بیمه تکمیلی ایران

در این مقاله به بررسی کامل ویژگی‌ها و خدمات بیمه تکمیلی شرکت بیمه ایران می‌پردازیم. از نحوه استفاده از این بیمه گرفته تا معرفی مراکز طرف قرارداد، استعلام خسارت و مشاوره و نحوه خرید بیمه تکمیلی ایران در این مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است.

پیشنهاد می‌کنیم از طریق فهرست زیر بخش‌هایی از مقاله که برای شما مناسب است را کلیک کرده و مطالعه نمایید.

راهنمای مطالعه

بیمه تکمیلی انفرادی ایران

خدمات بیمه تکمیلی بیمه ایران تنها به صورت گروهی و به شرکت‌ها ارائه می‌شود و این شرکت طرح انفرادی برای پوشش اشخاص و خانواده‌ها ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید خرید بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگی انجام دهید باید بیمه دیگری را انتخاب کنید. بیمه تکمیلی دی و بیمه سامان دو تا از شرکت‌هایی هستند که بیمه انفرادی ارائه می‌کنند.

پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی ایران 1402 و 1403

بیمه تکمیلی ایران به صورت کلی شامل پوشش‌های زیر است. البته ذکر این نکته ضروری است که جدول تعهدات و پوشش‌های قراردادهای مختلف، متفاوت است.

  • پوشش بستری و جراحی تخصصی
  • زایمان
  • انواع پاراکلینیکی مانند سونوگرافی، فیزیوتراپی، آندوسکوپی، نوار قلب، اکو و رادیولوژی
  • آزمایشگاهی
  • دندانپزشکی
  • ویزیت و دارو
  • عینک

ممکن است برخی از مشتریان بیمه ایران، برخی از موارد فوق مانند دندانپزشکی را شامل نشود. همچنین سقف تعهد هر پوشش و تعرفه آن‌ها در هر قرارداد متفاوت است. در مقاله آشنایی با تعرفه و سقف تعهدات بیمه تکمیلی ایران، توضیحات کامل در خصوص نحوه پیدا کردن تعرفه و سقف پوشش‌های بیمه تکمیلیتان ارائه شده است.

دوره انتظار بیمه درمان بیمه ایران

دوره انتظار در اغلب بیمه‌ها یکسان است. دوره انتظار بیمه تکمیلی ایران برای زایمان 9 ماه و در پوشش بستری 3 ماه است. یعنی در این مدت از این دو پوشش نمی‌توانید استفاده کنید. البته جزئیاتی در این خصوص وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما مطلب دوره انتظار بیمه تکمیلی را بخوانید.

فرانشیز بیمه تکمیلی ایران

فرانشیز میزانی از هزینه درمان است که بر عهده بیمه شده است. فرانشیز قراردادهای بیمه تکمیلی ایران متفاوت بوده و معمولا بین صفر تا 30 درصد متغیر است.

جهت شناخت بیشتر این موضوع مقاله فرانشیز بیمه تکمیلی را مطالعه کنید.

مراکز طرف قرارداد بیمه ایران

با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ایران نیازی به پرداخت هزینه توسط شما به مرکز نیست. لیست مراکز طرف قرارداد بیمه ایران به همراه شماره تماس و آدرس، و همینطور آموزش نحوه استفاده از آن‌ها در لینک فوق قابل دسترس است.

پیگیری هزینه بیمه تکمیلی ایران

در صورتی که به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه نشود، برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی، مدارک و اسناد پزشکی جهت بررسی و واریز باید به شعب و نمایندگی‌های بیمه ایران تحویل گردد. مدارک لازم جهت دریافت هزینه از بیمه تکمیلی ایران.

پس از گذشت حدود 2 الی 3 هفته از تحویل مدارک، برای استعلام خسارت بیمه تکمیلی ایران می‌توان از طریق سامانه سدا یا بیمه ایران من، وضعیت پرونده‌ها و هزینه‌های درمانی خود را مشاهده کنید.

