت پوشش بیمه تکمیلی شرکتی ملت قرار گیرد.
  12. برای گروه‌های کمتر از 60 نفر، حداقل 80% پرسنل مطابق لیست تامین اجتماعی باید متقاضی بیمه تکمیلی باشند.
  13. برای گروه‌های بالاتر از 60 نفر، حداقل 70% پرسنل مطابق لیست تامین اجتماعی باید متقاضی بیمه تکمیلی باشند.
  14. بیمه شدگان نهایتا 3 ماه از تاریخ استفاده فرصت تحویل مدارک پزشکی به بیمه ملت برای جبران هزینه را دارند.
  15. اعمال جراحی مربوط به چاقی مانند اسلیو معده، بای پس معده، تعویض مفصل زانو، بلفاروپلاستی، ماموپلاستی، آبدومینوپلاستی، لیپولیز و اعمال زیبایی استثنا بوده و هزینه آن‌ جبران نخواهد شد.

مروری بر مهم‌ترین قوانین بیمه تکمیلی ملت برای شرکت‌ها

با توجه به اینکه شرکت بیمه ملت اخیرا طرح‌هایی برای شرکت‌‌های کوچک و متوسط ارائه نموده است طبیعتا شرکت‌های زیادی به بررسی شرایط این شرکت جهت عقد قرارداد بیمه تکمیلی اقدام خواهند کرد. لذا جهت مقایسه بهتر شرایط این شرکت با سایر شرکت‌ها بیمه در ادامه مهمترین قوانینی که در طرح‌های بیمه ملت به چشم می‌خورد را زیر ذره بین برده و موشکافی می‌کنیم. 

