بیمه تکمیلی SOS

در این مقاله به صورت کامل و به زبانی ساده، به معرفی بیمه SOS یا همان کمک رسان می‌پردازیم. اس او اس نام تجاری شرکت کمک رسان ایران است که از سال 1371 در زمینه خدمات درمانی در ایران مشغول به فعالیت است. این شرکت عضو شبکه شرکت‌های مطرح کمک رسانی در دنیا نیز هست (IAG) و به همین دلیل امکان ارائه خدمات بین المللی را دارد.

پیشنهاد می‌کنیم راهنمای مطالعه زیر را مشاهده کرده و بخش‌های مورد نیاز خود را پیدا کنید. البته جهت شناخت کامل خدمات و شرایط بیمه SOS خواندن کل این مقاله را که کمتر از 5 دقیقه زمان می‌برد توصیه می‌کنیم.

راهنمای مطالعه

معرفی شرکت بیمه SOS

شرکت SOS یا همان کمک رسان ایران یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین برندها در زمینه ارائه خدمات درمانی است. این شرکت در سال 1371 با هدف ارائه خدمات کمک رسانی از طریق عرضه پوشش‌های درمانی در قالب بیمه به مردم ایران تاسیس گردیده است. این شرکت خدمات خود را هم در قالب بیمه‌های انفرادی درمان تکمیلی به صورت طرح خانواده SOS و هم به صورت خدمات‌دهی به شرکت‌های بیمه مختلف در قالب بیمه‌های گروهی و درمان تکمیلی شرکتی ارائه می‌کند.

در واقع کمک رسان شرکت بیمه نیست و طبق قوانین بیمه‌ای، ریسک بیمه‌گذار را به طور کامل به شرکت‌های بیمه همکار خود منتقل می‌کند. نحوه همکاری SOS با شرکت‌های بیمه به صورت ارائه خدمات ارزیابی خسارت و صدور معرفینامه برای مراکز طرف قرارداد این شرکت است. یکی از مهم‌ترین شرکت‌های بیمه که با شرکت کمک رسان همکاری می‌کند، بیمه آسماری است و سهامدار عمده آن نیز هست. کلیه بیمه‌گذارهای شرکت بیمه آسماری خدمات بررسی و واریز پرونده‌های خسارت و مدیریت امور مربوط به دریافت معرفینامه را مستقیما از شرکت SOS دریافت می‌نمایند.

شعب و مراکز درمانی طرف قرارداد

بیمه تکمیلی SOS در تمامی مراکز استان‌ها و برخی دیگر از شهرستان‌های مهم دارای شعبه است. مجموعا تعداد این شعب در سراسر ایران به 36 عدد می‌رسد. بنابراین شرکت هایی که در خارج از تهران فعالیت دارند و همچنین شرکت‌هایی که در استان‌های مختلف کشور دفتر کار فعال و پرسنل دارند دغدغه‌ای بابت همکاری با کمک رسان به عنوان شرکت خدماتی بیمه درمان تکمیلی شان نخواهند داشت.

بیمه SOS همچنین از شبکه درمانی طرف قرارداد وسیعی برخوردار است. این شرکت در سراسر کشور با بیش از 3000 مرکز درمانی معتبر قرارداد دارد که این مراکز با برخورداری از کادر پزشکی با تجربه، کیفیت خدمات مناسبی دارند. مراکز طرف قرارداد بیمه sos شامل بهترین بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز دندانپزشکی، تصویربرداری،  عینک‌ سازی‌‌ها و … است.

سقف تعهدات بیمه SOS در 1400

شرکت اس او اس علاوه بر ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان شرکت‌های بیمه همکار خود، طرح بیمه تکمیلی خانواده نیز دارد که افراد یک خانواده با هر تعداد (1 نفر یا بیشتر) می‌توانند آن را خریداری نمایند.

این بیمه تکمیلی شامل پوشش‌های مختلفی مانند بیمارستانی، پاراکلینیکی، زایمان، فیزیوتراپی و … است. سقف تعهدات هر یک از این موارد در جدیدترین طرح این شرکت در سال 1400 در جدول زیر قابل مشاهده است.

