سوابق بیمه تامین اجتماعی

یکی از سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی امکان مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب این شرکت است. ممکن است به هر دلیلی نیاز داشته باشید که بدانید آیا شرکتی که در آن مشغول هستید برای شما بیمه پایه رد میکند یا خیر؟ و اگر آری از چه زمانی و با چه مبلغ حقوق پایه ای؟  

پاسخ به همه این سوالات در ادامه به همراه آموزش کامل استفاده از سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان به طور کامل ارائه شده است. برای راحتی بیشتر می توانید با استفاده از راهنمای مطلب زیر بر روی بخش مورد نظر خود کلیک کرده و مستقیما به سراغ پاسخ سوالتان بروید.

راهنمای مطلب

سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان

سامانه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی متمرکزاست به این معنی که اگر برای هر یک ازخدمات در سامانه ثبت نام کرده باشید برای دریافت سایر خدمات دیگرنیازی به ثبت نام مجدد ندارید و میتوانید با ورود به سامانه از سایر خدمات استفاده نمایید. بنابراین اگر قبلا برای برخی دیگر از خدمات در سایت سازمان ثبت نام داشته اید از مرحله ثبت نام عبور نمایید. حال گام های لازم برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل یا کامپیوتر رامرور میکنیم.

مرحله اول – سامانه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی

شما می توانید به سادگی و از طریق فشردن دکمه زیر وارد صفحه خدمات آنلاین شوید. در نظر داشته باشید که این سامانه علاوه بر مشاهده سوابق بیمه قابلیت های دیگری از جمله مشاهده فیش حقوقی، درخواست دفترچه و… را نیز داراست.

بعد از کلیلک کردن بر روی لینک بالا شما به صفحه اصلی خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی وارد می شود که در تصویر زیر نمایش داده شده است. اماهنوز نمی توانید به سوابق خود دسترسی داشته باشید چرا که هنوز به پرتال شخصی خود وارد نشده اید.

برای ورود به پورتال خود می بایست در ابتدا ثبت نام نمایید. اما همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد در صورتی که قبلا در این سایت ثبت نام نموده اید دیگرنیازی به ثبت نام مجدد نمی باشد.

بنابراین در صورت عدم ورود قبلی، گزینه ثبت نام که در تصویر زیر با عدد “1” مشخص شده است را انتخاب نمایید و غیر این صورت گزینه “2” ورود به سامانه را انتخاب کنید.

سامانه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی

مرحله دوم – ثبت نام در پرتال مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

در صورتی  که قبلا در این سایت ثبت نام داشته اید و اطلاعات ورود شامل نام کاربری و رمز عبور دارید از این بخش عبور نمایید.

بعداز فشردن گزینه ثبت نام مطابق با تصویر بالا، وارد مراحل ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی میشوید. برای عبور از مراحل و مشاهده تاریخچه بیمه ای خود می بایست اطلاعات را با دقت و به درستی وارد نمایید. اطلاعات لازم در مراحل مختلف ثبت نام در زیر اشاره شده اند شما می توانید با توجه به لیست زیر کلیه اطلاعات را آماده نموده و سپس مراحل را از طریق دکمه بالا آغاز نمایید:

  • کد ملی بیمه شده
  • شماره همراه (این شماره الزاما باید به اسم شما باشد و نمیتوانید از شماره ای که به نام دیگران است استفاده کنید)
  • اطلاعات شناسنامه ای شامل نام، نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه و تاریخ تولد
  • آدرس ایمیل (یکی از آدرس های ایمیلتان که به آن دسترسی دارید را به دلخواه وارد نمایید)
  • تعیین پاسخ 3 پرسش امنیتی جهت برقراری امکان بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی (بهتر است پاسخ های انتخابیتان را یادداشت نمایید که درصورت فاموشی رمز عبور بتوانید به راحتی حساب کاربری خود را بازیابی نمایید)
  • تعیین رمز عبور (در رمز عبور از کد ملی خود استفاده نکنید، رمز عبورتان باید حداقل 8 کاراکتری باشد و باید در آن اعداد، حروف بزرگ و کوچک انگلیسی به کار رفته باشد)
  • تایید نهایی اطلاعات (در این مرحله کلیه اطلاعاتتان یکبار دیگر جهت بازبینی به شما نمایش داده می شود. در صورت مشاهده خطا می توانید گزینه مرحله قبل را انتخاب و اطلاعاتتان را اصلاح نمایید.

