نسخه الکترونیک تامین اجتماعی

نسخه الکترونیک تامین اجتماعی

بررسی نکات مربوط به نسخ الکترونیکی بیمه تامین اجتماعی

این روزها بحث درمورد نسخه های الکترونیکی بیمه تامین اجتماعی ، چگونگی استفاده از نسخه الکترونیک و نحوه دریافت مدارک مربوط به این گونه نسخه‌های الکترونیک برای دریافت خسارت مربوطه از بیمه تکمیلی بسیار داغ است. به دلیل تازگی این تغییر هنوز آگاهی عمومی در این حوزه بالا نیست و معمولا سردرگمی‌های زیادی برای بیمه شدگان ایجاد می‌گردد. در این مطلب به بررسی کامل نسخه الکترونیک تامین اجتماعی، نحوه مشاهده نسخه الکترونیک، چگونگی تجویز نسخه الکترونیک تامین اجتماعی، دریافت و پرینت این نسخه ها خواهیم پرداخت. همچنین جدیدترین قوانین شرکت های بیمه در خصوص نحوه تحویل مدارک پزشکی دارای نسخه های الکترونیکی را به تفصیل بررسی خواهیم کرد. 

نسخه الکترونیک تامین اجتماعی چیست؟

نسخه های الکترونیکی تامین اجتماعی جایگزین جدید نسخه های کاغذی دفترچه تامین اجتماعی هستند که در آن ها انتقال اطلاعات بین پزشکان و مراکز درمانی مانند آزمایشگاه ها، داروخانه ها و … به صورت آنلاین صورت می گیرد.به این صورت که پزشکان به جای تجویز دارو و یا نوشتن دستورات پزشکی در دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی، آن را در سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی ثبت می نمایند. به این ترتیب فرد پس از مراجعه به پزشک می تواند به مراکز درمانی مراجعه نماید و با اعلام کد ملی یا کد بیمه تامین اجتماعی خود از خدمات مرکز استفاده نماید. به این ترتیب افراد دیگر نگران مخدوش شدن و یا گم شدن دفترچه و یا نسخه پزشک برای تحویل به مراکز درمانی و یا دریافت هزینه از بیمه تکمیلی نخواهند بود.

چگونه نسخه الکترونیکی خود را ببینیم؟

نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی به وسیله پزشک شما در سامانه نسخ الکترونیک ثبت می شود. پزشک بعد از ثبت نسخه الکترونیکی و انتشار آن در سامانه موجبات مشاهده نسخه را توسط همه مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی فراهم می کند. بنابراین شما می توانید بدون داشتن پرینت نسخه الکترونیک و یا حتی مشاهده آن به مرکز درمانی مورد نظر مراجعه نمایید. مرکز درمانی با استعلام کد ملی شما در سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی می تواند کلیه نسخه های ثبت شده برای شما را مشاهده و مطابق با آن ها خدمات درمانی ارائه نمایند. برخی پزشکان برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند مشکلات فنی، عدم دسترسی همه مراکز درمانی به سامانه نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی و… پس از ثبت نسخه، پرینت نسخه الکترونیک را به بیمار تحویل می دهند. درصورت عدم دسترسی پزشک به پرینتر می توانید فایل و یا تصویر نسخه الکترونیکی خود را از پزشک دریافت نمایید. دریافت و مشاهده نسخه الکترونیک هرچند لزوما ضروری نیست اما در برخی موارد برای دریافت هزینه های درمانی از بیمه تکمیلی مورد نیاز است که در بخشهای بعدی به توضیح این مورد خواهیم پرداخت.

پرینت و مشاهده نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی 

سازمان تامین اجتماعی به تازگی سامانه ای جهت مشاهده نسخ الکترونیکی بیمار ایجاد کرده است. با ثبت نام در سامانه مشاهده نسخه های الکترونیکی تامین اجتماعی هر بیمه شده می‌تواند خدمات سلامت الکترونیک و پرونده‌های الکترونیکی خود را مشاهده نماید. البته ناگفته نماند که دسترسی به این سامانه به دلیل تازگی اندکی با خطا مواجه است و در برخی مواقع نسخ الکترونیکی بیمه شده نمایش داده نمی‌شود. لذا برای پرینت و مشاهده نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی سه راه وجود دارد. درصورتی که پزشک دسترسی به پرینتر در مطب خود داشته باشد می تواند بعد از تجویز نسخه الکترونیکی آن را پرینت و به بیمار تحویل دهد. در صورت عدم دسترسی پزشک به پرینتر مراکز درمانی مورد مراجعه نیز می توانند نسخ الکترونیک بیمه شده را جهت مشاهده توسط بیمار به وی تحویل نمایند. در حالت سوم خود بیمه شده می‌تواند با ثبت نام در این سامانه نسخه های الکترونیکی مربوط به خود را مشاهده نماید.

دو تصویر زیر از این سامانه تامین اجتماعی گرفته شده است. با مراجعه به سایت es.tamin.ir ابتدا تصویر زیر مشاهده می‌گردد. در صورتی که قبلا در سامانه‌های الکترونیک تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید کافی است دکمه ورود به سامانه را فشرده و نام کاربری و رمز عبور را درج نمایید. در غیر این صورت دکمه ثبت نام را کلیک کنید و ثبت نام را انجام دهید.

