کدام بیمه تکمیلی برای شرکت من مناسب است؟

کدام بیمه تکمیلی برای شرکت من مناسب است؟

فهرست

شرکت‌های بیمه مختلف از جمله بیمه ما، بیمه آسیا، بیمه پارسیان، بیمه دی، بیمه پاسارگاد، بیمه سامان، بیمه آسماری و… طرح‌های بیمه درمان تکمیلی مختلفی را ارائه می‌کنند. این طرح‌ها هم شامل بیمه انفرادی ویژه اشخاص و خانواده‌ها می‌باشد و هم شامل طرح‌های گروهی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها.

هر یک از شرکت‌های بیمه در یک سری رشته بیمه‌ای خدمات بهتری را ارائه می‌کنند. در زمینه بیمه درمان تکمیلی شرکتی نیز روال به همین صورت است. برخی از شرکت‌های بیمه در زمینه بیمه درمان تکمیلی گروهی نام آشناتر هستند و سابقه ارائه خدمات درخشانی در این زمینه دارند. مسلما یکی از ملاک‌های مهم در انتخاب یک شرکت بیمه برای خرید بیمه درمان تکمیلی شرکتی، رضایت مشتریان فعلی و نرخ تمدید قراردادهای رشته بیمه درمان تکمیلی آن شرکت می‌باشد.

نکته جالب اینجاست که به صورت کلی و برای همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و استارتاپ‌های ایرانی نمی‌توان یک شرکت را به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات بیمه درمان تکمیلی گروهی توصیه کرد. زیرا هر شرکت، سازمان، گروه و یا استارتاپ با توجه به ویژگی‌های به خصوصش و همچنین نیازمندی‌های پرسنل می‌بایست به شرکت بیمه متفاوتی برای دریافت پوشش بیمه درمان تکمیلی گروهی مراجعه نماید.

در ادامه ابتدا ویژگی‌های برخی از شرکت‌های بیمه را بررسی می‌کنیم.

خدمات بیمه درمان البرز

این شرکت جزو بزرگترین شرکت‌های بیمه‌ای ایران است که در زمینه بیمه درمان شرکت‌های بسیار زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است. در بیمه تکمیلی البرز طرح آماده‌ای برای پیشنهاد به شرکت‌ها وجود ندارد و شرکت‌ها در ارتباط با این بیمه می‌بایست خودشان طرح مد نظرشان را انتخاب و جهت نرخ‌دهی به نمایندگان و یا شعب این شرکت تحویل دهند. این شرکت به گروههای زیر 50 نفر پوشش بیمه تکمیلی ارائه نمی‌کند.

این شرکت بیمه حدود 3000 مرکز طرف قرارداد دارد ولی در مورد بسیاری از مراکز درمانی، دریافت معرفینامه به صورت اینترنتی و غیر حضوری میسر نیست و بیمه شده باید به صورت حضوری به شعب بیمه البرز مراجعه و معرفینامه مورد نظر را دریافت کند که این مورد یکی از نقاط ضعف آن محسوب ‌می‌شود.

خدمات بیمه درمان تکمیلی بیمه دانا

بیمه دانا یکی از شرکت‌هایی است که به ارائه نرخ‌های مناسب در طرح‌های بیمه درمان گروهی معروف است. بیمه دانا خدمات بیمه تکمیلی را صرفا به صورت گروهی و نه به صورت انفرادی به شرکت‌ها ارائه می‌نماید. بیمه تکمیلی دانا مراکز طرف قرارداد نسبتا گسترده‌ای در سراسر کشور دارد که افراد می‌توانند برای انجام کارهای پزشکی خود به صورت معرفینامه‌ای به این مراکز مراجعه نمایند. بیمه شده‌های این شرکت در صورت برخورداری از کارت طلایی بیمه شرکت بیمه دانا می‌توانند مستقیما به مرکز مراجعه و با ارائه این کارت خدمات مد نظر را دریافت نمایند ولی در صورت عدم داشتن کارت طلایی می‌بایست به صورت حضوری و با مراجعه به شعب بیمه دانا اقدام به دریافت معرفینامه نمایند. در خصوص کارت طلایی بیمه دانا لازم به توضیح است که این کارت صرفا به افرادی که مبلغ مشخصی را نزد بیمه دانا سپرده گذاری کرده باشند قابل ارائه می‌باشد.