  • محدودیت در انتخاب بالاترین طرح: شرکت بیمه ملت 5 طرح به بازار ارائه نموده که به ترتیب از طرح شماره 1 (پایین ترین طرح) تا طرح 5 (بالاترین طرح) سقف تعهدات پوشش‌ها افزایش می‌یابد اما متاسفانه بالاترین طرح یعنی طرح 5 را فقط مجموعه هایی که تعداد متقاضیان آن‌ها بالای 100 نفر باشد می‌توانند انتخاب نمایند و مجموعه های زیر 100 نفر فقط از 4 طرح اول می‌توانند انتخاب داشته باشند.
  • پوشش پدر و مادر: بسیاری از بیمه شده‌ها تمایل دارند که پدر و مادرشان را نیز به عنوان زیرمجموعه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند که متاسفانه بیمه ملت در این زمینه محدودکننده ترین شرایط را در مقایسه با سایر شرکت‌های بیمه دارد. طبق قانون این شرکت فقط پدر و مادر های تحت تکفل مجاز به دریافت پوشش بیمه تکمیلی می باشند. پدر مادر هایی که تحت تکفل بیمه شده اصلی نباشند (بیمه پایه پدر و مادر تحت پوشش فرزندشان که بیمه شده اصلی است باشد) فقط به میزان 5 درصد بیمه شده ها و با اعمال 50 درصد افزایش قیمت (علاوه بر شرط سنی) امکان بیمه شدن را دارند. برای مثال اگر شرکتی 30 نفر متقاضی بیمه داشته باشد به میزان 5 درصد جمعیت یعنی 1 نفر پدر یا مادر غیر تحت تکفل را می‌تواند بیمه نماید. حال فرض کنیم قیمت طرح بیمه انتخابی برای نفرات عادی 300 هزار تومان ماهیانه باشد. برای این پدر یا مادر اگر سن این شخص فرضا 65 سال باشد قیمت ماهانه 50 درصد به خاطر سن و 50 درصد دیگر نیز به دلیل تحت تکفل نبودن افزایش می‌یابد یعنی حق بیمه این فرد ماهانه 675 هزار تومان خواهد بود.
  • الزام داشتن بیمه پایه: با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌های بیمه ازجمله بیمه آسماری (sos) که بیمه ملت در طراحی طرح ها بسیار از طرح‌های این شرکت الگو گرفته است، داشتن بیمه پایه را شرط اساسی در استفاده از بیمه تکمیلی نمی‌دانند اما بیمه ملت تنها نفراتی که بیمه پایه داشته باشند را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌دهد.
  • پرداخت هزینه‌های دارو مازاد بر سهم بیمه گر اول: در طرح‌های بیمه تکمیلی ملت صریحا عنوان شده که پرداخت هزینه‌های دارویی صرفا مازاد بر سهم بیمه گر پایه صورت خواهد گرفت. این موضوع در کنار آنلاین شدن نسخ تامین اجتماعی می‌تواند برای بیمه شدگان مشکل‌زا باشد چراکه بسیاری از پزشکان به دلیل دسترسی نداشتن به سیستم آنلاین نسخ تامین اجتماعی، قطعی سیستم در لحظه نوشتن نسخه، پیدا نشدن دارو در سیستم، وقت نداشتن پزشک و… ممکن است نسخه را در سربرگ خود بنویسند و در این صورت داروخانه از سهم سازمان بیمه گر پایه شما (که البته سهم کمی دارد) قادر به استفاده نبوده و نسخه شما اصطلاحا آزاد صادر می‌شود که متاسفانه پرداختی بیمه ملت بابت کلیه فاکتورهای با شرایط ذکر شده صفر خواهد بود! 
  • شرط درصد بالای متقاضیان از لیست تامین اجتماعی: مجموعه‌های با تعداد متقاضی کمتر از 60 نفر باید 80 درصد از نفرات از آخرین لیست بیمه تامین اجتماعی که داشته‌اند متقاضی باشند و مجموعه‌هایی که بالای 60 نفر متقاضی بیمه تکمیلی دارند باید حداقل 70 درصد از نفراتی که در لیست تامین اجتماعی شرکت هستند متقاضی بیمه تکمیلی باشند تا امکان عقد قرارداد شرکتی برقرار گردد. این شرایط سخت گیرانه بیمه ملت در حالیست که بسیاری از شرکت‌های بیمه در قراردادهای درمان تکمیلی گروهی خود شرط 50 درصدی متقاضیان از لیست تامین اجتماعی را کافی می‌دانند.
  • درصد تخفیف بابت پرداخت حق بیمه به صورت نقدی: معمولا شرکت‌های بیمه بابت پرداخت نقدی کل حق بیمه در ابتدای قرارداد 10 درصد تخفیف (فارغ از تعداد نفرات) لحاظ می‌نمایند. حال آنکه شرکت بیمه ملت تخفیف 10 درصدی را فقط برای شرکت‌های بالای 50 نفر لحاظ می‌کند و مجموعه‌های زیر 50 نفر در صورت پرداخت نقدی فقط 5 درصد تخفیف خواهد داشت.
  • تکمیل پرسشنامه سلامت: در شرایط حاکم بر طرح‌های شرکتی بیمه ملت بز لزوم تکمیل پرسشنامه سلامت توسط کلیه والدین و همچنین برای شرکت‌های کمتر از 50نفر، برای همه متقاضیان بیمه تاکید شده است. فرم پرسشنامه سلامت همانطور که از نام آن پیداست مجموعه ای از سوالات است که پاسخ آن‌ها وضعیت سلامت فعلی و گذشته هر فرد را مشخص می‌کند. در این فرم به طرح سوالاتی از شخص خواسته شده که به کلیه مشکلات جسمی که در گذشته یا حال دارد اشاره نموده و هزینه‌های مربوطه را ذکر نماید. پس ازتکمیل این فرم که می بایست با صداقت کامل توسط بیمه شده تکمیل شود شرکت بیمه تصمیم می‌گیرد که شخص را بیمه کند یا خیر. همچنین کلیه هزینه‌های آتی مربوط به بیماری‌هایی که در گذشته شخص وجود داشته از تعهد بیمه گر خارج خواهد بود که در قراردادهای گروهی موضوع مطلوبی نیست.

بیمه درمان تکمیلی انفرادی ملت

بیمه ملت یکی از معدود شرکت‌های بیمه‌ای است که بیمه درمان انفرادی ارائه می‌کند. البته با توجه به ریسک بالای بیمه انفرادی، میزان تبلیغات آن در این رشته اندک و به تبع آن فروش محدودی دارد.

بیمه انفرادی ملت به صورت خانوادگی به فروش می‌رسد. به این معنی که کل اعضای یک خانواده می‌بایست این بیمه را تهیه کنند. در مقایسه با سایر رقبایی مانند بیمه سامان، فروش بیمه انفرادی بیمه ملت بسیار اندک است.