ثبت نام سیستم الکترونیکی نسخ سازمان تامین اجتماعی

با ورود به به سامانه، می‌توانید از طریق منوی سایت مشابه تصویر زیر، نسخ الکترونیکی تامین اجتماعی خود را مشاهده و در صورت لزوم پرینت بگیرید.

پرینت نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی

آیا دریافت نسخه الکترونیک تامین اجتماعی ضروری است؟

به منظور انجام هرگونه اقدام درمانی که توسط پزشک به صورت الکترونیکی تجویز شده است نیازی به داشتن نسخه الکترونیک به صورت پرینت فیزیکی نیست و مراکز درمانی بدون نیاز به دریافت نسخه الکترونیک از شما و به صورت کاملا بیواسطه قادر خواهند بود نسخه های شما را مشاهده نمایند. همچنین اگر شما بیمه شده تامین اجتماعی هستید که هنوز برگ های دفترچه تان به پایان نرسیده است نیازی به تجویز نسخه الکترونیکی ندارید و پزشک می تواند مانند روال گذشته دستورات درمانی شما را در دفترچه تان یادداشت نماید. اما درصورتی که دفترچه شمابه پایان رسیده است جهت استفاده از بیمه تامین اجتماعی لازم است نسخه الکترونیکی داشته باشید. بنابراین دریافت نسخه الکترونیکی برای استفاده از خدمات پزشکی لازم نیست اما برای دریافت هزینه پرونده های پزشکی از بیمه تکمیلی درمان در بعضی موارد به دریافت نسخه الکترونیک به صورت پرینت شده ضروری است.

دریافت هزینه های مربوط به نسخه الکترونیکی از بیمه تکمیلی

افرادی که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند پیش از این برای هر یک از موارد پاراکلینیکی، ویزیت و دارو، بیمه تکمیلی دندانپزشکی و … برگه دفترچه خود را به همراه مدارک تحویلی به نماینده بیمه درمان تکمیلی خود تحویل می دادند و خسارت مربوطه را از شرکت بیمه دریافت می‌کردند. ولی با حذف دفترچه‌های فیزیکی تامین اجتماعی و تغییر نسخه پزشکان به نسخه الکترونیک دیگر دسترسی به دستور پزشک فیزیکی در دفترچه بیمه وجود ندارد. شرکت‌های بیمه بلافاصله بعد از این تغییر، پروتکل‌های ویژه‌ای برای پرداخت خسارت‌های مربوط به مدارک با نسخه الکترونیک تامین اجتماعی در نظر گرفتند و این پروتکل‌ها را جهت پرداخت خسارت‌ها به واحد های پرداخت خسارت، شبکه فروش و بیمه شدگان خود اعلام نموده‌اند که در ذیل به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته‌اند. اگر شما هنوز تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستید می توانید از طریق لینک زیر مشاوره خرید بیمه تکمیلی ویژه شرکت های کوچک (حتی زیر 10 نفر) را دریافت نمایید.

چگونه از نسخه الکترونیکی دارو استفاده کنیم و به بیمه تکمیلی تحویل دهیم؟

در رابطه با دارو، نسخه الکترونیک پزشکان بعد از ثبت در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی توسط کلیه داروخانه‌هایی که در سامانه نسخه الکترونیک ثبت نام کرده‌اند قابل مشاهده است. بیمه شده بعد از مراجعه به داروخانه با ارائه کد ملی خود می تواند داروهایی که پزشک در نسخه الکترونیک برای او تجویز کرده است را دریافت نماید. حال اگر این شخص تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی شرکتی و یا انفرادی باشد و بخواهد مبلغ پرداختی نسخه الکترونیکی دارو را از شرکت بیمه تکمیلی دریافت نماید می بایست پرینت نسخه الکترونیک پزشک را که در سامانه تامین اجتماعی برای پزشک و همچنین داروخانه در دسترس است را به صورت مهر شده توسط داروخانه، به همراه اصل فاکتور داروخانه به نماینده بیمه تکمیلی خود جهت دریافت خسارت تحویل دهد.

اگر پزشک به هر دلیلی نتوانست نسخه الکترونیک صادر کند چگونه از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنیم؟

گاهی اوقات به دلیل قطعی برق و یا اینترنت پزشک نمی‌تواند به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی ورود کند. در این مواقع پزشک می‌بایست روی سربرگ خود دارو را تجویز کند و سپس فرد با مراجعه به داروخانه و اعلام اینکه بیمه تامین اجتماعی فعال دارد از مسئول مربوطه درخواست ثبت نسخه در سامانه الکترونیک را داشته باشد. در این مورد برای دریافت هزینه دارو از بیمه تکمیلی، بیمه ‌شده می‌بایست کپی دستور پزشک را به همراه اصل فاکتور مهر شده داروخانه به نماینده بیمه تکمیلی شرکت خود جهت دریافت خسارت تحویل نماید.