یکی از نکات قابل توجه در رابطه با بیمه دانا در رابطه با پوشش دارو در قراردادهای بیمه درمان تکمیلی گروهی است. بیمه دانا در اکثر قراردادهای خود پرداخت هزینه‌های مربوط به نسخ دارویی را صرفا به صورت مازاد بر سهم بیمه‌گر پایه قید نموده‌است. به این معنا که اگر دارویی تحت پوشش تامین اجتماعی نباشد توسط بیمه دانا نیز قابل پرداخت نخواهد بود. حال آنکه این محدودیت در قرارداد برخی شرکت‌ها از جمله قراردادهای بیمه آسماری دیده نمی‌شود. این مساله یکی از عوامل مهم در ارائه قیمت پایین‌تر این شرکت است که البته این موضوع به نوعی به زیان بیمه‌شدگان خواهد بود.

خدمات بیمه درمان تکمیلی بیمه آسیا

بیمه آسیا نیز یکی از معتبرترین شرکت‌های بیمه‌ای درزمینه بیمه درمان تکمیلی است. این شرکت بر خلاف شرکت‌های بیمه ما، سامان، SOS  و… طرح‌های بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی ارائه نمی‌کند و صرفا خدمات بیمه تکمیلی گروهی را به سازمان‌ها ارائه می‌نماید.

بیمه تکمیلی آسیا طرح‌های آماده قابل ارائه به شرکت‌ها ندارد و شرکت‌ها می‌بایست خودشان طرح مورد نظرشان را انتخاب و به نمایندگان و یا شعب بیمه آسیا جهت دریافت نرخ و عقد قرارداد تحویل نمایند.

بازه زمانی پرداخت خسارت‌ها از روزی که به شعب بیمه آسیا تحویل داده می‌شوند طبق اعلام این شرکت 15 روز است.

برای دریافت معرفینامه از برخی مراکز طرف قرارداد بیمه آسیا نیز مراجعه حضوری به شعب این بیمه ضروری است. اما نسبت به بیمه تکمیلی البرز این مزیت را داراست که در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری شعبه می‌توان از درمان کارت آسیا استفاده کرد.

خدمات بیمه درمان تکمیلی بیمه سامان

شرکت بیمه سامان، بیمه درمان تکمیلی را هم به صورت گروهی برای شرکت‌ها و هم به صورت انفرادی برای اشخاص (حتی کسانی که بیمه پایه تامین اجتماعی ندارند با 18 درصد افزایش نرخ) ارائه می‌کند.

این شرکت بر خلاف شرکت‌های بیمه البرز و آسیا که به شرکت‌های زیر 50 نفر خدمات ارائه نمی‌کنند، به این قشر از شرکت‌ها نیز خدمات بیمه تکمیلی ارائه می‌کند. اما این شرکت بیمه برای گروه‌های زیر 200 نفر خدمات بیمه درمان تکمیلی انفرادی خود را ارائه می‌کند که نسبت به طرح‌های گروهی و شرکتی با محدودیت‌هایی همراه است. به عنوان مثال در خدمات بیمه درمان تکمیلی انفرادی کلیه اشخاص ملزم به تکمیل فرم پرسشنامه سلامت و سپس انجام آزمایش‌های چکاپ در صورت لزوم برای سنجش ریسک و مستثنی شدن برخی پوشش‌ها و خدمات توسط بیمه سامان هستند. همچنین در بیمه درمان تکمیلی انفرادی هیچ یک از هزینه‌های مرتبط به بیماری‌های مربوط به قبل از خرید بیمه، پرداختی از سمت بیمه تکمیلی سامان نخواهند داشت.

شرکت بیمه سامان با حدود 700 مرکز درمانی در سراسر کشور طرف قرارداد است.