جهت خرید بیمه درمان انفرادی یا خانوادگی بیمه ملت باید به شعب یا نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کنید. فرایند خرید این بیمه زمان‌بر است و هر فرد می‌بایست فرم پرسشنامه سلامتی که شرکت بیمه از قبل آماده کرده است را تکمیل کند.

نکته مهم در مورد بیمه درمان انفرادی این است که هزینه‌هایی که مربوط به درمان بیماری‌‌های که از قبل از خرید بیمه در بدن فرد ایجاد شده‌ است، پوشش داده نمی‌شود. نقطه ضعف بزرگ بیمه‌های درمان انفرادی همین مورد است؛ که البته به دلیل ریسک زیاد شرکت بیمه این امر اجتناب ناپذیر است. این موضوع نارضایتی زیادی در میان دارندگان بیمه درمان انفرادی شرکت‌های مختلف ایجاد کرده است.

در صورتی که شرکتی با تعداد پرسنل کم هستید می‌توانید از طرح‌های ویژه بیمه درمان گروهی برخی از شرکت‌های بیمه از جمله بیمه آسماری، SOS، بیمه دی و … استفاده کنید. برای دریافت مشاوره و خرید بیمه تکمیلی شرکتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جدول تعهدات بیمه تکمیلی ملت سال  1402

با توجه به اینکه قراردادهای بیمه درمان تکمیلی یک ساله هستند، بنابراین در طول مدت یک سال قرارداد هر بیمه شده می‌تواند تعهدات خاصی را با سقفی مشخص استفاده کند.

در صورتی که تحت پوشش این شرکت بیمه هستید و تمایل دارید که جدول تعهدات بیمه تکمیلی ملت در سال  1402 را مشاهده نمایید، می‌توانید با مسئول امور بیمه‌ای شرکت و یا سازمان خود صحبت کرده و سقف هر پوشش را از ایشان جویا شوید؛ چرا که این موضوع در قرارداد مجموعه شما با بیمه ملت درج شده است و برای هر شرکت نسبت به سایر شرکت‌ها متفاوت است. ممکن است سازمانی پوشش ویزیت و دارو نداشته باشد اما شرکت دیگری تا سقف 2 میلیون تومان برای هر فرد این پوشش را از بیمه ملت درخواست و تهیه کرده باشد. همه این موارد در قرارداد گنجانده می‌شود.

راهکار دیگر برای آگاهی از سقف تعهدات و هزینه‌های بیمه تکمیلی ملت، این است که با نمایندگی یا کارگزاری که امور بیمه مجموعه شما را پیش می‌برند تماس بگیرید. در نهایت نیز اگر در هر یک از دو روش بالا به نتیجه نرسیدید، با شماره 02185333 که مربوط به دفتر مرکزی بیمه ملت است صحبت نمایید.

تعرفه‌های بیمه تکمیلی ملت 1402

شرکت بیمه ملت نیز مانند سایر شرکت‌های بیمه پرداخت هزینه پرونده‌های خسارت درمان را بر مبنای تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت انجام می‌دهد. این تعرفه‌ها هرساله از سوی وزارت بهداشت تعیین و جهت اعمال به مراکز درمانی و همچنین به شرکت‌های بیمه جهت پرداخت پرونده‌های خسارت ابلاغ می‌گردد. بنابراین اگر شما هزینه درمانی در مراکزی که طرف قرارداد بیمه تکمیلی شما نیستند داشته باشید، شرکت بیمه جهت پرداخت ابتدا هزینه‌های مربوطه را برمبنای تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت محاسبه و پس از کسر فرانشیز برای شما واریز می‌نمایند. چنانچه مرکزی که مراجعه نمودید تعرفه بالاتری نسبت به تعرفه‌های مصوب دریافت کرده باشد به همان نسبت شما متضرر خواهید شد. بهترین راهکار جهت جلوگیری از این ضرر مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی می‌باشد. در بخش بعدی به بررسی مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت می‌پردازیم.

مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت

شرکت بیمه ملت با حدود 5000 مرکز درمانی در سراسر کشور قرارداد دارد. برخی از این مراکز اصطلاحا آنلاین بوده و بیمه شده می‌تواند با مراجعه به مرکز درمانی و ارائه مشخصات و کد ملی خود، بدون پرداخت هزینه از خدمات استفاده کند. اما برخی مراکز آنلاین نبوده و بیمه شده باید برای دریافت معرفینامه به شعب بیمه ملت در سراسر کشور مراجعه نماید و بعد از آن به مرکز درمانی  برود.

