بیمه تکمیلی سامان

بیمه سامان به عنوان یک شرکت بیمه خصوصی از اواخر سال 1383 شروع به فعالیت کرده است که یکی از مهمترین سهامداران آن بانک سامان است. این بیمه در همه رشته‌ها از جمله بیمه عمر، بیمه درمان تکمیلی، مسئولیت، مهندسی، آتش سوزی، بیمه مسافرتی و … فعالیت دارد. در این مقاله به بررسی بیمه درمان تکمیلی سامان می‌پردازیم.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از اقدام به خرید بیمه تکمیلی سامان این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با جزئیات، شرایط و خدمات آن آشنا شوید و بهترین بیمه را با توجه به نیازتان خریداری نمایید.

راهنمای مطالعه

انواع بیمه درمان تکمیلی سامان

بیمه درمان تکمیلی در شرکت بیمه سامان به صورت انفرادی، خانواده و گروهی ارائه می‌شود. البته بیمه درمان خانواده در واقع همان بیمه انفرادی سامان است که با توجه به تعداد اعضای خانواده شامل تخفیف می‌گردد.

بیمه درمان انفرادی برای افرادی مناسب است که کارمند نبوده و در هیچ شرکتی مشغول به کار نیستند. در صورتی که شغل آزاد دارید، می‌توانید بیمه انفرادی سامان یا شرکت‌های دیگر مانند بیمه دی یا بیمه تعاون را انتخاب و خریداری نمایید.

با توجه به ریسک شرکت‌های بیمه در بیمه‌های درمان انفرادی، شرایط بیمه‌های انفرادی سختگیرانه‌تر از بیمه‌های شرکتی است. همچنین سقف تعهدات بیمه‌های تکمیلی انفرادی کمتر از سقف پوشش‌های بیمه‌های گروهی است. بنابراین در صورتی که در مجموعه‌ای مشغول هستید که برای شما لیست تامین رد می‌شود، توصیه می‌کنیم حتما بیمه تکمیلی گروهی را انتخاب نمایید.

اگر در شرکت کوچکی مشغول هستید که تعداد نفرات پرسنل و افراد خانواده شما مجموعا حداقل 10 نفر است، قطعا به شما توصیه می‌کنیم که به جای بیمه درمان انفرادی، بیمه تکمیلی گروهی خریداری کنید. تعداد کمی از شرکت‌های بیمه از جمله شرکت بیمه آسماری به گروه‌های کمتر از 50 نفر هم بیمه تکمیلی شرکتی ارائه می‌کنند. شرایط، خدمات و قیمت طرح‌های بیمه درمان شرکتی بسیار بسیار مناسب‌تر از طرح‌های درمان انفرادی است.

پوشش‌های بیمه تکمیلی سامان

بیمه‌ تکمیلی سامان مانند سایر شرکت‌های بیمه انواع پوشش‌های معمول در بیمه درمان را شامل می‌شود. مهمترین این پوشش‌ها عبارتند از:

بستری، جراحی‌های تخصصی، زایمان، ویزیت و دارو، دندانپزشکی، عینک، سمعک، آزمایشگاهی، لیزیک و پاراکلینیکی‌ها (آندوسکوپی، سونوگرافی، اسکن و MRI)

لازم به ذکر است که پوشش‌های موجود در هر قرارداد می‌تواند با قرارداد دیگر متفاوت باشد. به طور مثال ممکن است شرکتی پوشش دندانپزشکی را انتخاب نکند، در این صورت در قرارداد میان آن شرکت و بیمه سامان دندانپزشکی تحت پوشش نخواهد بود که به همان نسبت قیمت طرح کاهش خواهد یافت.

البته تغییر طرح‌ها و پوشش‌ها برای گروه‌های با تعداد بالا امکان پذیر است؛ شرکت‌های کوچک و متوسط با تعداد زیر 200 نفر مجاز به تغییر طرح‌های آماده بیمه تکمیلی سامان که در ادامه معرفی می‌شوند، نیستند.

طرح‌های بیمه تکمیلی سامان برای شرکت‌ها در 1402

بیمه سامان برای شرکت‌های با تعداد بیمه شدگان زیر 200 نفر، 5 طرح بیمه تکمیلی در نظر گرفته است. در واقع هر شرکت یا کارگاهی می‌تواند با انتخاب یکی از این طرح‌ها پرسنل و افراد خانواده ایشان را تحت پوشش قرار دهد. در ادامه سقف تعهدات و پوشش‌های طرح‌های بیمه تکمیلی سامان قابل مشاهده است. 

