پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی ایران

راهنمای مطالعه

پوشش‌های بیمه تکمیلی بیمه ایران

پوشش‌های بیمه ایران در قراردادهای مختلف متفاوت است. ممکن است در یک قرارداد پوشش دندانپزشکی وجود داشته باشد و در قرارداد دیگر این مورد تحت پوشش نباشد.

در صورتی که تحت پوشش بیمه تکمیلی ایران هستید و قصد دارید بدانید بیمه شما شامل چه پوشش‌هایی است می‌توانید از یکی از 3 روشی که در پاراگراف بعدی معرفی کردیم استفاده کنید.

تعرفه و جدول هزینه بیمه تکمیلی ایران 1402 و 1403

هر قرارداد بیمه تکمیلی ایران شامل پوشش‌هایی است که هر یک سقف مخصوص به خود را دارند که در واقع سقف تعهد شرکت بیمه طی یک سال قرارداد بیمه درمان است. به این جدول، جدول تعهدات گفته می‌شود. برخی به اشتباه به آن جدول هزینه بیمه تکمیلی می‌گویند. برخی دیگر نیز آن را تعرفه می‌نامند. اما تعرفه بیمه تکمیلی مفهوم دیگری است که در ادامه این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

برای یافتن جدول تعهدات بیمه تکمیلی خود در بیمه ایران، چند روش پیش رو دارید:

  1. می‌توانید جدول تعهدات و پوشش‌های بیمه تکمیلی ایران را از مسئول اداری شرکت خود دریافت کنید.
  2. با توجه به اینکه هر نماینده یا شعبه بیمه ایران تنها به قراردادهای مربوط به خود دسترسی سیستمی دارد، بنابراین می‌توانید از نماینده یا شعبه‌ای که قرارداد دارید پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه خود را بخواهید.
  3. می‌توانید با دفتر مرکزی (ستاد) بیمه ایران در تهران تماس بگیرید و از ایشان جدول تعهدات مدنظر خود را دریافت کنید و یا شماره تماس نماینده یا شعبه سرپرستی خود را بگیرید. شماره تماس 5 رقمی امور مشتریان بیمه ایران: 09668

سقف بیمه تکمیلی ایران برای زایمان چقدر است؟

سوال بالا و سوالاتی مشابه که در زیر تعدادی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید، برای بیمه شدگان زیاد پیش می‌آید:

آیا بیمه تکمیلی ایران شامل دندانپزشکی می‌شود؟ آیا بیمه ایران هزینه ایمپلنت را پرداخت می‌کند؟ بیمه ایران چه مواردی را پوشش می‌دهد؟ سقف بیمه ایران برای عینک و دندانپزشکی چقدر است؟

آیا سوالات فوق صحیح هستند؟ به نوعی می‌توان گفت این سوالات به صورت عمومی نبوده و صحیح نیستند. به این معنی که پاسخ هر یک از این سوالات در هر قرارداد با قرارداد دیگر متفاوت است. تصور غلطی که موجب این سوالات و جستجوی آن‌ها در اینترنت می‌شود، این است که پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه ایران برای همه قراردادها در کل کشور یکسان است. در صورتی که چنین نیست. برای یافتن پاسخ این سوالات برای قرارداد مربوط به شرکت و سازمان خود نیز 3 روش در پاراگراف بالا توضیح داده شد.

تعرفه بیمه تکمیلی ایران 1402 و 1403

برخی وقتی از تعرفه صحبت می‌کنند منظورشان قیمت بیمه تکمیلی است. برای این منظور مقاله استعلام قیمت و خرید بیمه تکمیلی ایران را بخوانید. مقصود برخی از تعرفه، سقف تعهد یک پوشش است؛ به طور مثال منظورشان از تعرفه دندانپزشکی بیمه تکمیلی ایران در سال 1402، سقف تعهد این پوشش در سال 1402 است. در این صورت پاراگراف بالا را مطالعه کنید.

اما معنای اصلی تعرفه در بیمه‌های تکمیلی، هزینه خدماتی است که هر ساله توسط وزارت بهداشت مصوب و برای اجرا به بیمه‌ها ابلاغ می‌گردد. در واقع بیمه تکمیلی فاکتورها و پرونده‌های دریافتی از بیمه شدگان را بر اساس این تعرفه‌های مصوب سالیانه محاسبه و پرداخت می‌کنند. تعرفه بعضی از خدمات نیاز به دانش پزشکی دارد و اطلاعات آن در دسترس عموم نیست. اما تعرفه برخی از خدمات مانند ویزیت و دندانپزشکی در اینترنت یافت می‌شود.  تعرفه دندانپزشکی بیمه تکمیلی ایران در سال 1402 

در این مقاله در خصوص پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه  تکمیلی ایران صحبت کردیم؛ پیشنهاد می‌کنیم جهت شناخت سایر نکات این شرکت مطلب بیمه تکمیلی ایران را مطالعه کنید.

1.7 7 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x