لیست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ملت از طریق لینک فوق قابل مشاهده است.

پرداخت خسارت درمان بیمه ملت

در صورتی که بیمه شدگان شرکت بیمه ملت به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه کنند، باید هزینه را خودشان پرداخت کرده و مدارک آن را جهت واریز خسارت به بیمه ملت تحویل دهند.

پیگیری خسارت بیمه ملت با استفاده از کد رهگیری قابل انجام است. همچنین برای آگاهی از تحت پوشش بودن و یا رویت خسارت‌ها، استعلام بیمه تکمیلی ملت با کد ملی  را می‌توان انجام داد. این کار با استفاده از سایت یا اپلیکیشن بیمه ملت صورت می‌گیرد. جهت ورود به سیستم بیمه ملت کلیک نمایید.

خرید بیمه تکمیلی ملت

جهت ثبت نام و خرید بیمه تکمیلی شرکتی بیمه ملت می‌توانید با کارشناسان ما در های درمان تماس بگیرید. ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان و اعلام قیمت در سریع‌ترین زمان از بیمه ملت و سایر شرکت‌های معتبر بیمه، بعد از خرید بیمه تکمیلی نیز همراه شما هستیم.

جمع آوری مدارک خسارت از محل شرکت شما، پشتیبانی آنلاین و تلفنی از کلیه بیمه شدگان و واریز سریع خسارت‌ها از جمله خدمات ماست که به صورت رایگان به مشتریان ارائه می‌شود.

برای دریافت مشاوره و استعلام بیمه تکمیلی ملت برای شرکت خود با ما تماس بگیرید و یا با کلیک روی دکمه زیر، فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید.

استعلام بیمه تکمیلی ملت با کد ملی

اگر میخواهید بدانید تحت پوشش بیمه تکمیلی ملت هستید یا خیر؟ و یا اگر میخواهید گزارش وضعیت خسارت‌های بیمه درمتن تکمیلی خود را داشته باشید می‌توانید از طریق اپلیکیشن همراه ملت به اطلاعات زیادی در مورد بیمه نامه‌ها و پرونده‌های ارسالی خود دسترسی پیدا کنید. کافیست از طریق لینک زیر اپلیکیشن همراه ملت را دانلود نمایید و سپس با ورود مشخصات فردی مانند کد ملی به پرتال بیمه ملت خود دسترسی پیدا کنید.

سوالات پرتکرار مربوط به بیمه تکمیلی ملت

بله؛ بیمه ملت از اوایل سال 1402 طرح‌هایی برای استفاده شرکت‌های کوچک و متوسط با حداقل تعداد نفرات 15 نفر، ارائه کرده است.

بله؛ در صورتی که شخص بیمه تکمیلی خود را بلافاصله تمدید نکرده باشد در بیمه ملت مشمول دوره انتظار خواهد شد. دوره انتظار پوشش بستری 3 ماه و دوره انتظار زایمان 9 ماه است.

جدول تعهدات بیمه تکمیلی برای قراردادهای مختلف متفاوت بوده و ثابت نیست. به طور مثال جدول تعهدات قرارداد دانشگاه آزاد بیمه ملت با جدول تعهدات شرکت راه آهن از نظر نوع پوشش‌ها و سقف تعهدات تفاوت دارند. در صورتی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه ملت هستید باید از جدول تعهدات را از مجموعه خودتان تهیه کرده و یا با شعب بیمه ملت تماس بگیرید.

مدت زمان تحویل اسناد درمانی در حین قرارداد حداکثر 3 ماه و بعد از پایان مدت قرارداد تا 1 ماه می‌باشد.

5 1 رای
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
zhilla
zhilla
1 سال قبل

سلام سقف پرداختی بیمه ملت برای عینک طبی سال ۱۴۰۱ در حات بیمه ویژه چقدر هست؟

مونا صادقی
ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  zhilla

سلام وقت بخیر. سقف هر پوشش در قراردادهای مختلف متفاوت است.

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام..مدت تحویل مدارک جهت تحویل خسارت درمانی چه مدت زمانیه؟؟؟؟

مونا صادقی
ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام وقت بخیر. در قراردادهای مختلف این مدت زمان متفاوت است. بهتر است از شعبه یا نمایندگی که قرارداد بستید جویا شوید.

4
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x