پوششها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی سامان

تعرفه ماهانه طرح‌های بیمه درمان تکمیلی سامان برای افراد زیر 60 سال، با توجه به تعداد نفرات متقاضیان بیمه تکمیلی در یک شرکت عبارت است از:

قیمت و هزینه های بیمه تکمیلی سامان

شرط سنی برای بیمه تکمیلی شرکتی سامان

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌شود، هزینه درج شده برای افراد زیر 60 سال است. برای افراد 60 تا 70 سال قیمت بیمه 1.5 برابر می‌شود. 

بیمه سامان برای شرکت‌های کوچک و متوسط (زیر 200 نفر) افراد با سن حداکثر 75 سال را بیمه می‌کند؛ البته به شرطی  که حداقل 2 سال متوالی قبلی تحت پوشش بیمه درمان این شرکت باشند و با حق بیمه 3 برابری. در واقع محدودیت سنی برای بیمه شدگانی که به تازگی قصد خرید بیمه سامان را دارند، می‌توان 70 سال در نظر گرفت.

فرم پرسشنامه سلامت بیمه تکمیلی سامان

متقاضیان بیمه تکمیلی شرکتی بیمه سامان (با تعداد کلی زیر 200 نفر) ملزم هستند که قبل از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی، یک فرم پیشنهاد بیمه درمان و یک فرم پرسشنامه سلامت از پیش آماده‌ای را تکمیل نمایند.
این فرم وضعیت سلامتی فرد را به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهد و بیمه شدگان موظف هستند با صداقت کامل این فرم را پر کنند. پس از تکمیل این فرم، پزشک معتمد بیمه سامان آن را بررسی کرده و در برخی مواقع به دلیل تشخیص ریسک، ممکن است آن فرد بیمه نشود و یا برخی از پوشش‌ها برای او مستثنی گردد.

در واقع بیمه سامان شرکت‌ها و مجموعه‌های با تعداد زیر 200 نفر را به صورت انفرادی در نظر گرفته و تحت پوشش قرار می‌دهد و همانند محصول بیمه درمان انفرادی این شرکت کلیه بیمه شدگان باید این فرم پرسشنامه سلامت را تکمیل نمایند.

به صورت کلی در بیمه‌های درمان انفرادی هزینه مربوط به بیماری‌های مربوط به قبل از خرید بیمه نامه تحت پوشش قرار نمی‌گیرد. این مورد در بیمه سامان برای شرکت‌های با تعداد زیر 200 نفر نیز صادق است.

دوره انتظار و فرانشیز بیمه تکمیلی سامان

در طرح‌های بیمه درمان سامان دوره انتظار برای برخی از پوشش‌ها لحاظ می‌گردد. دوره انتظار مدت زمانی است که اگر در آن هزینه درمانی وجود داشته باشد، توسط شرکت بیمه پرداخت نحواهد شد.

دوره انتظار پوشش بستری (بیماری‌های مزمن) 3 ماه و همینطور دوره انتظار پوشش زایمان، نازایی و ناباروری 9 ماه است. بنابراین در این بازه زمانی هزینه این پوشش‌ها بر عهده بیمه شده خواهد بود. بنابراین بیمه تکمیلی سامان برای زایمان مناسب نیست مگر آن که قبل از اقدام به بارداری تهیه شود. اما سایر پوشش‌ها مانند دندانپزشکی از روز اول خرید امکان استفاده دارد.

نکته دیگر فرانشیز بیمه تکمیلی است که در واقع بخشی از هر هزینه درمانی است که بر عهده بیمه شده است. فرانشیز طرح‌های درمان تکمیلی آماده بیمه سامان به برای همه پوشش‌ها 10% است.

آیا برای خرید بیمه تکمیلی سامان داشتن بیمه پایه الزامی است؟

برخی از شرکت‌های بیمه خرید بیمه تکمیلی را منوط به داشتن بیمه پایه می‌دانند. اما افرادی که بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح و … ندارند می‌توانند بیمه تکمیلی انفرادی سامان را خریداری کنند.

البته در صورت نداشتن بیمه پایه، قیمت طرح‌ها نسبت به آن چه در جداول فوق وجود دارد 18% افزایش خواهد داشت.

آیا امکان پرداخت اقساطی حق بیمه وجود دارد؟

تمامی طرح‌های بیمه سامان امکان پرداخت اقساطی را دارند. شرایط پرداخت قسطی به این صورت است که بیمه گذار می‎‌بایست 30% کل مبلغ را به صورت نقدی و در ابتدا و مابقی را طی 6 فقره چک در 6 ماه متوالی پرداخت نماید. پرداخت نقدی نیز شامل 10% تخفیف می‌گردد.

مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی سامان

مشتریان بیمه سامان بسته به نوع قرارداد و تعداد نفراتشان به دو گروه تقسیم می‌شوند. مشتریان بیمه درمان انفرادی سامان و همینطور شرکت‌های کوچک خدمات خود را از شرکت درمانت دریافت می‌کنند و مشتریان بزرگ بیمه سامان از sos خدمات می‌گیرند. در واقع اصطلاح بیمه تکمیلی سامان sos به این گروه گفته می‌شود.

درمانت یک شرکت زیرمجموعه بیمه سامان است که با مراکز درمانی مختلف قرارداد دارد و بیمه شدگان سامان می‌توانند از این مراکز طرف قرارداد استفاده کنند. با توجه به این که شرکت درمانت نسبتا تازه تاسیس است، مراکز طرف قرارداد گسترده‌ای مانند sos ندارد. علاوه بر این تعداد زیادی از مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان یا درمانت آنلاین نبوده و بیمه شده مجبور است قبل از استفاده از آن‌ها به صورت حضوری به شعب این شرکت یا درمانت مراجعه کرده و معرفینامه خود را دریافت نماید که این مورد باعث نارضایتی بیمه شدگان می‌گردد. این موضوع در خصوص sos به راحتی با کد ملی قابل استعلام و استفاده است.

نحوه دریافت خسارت بیمه تکمیلی سامان

در صورتی که بیمه انفرادی سامان دارید و یا در شرکت کوچکی بیمه هستید (معمولا زیر 500 نفر) بررسی و واریز پرونده‌های خسارت شما توسط شرکت درمانت انجام می‌شود. در این صورت شما باید مدارک پزشکی و مستندات لازم را به واحدهای خسارت بیمه سامان، شعب این بیمه یا درمانت تحویل دهید. دفاتر درمانت در شهرهای مختلف واقع در شعب بیمه همان شهر است. به طور مثال شما می‌توانید مدارک خسارت خود را به شعبه بیمه سامان اصفهان، شیراز، کرج، تبریز یا تهران تحویل دهید. خسارت شما معمولا طی حدود یک ماه بعد محاسبه و پرداخت می‌شود. جهت استعلام خسارت بیمه سامان خود با کد ملی می‌توانید به سایت شرکت درمانت مراجعه کنید.

اما چنانچه از طریق یک شرکت بزرگ بیمه دارید، خسارت شما توسط کارشناسان شرکت کمک رسان ایران بررسی می‌گردد. در این صورت به اصطلاح گفته می‌شود که شما بیمه تکمیلی سامان sos دارید. با توجه به برند و تجربه sos، این شرکت خدمات بهتری نسبت به درمانت به بیمه شدگان ارائه می‌کند.

در صورتی که در شرکت کوچکی مشغول هستید و تمایل به استفاده از خدمات بیمه تکمیلی sos دارید با شماره 02122514788 تماس بگیرید.

پورتال بیمه سامان sos

بیمه شدگان این شرکت می‌توانند وضعیت پرونده‌های خسارت‌های خود را از طریق سایت بیمه سامان یا درمانت مشاهده کنند. البته در صورتی که بیمه شده‌ای از طریق شرکت sos خدمات سامان را دریافت می‌کند می‌تواند در پرتال sos یه صورت رایگان و به راحتی ثبت نام نماید.

استعلام و خرید بیمه تکمیلی شرکتی سامان از های درمان

چنانچه قصد خرید بیمه تکمیلی برای شرکت خود را دارید، می‌توانید به راحتی از های درمان اقدام کنید. کارشناسان ما با ارائه مشاوره رایگان، بهترین طرح‌های بیمه تکمیلی ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه از جمله بیمه سامان sos را به شما معرفی خواهند کرد.

های درمان به عنوان همکار شرکت‌های بیمه مختلف، برای همه شرکت‌ها حتی با تعداد پرسنل کم زیر 50 نفر هم امکان ارائه و فروش بیمه تکمیلی گروهی را دارد. فراموش نکنید که طرح‌های بیمه درمان گروهی و شرکتی قابل مقایسه با طرح‌های بیمه انفرادی نیستند.

شما هم در صورتی که تجربه یا سوالی در خصوص خدمات بیمه سامان دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ساره دخت سلطانیه
ساره دخت سلطانیه
1 سال قبل

سلام آیا بیمه تکمیلی sos سامان خدمات طب مکمل مثل طب سوزنی را هم شامل می شود؟

2
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x