 

نوع خدماتحداکثر تعهدات (ریال)
بستری1.500.000.000
پاراکلینیکی40.000.000
زایمان90.000.000
اورژانس10.000.000
شیمی درمانی400.000.000
لیزر درمانی و فیزیوتراپی15.000.000 در سقف پاراکلینیکی
بیمه حادثه500.000.000
تامین هزینه آزمایشات3.000.000
خدمات پزشکی در منزلمشاوره و ویزیت توسط پزشک عمومی، رایگان
کمک رسانی حقوقیمشاوره رایگان
غرامت روزانه (بستری)3.000.000 (به ازای هر شب)
غرامت قرنطینه (7روز)1.000.000 (به ازای هر روز)
ویزیت، دارو و آزمایش یک ماه قبل و دو ماه بعد از بستری در بیمارستان5.000.000
تامین هزینه تشخیص کرونا10.000.000 در سقف پاراکلینیکی

 

هزینه و تعرفه بیمه تکمیلی انفرادی sos

با توجه به این که بیمه درمان انفرادی ریسک بیشتری برای شرکت بیمه دارد، بنابراین تعرفه و قیمت بالاتری هم نسبت به طرح‌های شرکتی دارد. از طرفی بیمه sos مانند بیمه‌های تکمیلی انفرادی دیگر، هزینه مربوط به بیماری‌های مرتبط با قبل از خرید بیمه را جبران نمی‌کند. این موارد به همراه تعهدات بیمه کمک رسان که در جدول فوق مشاهده شد موجب افزایش قیمت این بیمه تکمیلی به صورت انفرادی و خانواده شده است. تصویر زیر تعرفه این طرح را برای بازه‌های سنی مختلف نشان می‌دهد.

قیمت بیمه تکمیلی انفرادی sos

منظور از بیمه تکمیلی sos پاسارگاد چیست؟

یکی از شرکت‌های بیمه‌ای که از خدمات کمک رسان ایران استفاده می‌کند، بیمه پاسارگاد است. در واقع بیمه شدگان درمان بیمه پاسارگاد می‌توانند از مراکز طرف قرارداد SOS استفاده کنند و همینطور ارزیابی خسارت مدارک و واریز خسارت آن‌ها نیز توسط کمک رسان صورت می‌گیرد.

البته در زمینه دندانپزشکی SOS این خدمات را به بیمه پاسارگاد ارائه نمی‌دهد و اغلب مشتریان پاسارگاد از مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد با شرکت ارتقای سلامت استفاده می‌کنند.

بنابراین به اصطلاح به بیمه درمان تکمیلی پاسارگاد، بیمه پاسارگاد SOS نیز گفته می‌شود. بیمه‌گذار که همان مشتری است با بیمه پاسارگاد قرارداد منعقد می‌کند و پرسنل آن شرکت تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند؛ در حالی که می‌توانند از خدمات بیمه کمک رسان ایران بهره‌مند شوند.

خدمات بیمه تکمیلی SOS سامان به چه گروه‌هایی ارائه می‌شود؟

یکی دیگر از شرکت‌های بیمه‌ای که با SOS همکاری دارد، بیمه سامان است. البته تنها مشتریان بزرگ بیمه سامان که معمولا تعداد آن‌ها بیشتر از 500 نفر است می‌توانند از خدمات کمک رسان استفاده کنند. سایر مشتریان بیمه سامان از طریق شرکت دیگری به نام درمانت که در سال‌های اخیر تاسیس شده است، استفاده می‌کنند. به دلیل تازگی فعالیت درمانت، تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد آن نسبت به SOS کمتر بوده و برخی از مراکز امکان صدور معرفینامه آنلاین ندارند.