اگر پرینت نسخه الکترونیک دارو را نداشته باشیم چگونه خسارت مربوطه را از بیمه تکمیلی دریافت کنیم؟

اکثر شرکت های بیمه این حالت را غیر قابل قبول می دانند و در صورت عدم دسترسی فرد به پرینت نسخه الکترونیکی دارو هزینه های آن را غیر قابل پرداخت می‌دانند. اما شرکت بیمه آسماری به طور خاص به جهت متضرر نشدن بیمه شدگان خود و اینکه چنین حالتی مخصوصا در ابتدای اجرایی شدن طرح نسخه‌ الکترونیک بسیار محتمل است، راهکار جایگزین و قابل انجامی را در صورت عدم دسترسی به نسخه الکترونیک در نظرگرفته است. طبق بخشنامه شرکت بیمه آسماری اعلامی به بیمه SOS (کمک رسان ایران) که کلیه خدمات درمانی و خسارتی بیمه آسماری را ارائه می‌کند، اعلام گردیده که در صورت عدم دسترسی بیمه شده بیمه تکمیلی آسماری به نسخه الکترونیک دارو، شخص می‌تواند فاکتور دارو را نزد پزشک برده تا پزشک فاکتور را مهر نماید و یا اینکه روی سربرگ خود نسخه را بنویسد و به شخص تحویل دهد. در این صورت فرد با تحویل اصل فاکتور داروخانه با مهر پزشک و داروخانه و یا فاکتور دارو به همراه نسخه غیرالکترونیک پزشک قادر به دریافت خسارت خود از بیمه تکمیلی می‌باشد.

برای مشاوره تخصصی بیمه تکمیلی با ما تماس بگیرید

22514788 - 021

های درمان، خرید مطمئن بیمه درمان تکمیلی

بیمه تکمیلی گروهی با بالاترین پوشش ها

قابل استفاده حتی برای گروههای کوچک و زیر 50 نفر
خرید بیمه تکمیلی گروهی

برای مشاوره تخصصی بیمه تکمیلی با ما تماس بگیرید

22514788 - 021

های درمان، خرید مطمئن بیمه درمان تکمیلی

بیمه تکمیلی گروهی با بالاترین پوشش ها

قابل استفاده حتی برای گروههای کوچک و زیر 50 نفر
خرید بیمه تکمیلی گروهی

نسخه الکترونیکی پاراکلینیکی چیست و دریافت هزینه آن از بیمه تکمیلی به چه صورت است؟

برای موارد پاراکلینیکی از جمله امور آزمایشگاهی، سونوگرافی و سایر خدمات تشخیصی نیز پزشک می‌تواند نسخه الکترونیکی مربوطه را در سامانه نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی ثبت نماید. در اینگونه موارد برخی از شرکت های بیمه ارسال دو مدرک را جهت پرداخت خسارت توسط بیمه تکمیلی کافی می‌دانند. به این معنی که شخص با ارائه کپی جواب و اصل فاکتور پرداخت به بیمه قادر به دریافت خسارت مربوط به امور پاراکلینیکی تجویز شده در نسخه های الکترونیک خواهند بود.

اما برخی از بیمه‌ها مانند بیمه ملت علاوه بر فاکتور و جواب، پرینت نسخه پزشک را نیز برای پرداخت خسارت از بیمه شده لازم دارند. این مورد با توجه به عدم همکاری کافی پزشک و مراکز درمانی مشکلاتی را برای بیمه شدگان ایجاد کرده است. چرا که بیمه شدگان نیز به راحتی دسترسی به پرینت نسخ الکترونیکی خود ندارند. سامانه‌ای که سازمان تامین اجتماعی جهت مشاهده نسحه‌های الکترونیکی برای بیمه شدگان فراهم کرده است همچنان به طور صحیح برای همگان قابل دسترس نیست. البته افرادی به این سیستم دسترسی پیدا می‌کنند و نسخه های الکترونیکی که پزشک برای ایشان تجویز کرده است را می‌بینند؛ اما حالت نمایش نسخ الکترونیکی برای بیماران متفاوت با نسخی است که پزشکان و مراکز درمانی می‌بینند. به طور مثال در سامانه‌ای که بیمه شده نسخ خود را رؤیت می‌کند، مشخصات پزشک به طور کامل در آن قابل مشاهده نیست. به همین دلیل در صورت پرینت آن‌ها و ارائه به بیمه تکمیلی به احتمال زیاد این موارد مورد قبول شرکت بیمه نیست.

با تکمیل فرم زیر طرح‌های بیمه تکمیلی شرکتی با بالاترین سقف پوشش‌ها را دریافت نمایید

شما می توانید سوالات خود را درباره نسخه الکترونیک تامین اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ در انتهای این صفحه مطرح نمایید

کارشناسان های درمان ظرف چند ساعت به سوالات شما پاسخ خواهند داد

3.1 20 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
272 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ناصر بالو
ناصر بالو
3 سال‌ قبل

سلام
من چطوری میتوانم به سوابق نسخه هاو دستورات پاراکلینیکی خودم دسترسی داشته باشم.
متشکرم

مونا صادقی
ادمین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  ناصر بالو

سلام جناب بالو عزیز
سازمان تامین اجتماعی به تازگی سامانه ‌ای جهت مشاهده نسخ الکترونیک برای بیمه شدگان ایجاد کرده است. لینک آن در زیر قابل مشاهده است. شما در صورتی که قبلا در سامانه‌های تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید با کد ملی و رمز عبور خود می‌توانید وارد این سامانه شوید؛ چنانچه ثبت نام نیز نکرده اید امکان ثبت نام جدید وجود دارد. پس از ورود از منوی بالای سایت قسمت بیمه شدگان می‌توانید نسخ الکترونیکی خود را مشاهده نمایید.
es.tamin.ir

مجتبی
مجتبی
3 سال‌ قبل
پاسخ به  مونا صادقی

کار نمیکنه من زدم کار نکرد

حسین
حسین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  شمیم سخنور

نه نمیشه من چند ساله که عضو هستم و اطلاعاتم را به روز کرده‌ام وارد نسخه میشه جستجو هم داره ولی کار نمیکنه