خدمات بیمه درمان تکمیلی بیمه آسماری

بیمه آسماری تنها شرکت بیمه‌ای است که به صورت متمرکز در رشته بیمه درمان تکمیلی فعالیت دارد. به نوعی می‌توان گفت که ارائه خدمات با کیفیت در زمینه بیمه‌های درمان، تخصص اصلی این شرکت است. با اینکه حدود 10 سال است که این شرکت توسط شرکت SOS تاسیس گردیده و نسبت به سایر شرکت‌ها قدمت کمتری دارد ولی توانسته جایگاه خود را در بازار بیمه های درمان به دست آورد و به یکی از برند‌های قوی در این حوزه تبدیل گردد.

شرکت بیمه آسماری که اکثرا آن را به عنوان بیمه SOS می‌شناسیم 5 طرح آماده شرکتی دارد که به شرکت‌های بالای 15 نفر با احتساب افراد زیر مجموعه ارائه می‌نماید. لذا از نظر تعداد نفرات شرکت‌ها و گروه‌ها بسیار منعطف‌تر از سایر شرکت‌های بیمه‌ای است. مراکز طرف قرارداد بیمه آسماری در سراسر کشور حدود 3000 مورد است که جهت دریافت معرفینامه برای هر یک از مراکز هیچ نیازی به حضور بیمه شده به شعبه شرکت نیست بلکه سیستم معرفینامه بیمه آسماری و SOS در مورد اکثر مراکز به صورت آنلاین است. بیمه شده هنگام مراجعه به هریک از این مراکز صرفا با ارائه کد ملی خود می‌تواند بدون معطلی کار خود را از طریق معرفینامه و بدون پرداخت هزینه (صرفا فرانشیز در صورت عدم داشتن بیمه پایه) انجام دهد.

مقایسه و جمع بندی خدمات بیمه درمان تکمیلی گروهی شرکت‌های بیمه

با توجه به مطالب فوق دیده می‌شود که هریک از شرکت‌های بیمه محدودیت‌ها و مزایایی در زمینه ارائه بیمه‌های درمان تکمیلی شرکتی دارند که هر شرکت می‌بایست با در نظر گرفتن آن‌ها به انتخاب بیمه‌گر بپردازد. اما در مجموع پیشنهاد تیم “های درمان” به شرکت‎‌هایی که برای آن‌ها دریافت خدمات با کیفیت در زمینه بیمه تکمیلی سازمانی‌شان مقدم بر سایر موارد می‌باشد، طرح‌های بیمه تکمیلی سازمانی آسماری است.

همچنین برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های با تعداد زیر 50 نفر، طرح‌های بیمه درمان استارتاپی شرکت بیمه آسماری با توجه به پوشش‌های کامل و قیمت‌های مناسب توصیه می‌گردد.

مزایای بیمه درمان تکمیلی آسماری (بیمه SOS)

مزایای بیمه درمان تکمیلی بیمه آسماری نسبت به سایر شرکت‌ها، در زیر به صورت خلاصه ارائه شده‌است:

-ارائه طرح‌های شرکتی به گروه‌های بالای 15 نفر

-فرایند ساده دریافت معرفینامه، به صورت آنلاین و تنها با ارائه کد ملی به مرکز

-پرداخت خسارت‌ها در بازه زمانی کمتر از 10 روز

-پرداخت خسارت‌های بیمارستانی بدون نیاز به داشتن بیمه‌گر پایه

-ارائه کلیه خدمات توسط شرکت SOS

-استفاده از مراکز طرف قرارداد sos در سراسر کشور

راهنمای خرید بیمه تکمیلی

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه انتخاب طرح بیمه درمان تکمیلی ویژه شرکت خود به صورت 24 ساعته با کارشناسان “های درمان” در ارتباط باشید. متخصصان “های درمان” در کل فرایند خرید بیمه درمان تکمیلی شرکتی از جمله مشاوره، طراحی پکیج، عقد قرارداد و کلیه خدمات پس از خرید بیمه درمان تکمیلی در کنار شما خواهند بود. برای شروع فرایند دریافت مشاوره رایگان به لینک زیر مراجعه فرمایید.

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x