بیمه sos چه خدمات دیگری را به مشتریان ارائه می‌کند؟

شرکت کمک رسان ایران علاوه بر فعالیت و سابقه درخشانی که در زمینه بیمه‌های درمان تکمیلی انفرادی و سازمانی دارد، مجموعه خدمات دیگری را نیز ارائه کرده که عبارتند از:

  1. خدمات پزشک در منزل
  2. کمک رسانی اتومبیل
  3. آمبولانس
  4. مدیریت صندوق بیمه درمان تکمیلی
  5. خدمات پزشکی ویژه پروژه های صنعتی
  6. بیمه نامه های مسافرتی و …

مشاوره و خرید بیمه کمک رسان sos از های درمان

اکثر بیمه‌ها از جمله بیمه آسیا، البرز، دانا، پاسارگاد و… صرفا به شرکت‌های بالای 100 نفر طرح‌های بیمه درمان تکمیلی ارائه می‌کنند. که موجب می شود شرکت های زیر 100 نفر که عمدتا استارتاپ هستند نتوانند به طرح‌های بیمه تکمیلی با خدمات و قیمت مناسب دسترسی داشته باشند.

با های درمان همه شرکت‌ها با هر تعداد پرسنل می‌توانند از طرح‌های بیمه درمان تکمیلی شرکتی با قیمت مناسب و خدمات SOS استفاده نمایند. جهت دریافت جدیدترین طرح‌های بیمه تکمیلی با کارشناسان ما در های درمان در ارتباط باشید و یا فرم زیر را تکمیل فرمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

با تکمیل فرم زیر طرح‌های بیمه تکمیلی شرکتی با بالاترین سقف پوشش‌ها را دریافت نمایید

شما می توانید سوالات خود را درباره بیمه SOS در بخش پرسش و پاسخ در انتهای این صفحه مطرح نمایید. کارشناسان های درمان ظرف چند ساعت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

4.7 3 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پوران متقی
پوران متقی
2 سال‌ قبل

سلام بیمه تکمیلی کارآفرین کمکرسان با سقف پرداخت حداکثر هستم
فروردین ماه امسال بدلیل کرونا در بیمارستان امیرالمؤمنین اهواز بستری شدم
داروها و ازمایشات رو از بیرون از بیمارستان تهیه وتحویل بیمارستان می دادیم بینه تکمیلی فقط مبلغ ۶میلیون تومان هزینه های بیملرستان رو پرداخت کردند
و آمپولهایی که از داروخانه شبانه روزی با نسخه بیمارستان ومهر پزشک و بیمارستان تهیهشده بود
جز سقف دارو قرار دادن و پرداخت نکردن
درصورتیکه این داروها در تاریخ بستری بودن و در بیمارستان تزریق شده و باید جز سقف بستری محسوب و پرداخت میشد

داودابادی
داودابادی
2 سال‌ قبل

باسلام.من بیمه sosدارم میخواستم ببینم خدمات عینک هم شامل میشه یاخیر

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
سوالی داشتم در مورد انصراف از بیمه تکمیلی اس ا اس
بنده کارمند قراردادی سازمانی هستم و خودم ، فرزندم و مادرم تحت پوشش بیمه تکمیلی هستیم.
سوال بنده این است به علت شرایط بد اقتصادی میتوان از افراد تحت تکفل را از بیمه تکمیلی درمان حذف کرد؟

مونا صادقی
ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  سارا

سلام وقتتون بخیر. به صورت کلی و طبق قوانین بیمه تکمیلی تنها در صورتی که فرد از شرکت جدا شود امکان حذف ایشان و زیرمجموعه (به شرط عدم استفاده از خسارت) وجود دارد. بهتر است این مورد را با نمایندگی یا شعبه ای که قرارداد دارید مطرح بفرمایید.

علی برهان فکو.ری
علی برهان فکو.ری
9 ماه قبل

ی گرفتن معرفی نامه برای بیمارستان به کجا مراجعه کنم

مونا صادقی
ادمین
18 روز قبل

سلام وقت بخیر، معرفینامه بیمه SOS توسط بیمارستان در زمان بستری به صورت سیستمی اخذ میشود. بیمه شده لازم نیست جایی مراجعه کند.

8
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x