مونا صادقی
ادمین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  حسین

دوست عزیز متاسفانه این مشکل برای افراد زیادی پیش آمده و پرتال آنلاین تامین اجتماعی هنوز مشکلات زیادی دارد و برای رفع آن شما می بایست با شعبه تامین اجتماعی خود ارتباط بگیرید تا مشکل شما را مرتفع نمایند.

zahra
zahra
2 سال‌ قبل
پاسخ به  مونا صادقی

من ثبت نام کردم میزنه کارربری اشتباهه اما کاملا درست دارم انجام میدم

مسعود
مسعود
2 سال‌ قبل
پاسخ به  zahra

باید شرایط رو درست بزنید (اول با حرف انگلیسی شروع شود – ۸ حرف – حروف برگ و کوچک + عدد )

علی
علی
2 سال‌ قبل
پاسخ به  مونا صادقی

سلام پرداختی هزینه درمانی رو چجوری پیدا کنم تو سایت تامین

فربد رمضانی
فربد رمضانی
3 سال‌ قبل

سلام، چطور میتونم خودم نسخه ی الکترونیکی پزشکم یا آزمایشی را که برایم در سامانه ثبت کرده اند را کامل پاک و حذف کنم؟

باران
باران
3 سال‌ قبل
پاسخ به  شمیم سخنور

با سلام کسی تونسته تا حالا تو این سایت نسخه شو ببینه؟؟؟
چون نسخه دارویی و آزمایش داشتیم تو این سایت ثبت نام کردم ولی هر چی توسایت قسمت نسخ الکترونیک سرچ میکنیم نمیاره
صبح هم داروخانه ها گفتن سیستمش قطعه ولی عصر وصل شد و برای داروخانه ها آورد… ولی برای خود ما بیمه شدگان تو این سایت باز هم هیچ نسخه ای نمیاره…
انگار ما رو سر کار گذاشتن چون این سایت برای بیمه شدگان مشکل داره و نسخه ها رو نشون نمیده به بیمه شده… درست میگم؟

عبدالملكي
عبدالملكي
2 سال‌ قبل
پاسخ به  باران

متاسفانه این سایت برای دریافت نسخه الکترونیکی مشکل داره من چند ساله که عضو هستم و اطلاعاتم را به روز شده وارد نسخه میشه جستجو هم داره ولی کار نمیکنه

راد
راد
2 سال‌ قبل
پاسخ به  باران

بله قابل رویته

نرگس
نرگس
2 سال‌ قبل
پاسخ به  باران

سلام روزتون بخیر اره من نسخه هام رو دقیقا داخل همین سایت دیددم

رفیعی
رفیعی
3 سال‌ قبل

سلام
مدتی هست از طرف بیمه تامین اجتماعی پیامکی برای من ارسال میشه که گزارش میکنه که: (نسخه الکترونیک شما در داروخانه الغدیر تحویل گردید.) در صورتی که من استفاده نکردم،چطور میشه پیگیری کنم آیا کس دیگه ای از بیمه من استفاده میکنه؟

مونا صادقی
ادمین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  رفیعی

سلام دوست عزیز
جای نگرانی نیست احتمال درج اشتباه شماره تماس وجود دارد. اگر شماره شما به نام شخص دیگری است و یا در گذشته بوده است احتمال دارد شماره سامانه تامین اجتماعی خود را آپدیت نکرده باشد و به داروخانه مراجعه و با نسخه الکترونیک مربوط به خود دارو دریافت کرده باشد. ازآنجایی که داروخانه ها با کد ملی و کدتامین اجتماعی نسخه ها را مشاهده میکنند احتمال اشتباه در این مورد کم است.برای اطمینان بیشتر می توانید به سامانه es.tamin.ir مراجعه کرده و نسخه های الکترونیکی که برای شما ثبت گردیده را مشاهده نمایید.

رفیعی
رفیعی
3 سال‌ قبل
پاسخ به  مونا صادقی

ممنون ولی من توی سایت هم ثبت نام کردم منوی کاربر کار نمیکنه و هیچ اطلاعاتی رو نشون نمیده

نگار
نگار
3 سال‌ قبل

سلام . من و همسرم ثبت نام کردیم . منتها برای دختر ۳ ساله ام ثبت نام کردم ولی چون سیم کارت به نامش نیست . میگه ثبت شد ولی به نزدیکترین شعبه مراجعه کنید . مراجعه کردیم گفتن تو حساب کاربری باباش میتونید نسخه های ثبت شده رو ببینید . ولی من تو حساب کاربری باباش فقط نسخه های خودشو میتونم ببینم .
لطفا راهنمایی کنید نسخه های الکترونیکی صادر شده تو سط پزشک برا دختر ۳ ساله ام رو چطوری میتونم ببینم؟
بچه ۳ ساله سیم کارت بنامش نیست

نگار
نگار
3 سال‌ قبل
پاسخ به  شمیم سخنور

ممنون از پاسخگویتون. نگاه کردم بله هم اسم دخترم و اسم خودم اونجا ثبت بود.
چیکار میشه کرد؟
ایا امکان داره چون من برای دخترم حساب کاربری جدا ایجاد کردم با شماره موبایل همسرم . برای همین تو حساب کاربری همسرم نسخشو نشون نمیده؟

شریعتی
شریعتی
3 سال‌ قبل

سلام خسته نباشید
من هر کاری کردم نتونستم ثبت نام کنم تمام اطلاعات رو هم درست دادم هیچ مشکلی توی اطلاعات نبود اما میگه اطلاعات درست نیست
الان باید چیکار کنم؟