خدمات الکترونیک بیمه ایران

بیمه ایران برای رشته‌های مختلف خود از جمله بیمه تکمیلی، سامانه‌ها و خدمات الکترونیکی دارد که بیمه شدگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. کاربرد این سامانه‌ها عبارتند از استعلام خسارت بیمه ایران با کد ملی به صورت آنلاین، مشاهده وضعیت پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی ایران، مشاهده تاریخ شروع و پایان پوشش بیمه‌ای یا همان اعتبار بیمه درمان و مواردی از این قبیل.

مقاله خدمات الکترونیک بیمه تکمیلی ایران، سامانه‌های آنلاین این بیمه از جمله سدا، بیمه ایران من،  اپلیکیشن آن و … را معرفی کرده است و نحوه استفاده از این سیستم‌ها گام به گام آموزش داده شده است.

شعب و نمایندگی‌های بیمه ایران

برای یافتن آدرس و شماره تماس شعب و نمایندگی‌های بیمه ایران در سراسر کشور می‌توان روی لینک فوق کلیک کنید. بیمه ایران شبکه فروش گسترده‌ای در سراسر کشور دارد. برای تحویل مدارک و اسناد پزشکی نیز باید به این مراکز مراجعه کنید.

استعلام قیمت و خرید بیمه تکمیلی ایران

جهت آگاهی از شرایط بیمه تکمیلی گروهی این شرکت، مشاوره، استعلام قیمت و خرید بیمه تکمیلی ایران روی لینک فوق کلیک کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان ما در های درمان تماس بگیرید.

5 1 رای
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
13 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرید
فرید
1 سال قبل

سلام و خسته نباشید
آیا بیمه ایران هزینه عمل هالوکس والگوس را پرداخت میکند؟

كيومرث جباري
كيومرث جباري
1 سال قبل

با سلام
لطفا بفرمایید آیا درمانهای کاریو پراکتیک نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی ایران میباشد؟

مونا صادقی
ادمین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر. بله کایروپراکتیک تحت پوشش بیمه ایران است.

مجید
مجید
7 ماه قبل

سلام . عضو خانه کارگر هستم .آیا می توانم بیمه تکمیلی برای خود و خانواده ام بشوم.ضمنا بازنشسته تامین اجتماعی هستم.ممنون اگر راهنمائی بفرمایید.

مونا صادقی
ادمین
24 روز قبل
پاسخ به  مجید

سلام وقت بخیر، بیمه ایران بیمه تکمیلی انفرادی ارائه نمیکند

مونانادری
مونانادری
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیربیمه ایران جراحی تعویض مفصل را به چه صورت پوشش میدهد؟

مونا صادقی
ادمین
5 ماه قبل
پاسخ به  مونانادری

با سلام. در صورت نداشتن دوره انتظار هزینه این عمل از سقف پوشش بستری در بیمه تکمیلی ایران قابل پرداخت است.

رمضانپور
رمضانپور
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر، سقف تعهدات بیمه ایران برای عینک چقدر است؟

هادی
هادی
2 ماه قبل

سلام وقت به خیر عمل فتق شکمی را بیمه ایران تا چه حدی مورد پوشش بیمه قرار میده و مخصوصا اینکه دکتر معالج با بیمه ایران به صورت آنلاین کار نکنه چطور؟

مونا صادقی
ادمین
24 روز قبل
پاسخ به  هادی

سلام وقت بخیر، کل پرونده باید توسط ارزیاب خسارت بیمه ایران بررسی بشه که عدد مشخص بشه

کامبیز
کامبیز
1 ماه قبل

سلام
شماره حساب رو چطوری عوض کنم

مونا صادقی
ادمین
24 روز قبل
پاسخ به  کامبیز

سلام وقت بخیر، باید از طریق شرکتتان نامه به بیمه ایران ارسال شود.

13
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x