در صورتی که مراحل فوق را به درستی طی کنید ثبت نام شما با موفقیت انجام می شود و پیام زیر را مشاهده خواهید کرد.

بعد از ثبت نام موفق چه مدت زمانی طول می کشد تا پرتال فعال گردد؟

پس از اتمام مراحل ثبت اطلاعات ظرف 48 ساعت به شما پیامکی ارسال می گردد که شامل نتیجه بررسی اطلاعات و امکان فعالسازی و یا عدم فعالسازی پرتال شماست. در صورتی که پس از گذشت دو روز کاری پیامکی دریافت نکردید می بایست مراحل ثبت نام را مجددا انجام دهید و یا از طریق لینک زیر وضعیت ثبت نام خود را پیگیری نمایید.

دیدن سابقه بیمه بعد از فعال شدن پرتال

پس از دریافت پیامک فعال شدن پرتال بر روی دکمه زیر کلیلک نمایید و با وارد کردن نام کاربری که همان کد ملی شماست و رمزعبور که در مراحل ثبت نام آن را تعیین نمودید وارد پرتال شخصی خود شوید.

بعد از ورود به پرتال صفحه خانه را به صورت نشان داده شده در تصویر زیر ملاحظه میکنید. در منوی بالای صفحه کلیه خدمات ارائه شده در میزکار مجازی سازمان تامین اجتماعی نمایش داده شده است. اما مطابق آنچه تمرکز این مطلب است برای ملاحظه کلیه سوابف بیمه ای از طریق مسیر نمایش داده شده در تصویر به ترتیب ابتدا به قسمت بیمه شدگان (1) می رویم و سپس از منوی باز شده گزینه خدمات سوابق (2) و سپس کلیه سوابق (3) را انتخاب میکنیم. سپس صفحه شامل سابقه کامل بیمه شما نمایش داده خواهد شد. در صورت تمایل میتوانید از طریق گزینه “دانلود فایل سابقه” در پایین جدول ، فایل سوابق خود را نیز ذخیره نمایید.

دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون گذرواژه

در صورتی که بعد از فعال شدن سامانه خدمات اینترنتی تامین اجتماعی گذر واژه خود را فراموش کردید و یا به هر دلیلی امکان دسترسی به آن را نداشتید ما به شما راهی را معرفی می کنیم که از طریق آن می توانید در هر زمان رمز عبورخود را بازیابی و به سامانه ورود نمایید.

جهت ورود به پرتال سوابق بدون گذرواژه بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در صفحه باز شده کد ملی خود را وارد نمایید و در کادر دوم روش بازیابی مورد نظرخود را انتخاب نمایید. در روش پیامک شما می بایست به خط تلفنی که با آن ثبت نام در سایت تامین اجتماعی را انجام داده اید دسترسی داشته باشید.

با انتخاب این روش برای شما پیامکی حاوی کد امنیتی ارسال میگردد که با وارد کردن آن می توانید رمز عبود جدید برای خود انتخاب نموده وارد پرتال شخصی خود شوید.

در روش دوم شما می بایست به پرسش های امنیتی که در مراحل ثبت نام پاسخ آن ها را در سیستم ثبت کردید پاسخ دهید و در صورت پاسخ صحیح به سوالات می توانید رمز عبور جدید تعیین نموده و سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده نمایید.

4.3 4 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فاطمه موسولی
فاطمه موسولی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید اگر شماره مال خودت اصلا نداشته باشی تکلیف چیست

مونا صادقی
ادمین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر. ما ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی نداریم و از این موضوع اطلاعی نداریم

2
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x