مونا صادقی
ادمین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  شریعتی

سلام خانم شریعتی عزیز
مهم ترین نکته ثبت شماره موبایلتان است که می بایست به نام شما باشد و بقیه اطلاعات نیز می بایست دقیقا مطابق کارت ملی شما باشد. در صورتی که همه اطلاعات درست وارد شده ولی همچنان نمیتونین وارد بشین باید با شماره های پشتیبانی تامین اجتماعی به صورت زیر تماس بگیرین.
۶۴۵۰۱ و ۱۴۲۰

فاطنه رفیعی پارسل
فاطنه رفیعی پارسل
3 سال‌ قبل

برای دریافت پرینت نسخه های پزشک برای دارو و سونوگرافی و آزمایشگاه و غیره از روی سایت تامین اجتماعی امکان‌پذیر نیست؟
۱-برای بیمه تکمیلی نیاز هست.
۲- بیمار باید از نسخه پزشک اطلاع داشته باشه که چه دارویی نوشته است من امروز برای گرفتن انسولین به داروخانه مراجعه کرد پزشک تعداد انسولین را اشتباه وارد کرده بود باز مجددا باید به پزشک برای اصلاح ورفتن نسخه مراجعه کنم اگر بیمار از نسخه اطلاع داشته باشه همانجا در مطب در صورت هراشتباهی با پزشک مطرح کرده و دوباره کاری نمیشود.

مونا صادقی
ادمین
3 سال‌ قبل

سلام دوست عزیز
شما باید بتونین در آدرس es.tamin.ir قسمت ” بیمه شدگان “و بعد ” خدمات سلامت الکترونیک ” و سپس ” نسخ الکترونیک” تمامی نسخه های الکترونیک خود را مشاهده بفرمایید. درصورت عدم امکان میبایست با شعبه تامین اجتماعی خود ویا شماره های پشتیبانی تامین اجتماعی که در زیر ذکر شده اند تماس حاصل نمایید.
۶۴۵۰۱ و ۱۴۲۰
درخصوص اطلاع از دوز وتعداد موارد نسخه میبایست از پزشک درخواست نمایید فایل یا پرینت نسخه را در اختیار شما بگذارد.

mojtaba
mojtaba
3 سال‌ قبل

من چطوری میتوانم به سوابق نسخه هاو دستورات پاراکلینیکی خودم دسترسی داشته باشم.
متشکرم

عاشوری
عاشوری
3 سال‌ قبل

سلام روزبخیر.ازنسخه الکترونیکی چطور میتونم پرینت کامل بگیرم وقتی پرینت میگیرم کامل چاپ نمیده؟

نسایی
نسایی
3 سال‌ قبل

سلام .من پیامی مبنی بر اینکه نسخه الکترونیکی من در یک داروخانه تحویل گردید دریافت کردم ولی من بیمه تامین اجتماعی ندارم.میشه راهنماییم بفرمایید .منظور از این پیام چی بوده؟

رضا
رضا
2 سال‌ قبل

چطوری میتونم نسخه الکترونیکی افراد تحت تکفل رو ببینم؟

علی
علی
2 سال‌ قبل
پاسخ به  شمیم سخنور

خسته نباشید. پرسیدند ❌نسخه❌ افراد تحت تکفل رو چطوری میتونم ببینم؟

علی
علی
2 سال‌ قبل
پاسخ به  رضا

آقا رضا به جواب سوالتون رسیدید بالاخره؟

فرشته
فرشته
1 سال قبل
پاسخ به  علی

وارد حساب کابریتون بشید. بیمه شدگان. خدمات سلامت الکترونیک. نسخ الکترونیک من. نسخه های بیمه شده اصلی و افراد تحت تکفل زیر ۱۸ سال رو میشه انتخاب و مشاهده کرد

فرشته
فرشته
1 سال قبل
پاسخ به  رضا

وارد حساب کابریتون بشید. بیمه شدگان. خدمات سلامت الکترونیک. نسخ الکترونیک من. بیمه شده اصلی و افراد تحت تکفل زیر ۱۸ سال رو میشه انتخاب کرد

mahdi
mahdi
1 سال قبل
پاسخ به  فرشته

چطور میشه نسخه فرد تحت تکلف بالای ۱۸ سال را مشاهده کرد؟

وحید
وحید
7 ماه قبل
پاسخ به  mahdi

بنده با شماره ۱۴۲۰ تماس گرفتم، توضیح دادند که افراد بالای ۱۸ سال باید به صورت آنلاین و مجزا ثبت نام کنند و خدمات پرتال را دریافت کنند.

مونا صادقی
ادمین
3 ماه قبل
پاسخ به  وحید

تشکر از لطف و پاسخگویی شما

oknhkd
oknhkd
2 سال‌ قبل

سلام . دیروز رفتم دکتر و نسخه الکترونیک صادر کرده است پیامک هم با شناسه ۵۲۶۱۲۰۶۹۹ برام آمد رفتم  چند داروخانه  گفتند نسخه ای نیست؟ در سایت هم قسمت نسخه الکترونیک من مشخصات دکتر و تاریخ و غیره است وقتی روی عملیات می زنم تا چزییات نسخه را بدهد یک جدول خالی که فقط تاریخ دارد نشان می دهد؟ و هیچ نسخه ای نیست لطفا راهنمایی کنید برای دیدن نسخه چاپ آن یا مراجعه به داروخانه چه کنم؟ دارو را خیلی نیاز دارم؟

مهدی شیخ سیردانی
مهدی شیخ سیردانی
2 سال‌ قبل

سلام خسته نباشید
من چند هفته پیش به دکتر مراجعه کردم ایشون برای بنده نسخه الکترونیک نوشتن، خواستم برای بیمه تکمیلی ببرم گفتن نیاز به مهر دکتر هست ، رفتم پیش دکتر دکتر گفت من نمیتونم مهر بزنم چون اثری از اسم شما نیست که هویت شما رو احراز کنه که شما بیمار من بودید و به من مراجعه کردید.

ممنون میشم راهنمایی کنید

علی
علی
2 سال‌ قبل

واقعا شد یه کاری انجام بشه دردسرش برای مردم بیشتر از قبل نشه؟؟! قبلا نسخه کاغذی مهر داشت و با فاکتور، بیمه تکمیلی پول رو میداد. الان دوباره باید برگردیم خدمت دکتر تازه اگه مهر برنه؟؟؟؟؟

مینا
مینا
2 سال‌ قبل

سلام وقت بخیر من وارد برنامه میشم نسخه رو هم میاره واسم از جزئیات نسخه می خوام چاپ بگیرم لیست دارو هارو چاپ نمیده چطوره چاپ بگیرم؟

محمد علی خاوری
محمد علی خاوری
2 سال‌ قبل

سلام من دوتا سوال دارم ؟من برای تست کرونا به آزمایشگاه مراجعه کردم گفتند برای استفاده از خدمات بیمه برای تست کرونا باید نسخه الکترونیکی تست کرونا رو توی اینترنت ثبت کنید تا بتوانید از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنید من چطوری باید الکترونیکی ثبت کنم ؟
سوال دوم :من برای بیماری روماتیسمم (as)باید آمپول سینورا تزریق کنم یکبار دارو را دریافت کردم در مرحله دوم کفتند باید نسخه الکترونیکی دارو را ثبت کنم در صورتی که پزشک من سامانه ثبت نسخه الکترونیکی را ندارد .من را راهنمایی کنید متشکر

حمید رضا نوری
حمید رضا نوری
2 سال‌ قبل

سلام در نسخه الکترونیکی در بخش جزئیات نسخه جایگاه پرینت نیست و پرینت ارسالی توسط کامپیوتر یک پرینت اسکرین شات است لذا هیچگونه نام و مشخصاتی از بیمار نمی باشد لازم است در این خصوص طراحی بگونه ای باشد که نام و مشخصات بیمار در پرینت درج شده باشد تا نیاز به مراجعه مجدد بیمار به مطب دکتر حذف گردد.

علی
علی
2 سال‌ قبل

چطور نسخه الکترونیکی همسر و فرزندانم را مشاهده و دانلود کنم – برای بیمه تکمیلی نیاز دارم

Javad
Javad
2 سال‌ قبل

سلام نسخه الکترونیکی کس دیگر را خط خودم چگونه میتونم ببینم

فایزه
فایزه
2 سال‌ قبل

سلام. وقت بخیر. من نسخه پزشک رو برای گفتار درمانی به بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ بردم و گفتن باید کد رهگیری داشته باشه. بردم پزشک نمیدونست کد رهگیری چیه. میشه بفرمایید چجوری کد رهگیری میشه گرفت.

محمود
محمود
2 سال‌ قبل

سلام و خسته نباشید،چندوقت پیش،این پیامک برام اومده:*سازمان تامین اجتماعی*
بیمه شده محترم نسخه الکترونیک شما در مرکز جهاد دانشگاهی مرکزی (ن) آزمایشگاه مشهد و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ تحویل گردید
ولی نمیدونم چطور؟چون شرکت دیگه کار نمیکنم،ممنون میشم راهنمایی کنید؟

جبرائیل پایبان
جبرائیل پایبان
2 سال‌ قبل

با سلام لطفاً راهنمایی کنید من قبلاً ثبت نام کردم ولی فقط نسخه های که من خودم یعنی بیمه شده اصلی است نشان میده و برای بیمه شده فرعی و تحت تکلف نشان نمیده چیکار باید بکنم برای آنها هم باید ثبت نام کرد.ممنون میشم اگه توضیح بدین

افشار
افشار
2 سال‌ قبل

با سلام
در سایت تامین اجتماعی فقط نسخه های بیمه شده اصلی قابل روئیت می باشد نسخه های افراد تحت تکفل قابل روئیت نمی باشد. چطور میتونم نسخه افراد تحت تکفل خودم رو جهت ارائه به بیمه تکمیلی پرینت بگیرم.

آخرین ویرایش2 سال‌ قبل توسط افشار
محمد
محمد
2 سال‌ قبل

من چجوری میتونم نسخه خودمو نگاه کنم؟

لیلا
لیلا
2 سال‌ قبل

سلام وقت بخیر
درسامانه تامین اجتماعی هرچقد ثبت نام میکنم خطا میده
تمام نکاه رعایت میکنم
شماره به اسم خودمه
منتها خطا میده و مینویسه….خطا در داده های ارسالی
ممنون میشم راهنمایی کنین

مهدی
مهدی
2 سال‌ قبل

با سلام. چگونه می توان به نسخه های دارویی سالهای پیش دفاتر بیمه(قبل از راه اندازی سامانه الکترونیک) و نوع داروهای مصرفی گذشته دست پیدا کرد.؟؟باید مستقیما به اداره بیمه رفت؟یا راه دیگری برای دریافت سابقه دارو های مصرفی گذشته وجود دارد؟

آرش
آرش
1 سال قبل
پاسخ به  مهدی

سلام وقتتون بخیر آیا این نسخه ها تاریخ اعتبار دارند مثلا دکتر عکس یا سونوگرافی نوشته باشه

مونا صادقی
ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  آرش

سلام وقت بخیر. بله اعتبار یک ماهه دارند.

رضا
رضا
2 سال‌ قبل

واقعا هم سایت سازمان تامین اجتماعی فوق العاده ضعیت هست و هم این مواردی که راه اندازی کردین. و این موضوع واضح هست. کافیه یک نفر که کارشناسی آی تی داره صحبت کنید متوجه میشید. و خلاصه بخوام بگم سایتی که برای ثبت نام کلی نسخه ی آموزشی داره، مشکل داره. و گر نه شما تا حالا جایی نسخه ی آموزشی ثبت نام در اینستاگرام یا ثبت نام در تلگرام و یا ثبت نام در سروش یا ثبت نام در … دیدین. اصن خودشون واضحا میگن ما تازه سامانه رو راه اندازی کردیم و مشکل داره . خوب خود شما که میدونید مشکل داره چرا راه اندازی کردین. این چه رسمیه چون اول راهیم میتونیم مشکل داشته باشیم. واقعا مشکل داره سایت از قدیم هم مشکل داشت یک رمز میخوای بزاری کلی ایراد میگیره کلی سوال امنیتی که حتی بانک این موارد رو نداره این سایت تامین اجتماعی داره و کلی مشکلات که سوال میشه آیا واقعا کارشناسان دارن این سازمان رو مدیریت میکنن یا یک سری افراد با رابطه.

احمد
احمد
2 سال‌ قبل

سلام وقت بخیر
حدوداً یک ماه پیش مدارک واستراحت پزشکی(عمل جراحی داشتم ) را تحویل تامین اجتماعی دادم و انها را ثبت کرد بعد از دوروز هم‌ رفتم بیمارستان تامین اجتماعی برای هزینه پرداخت شده گفتن دکتر معتمد خودش سیستمی کارش رو انجام میده تاکنون هیچ گونه پیامی هم برام ارسال نشده.خواستم راهنماییم کنید که ایا درست است که از طریق سیستمی دکتر بررسی می کنند؟

سید کاظم حسینی
سید کاظم حسینی
2 سال‌ قبل

سلام وقت بخیر
چطور میتونم پرینت نسخه الکترونیکی دختر ۱۲ ساله ام بگیرم.
سپاسگزار

مهدی
مهدی
2 سال‌ قبل

سلام من نسخه الکترونیکی افراد تحت تکفل خودم (فرزند خردسال) را مشاهده نمی کنم. برای آنها در سایت هم ثبت نام کردم ولی به دلیل عدم تطابق کد ملی موبایل امکان ورود به سامانه را نمی دهد. پیشنهاد می شود یا نسخه های الکترونیک را برای افراد تحت تکفل نشان دهید یا امکان ثبت نام کامل بدون نیاز به مراجعه با موبایل سرپرست قانونی (مثلا پدر) را فراهم آورید.

تنهایmorteza
تنهایmorteza
2 سال‌ قبل

باسلام. برای مشاهده نسخه الکترونیک افراد تحت تکفل چه باید کرد

شاهین
شاهین
2 سال‌ قبل

سلام و عرض ادب ، من به چه صورتی میتونم نسخه ی دستی رو که دکتر داده رو در سامانه آپلود کنم ؟

حسین
حسین
2 سال‌ قبل

سلام ایا پیامک کد رهگیری برای بیمار نیز ارسال میگردد

محمدرضا حسيني
محمدرضا حسيني
2 سال‌ قبل

برای گرفتن نسخه الکترونیک افراد تحت تکلف (مادر همسر فرزندان) باید جداگانه تامین اجتماعی عضو شویم یا خیر

محمدرضا حسيني
محمدرضا حسيني
2 سال‌ قبل

سلام افراد تحت تکلف در قسمت نام نویسی هست ولی برای گرفتن نسخه الکترونیک فقط اسم خودم هست ..چطوری ببینم؟

نوروزی
نوروزی
2 سال‌ قبل

سلام روی کاربری پذیرش نسخه الکترونیک هر اسم بعد از تایید دوبار ثبت می شود و برای پزشک دوبار نمایش داده می شود و سابقه لیست پذیرش از روزهای قبل پاک نمی شود. چطور می شود این مورد را اصلاح کرد؟

محمد
محمد
2 سال‌ قبل

سلام وقت بخیر . من وقتی میخوام تو سایت ep.tamin.ir ثبت نام کنم … موقع تایید نهایی ارور میده (خطا در داده های ارسالی ) … چکار باید بکنم … فیلتر شکن خاموشه و هم از فایرفاکس و هم گوگل کروم تست کردم نمیشه …. !!!!!

زماني
زماني
2 سال‌ قبل

با سلام،
بسیاری از پزشکان در سامانه الکترونیک تامین اجتماعی ثبت نام نکرده اند، برخی از آنها هم که ثبت نام کرده اند نسخه نویسی کاغذی برایشان راحتتر است و به سختی زیربار نسخه الکترونیکی می روند (تازه اگر ابزار ارتباطی مشکلی نداشته باشد)
در این حالت تکلیف بیمار چیست که باید بین پزشک و داروخانه یا پزشک و مرکز درمانی سرگردان باشد و در نهایت هم مجبور شود تا خدمات خود را هزینه آزاد حساب نماید؟

طبری
طبری
2 سال‌ قبل

سلام وقت بخیر. آیا پزشک عمومی در نسخه الکترونیک میتواند درخواست فیزیوتراپی بنویسد؟

sara
sara
2 سال‌ قبل

سلام وقت بخیر، من تحت تکلف پدرم هستم، پیامک های نسخه های من برای پدرم ارسال میشه میخوام برای خودم ارسال شه چیکار باید بکنم؟

کبیری
کبیری
2 سال‌ قبل

سلام
مراکز درمانی مانند فیزیوتراپی چگونه میتوانند نسخه الکترونیک بیماران را ببینند
با تشکر

کبیری
کبیری
2 سال‌ قبل
پاسخ به  شمیم سخنور

سلام امکان مشاهده هست ولی امکان پرینت جهت ارائه به بیمه تکمیلی نیست

پریسا
پریسا
2 سال‌ قبل

من چطور میتونم به نسخه ی دختر دو ساله ام دست پیدا کنم وقتی شماره همراه به اسم خود بیمه شده میخواد.واقعا تاسف داره

مهسا
مهسا
8 ماه قبل
پاسخ به  پریسا

سلام. من با شماره ۱۴۲۰ که مربوط به تامین اجتماعی است تماس گرفتم. گفتند برای فرزندان زیر ۱۸ سال، نسخه هایشان در زیر مجموعه بیمه گذار اصلی قرار میگیرد. مثلا پدر یا مادر. ولی پس از ۱۸ سالگی باید پنل کاربری جدا برایشان ایجاد کرد.

ارشیا
ارشیا
2 سال‌ قبل

تشکر فراوان بابت زحمتی که برای تهیه این مطلب کشیدید و کار مارو راه انداختید.
سپاس از شما🙏

مریم
مریم
2 سال‌ قبل

باسلام وعرض ادب
آزمایشگاه هستیم بسیار مواجه میشویم موارذی که درنسخ الکترونیک کدتست هست امااسم تست نیامده برای اطمینان بیشتر ازکجامی توانیم به کدآزمایستت تامین دسترسی داشته تامطابفت دهیم سپاسگزارم

محمد
محمد
2 سال‌ قبل

برای دریافت نسخه الکترونیکی چکار کنیم

عباس نظر عباسی
عباس نظر عباسی
2 سال‌ قبل

سلام برای رویت سوابق درمانی افراد تحت تکفل به چه طریقی باید عمل کرد .؟

سعید
سعید
2 سال‌ قبل

از نسخه الکترونیک نمیشه پرینت گرفت نهایتا میشه اسکرین شات گرفت که بیمه تکمیلی نمی پذیره
یا باید بیمه های تکمیلی دسترسی داشته باشند به سامانه یا امکان دانلود نسخه و یا دستور پزشک و یا پرینت وجود داشته بشه
این چه وضعی آخه؟
هدف اینه که مردم عطای تامین اجتماعی را به لقاش ببخشند ظاهرا

عباس حاتمی
عباس حاتمی
2 سال‌ قبل

سلام من دکتر رفتم وشماره نسخه بهم داده ولی داروخانه میگه ثبت نشده

fatemmeh
fatemmeh
2 سال‌ قبل

با سلام
با این شرایط که نسخه الکترونیکی فقط تا پایان هر ماه اعتبار دارد
ولی خیلی از مریض ها هر بار که ویزیت میشوند توسط پزشک
پزشک برایشان برای یک ماه بعد یا دوماه یا شش ماه بعد آزمایش و سونو مینویسند

قبل از نسخه الکترونیکی یک پول ویزیت پرداخت میشد و تمام ازمایش و … نوشته میشود
اما الان
یک پول ویزیت پرداخت میشود وو چند ماه بعد هم باید یک هزینه فقط برای نوشتن ازمایش و … انجام شود

یعنی هر بیمار هزینه ای یک و نیم برابر تا دوبرابر باید پرداخت کند

دلیل چیست ؟؟
ولی آیا این قانونی است ؟؟؟
و این نسخه الکترونیکی هیچ سود و رفاهی برای بیمار ندارد
چون خیلی جاها فقط برای نوشتن ازمایش و …هزینه مازاد پرداخت شود
دوباره مجددا وقت گذاشته شود که به مطب دکتر رفته شود تا اینها نوشته شود

از اینکه دکتر برایت چه دارویی مینویسد و چه دارویی داروخانه تحویلت میدهد اطلاع دقیقی نیست
چون خیلی مواقع باهم مغایرت دارد
مخصوصا برای افراد مسن که اطلاعاتی راجب به چک کردن نسخه الکرونیکی و دارو تحویل گرفته شده ندارند

محسن
محسن
2 سال‌ قبل

نسخه الکترونیک افراد تحت تکفل مثل فرزند کوچک خود دسترسی ندارم روش دسترسی چه جوریه

زند
زند
2 سال‌ قبل

کد مربوط به متانفرین ،نور متانفرین،کورتیزول و کراتینین
در ادرار ۲۴ ساعته چیست؟!

پرنیان
پرنیان
2 سال‌ قبل

سلام نسخه های افراد تحت تکفل بالای ۱۸ سال در کجای سایت قرار داره یعنی نسخه های همسر

آخرین ویرایش2 سال‌ قبل توسط پرنیان
272
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x