بیمه تکمیلی دندانپزشکی

بیمه تکمیلی دندانپزشکی

فهرست

بیمه دندانپزشکی همانطور که از نام آن بر می آید بیمه‌ای است برای جبران هزینه‌های مربوط به دندانپزشکی. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مربوط به جرم گیری دندان‌ها، بروساژ، کشیدن، ترمیم، ایمپلت، عصب کشی، ارتودنسی و جراحی‌های فک و لثه می باشد که هرکدام بسته به نوع بیمه‌ای که شما تحت پوشش آن هستید ممکن است در تعهد باشد و هزینه‌های آن جبران گردد و یا خیر. پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی به لحاظ پر استفاده بودن آن و نوع استفاده عامی که دارد یکی از مهم ترین پوشش های بیمه تکمیلی درمان محسوب می شود. اکثر بیمه شده های بیمه تکمیلی هر ساله هزینه های قطعی در پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی دارند و به همین دلیل این پوشش یکی از پر ریسک ترین پوشش های بیمه تکمیلی از نظر شرکت های بیمه محسوب می شود. هرچند بیمه های پایه مانند تامین اجتماعی بخشی از هزینه های درمانی دندانپزشکی را جبران می کنند اما با توجه به هزینه های  بسیار بالای خدمات دندانپزشکی مراکز درمانی، داشتن بیمه تکمیلی که بتواند بخش بیشتری از این هزینه‌ها را به بیمه شده پرداخت نماید بسیار ضروری به نظر می رسد.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی شامل چه پوشش‌هایی است؟

یکی از پوشش های پر طرفدار و پراستفاده در بیمه تکمیلی پوشش دندانپزشکی است. به صورت عمومی موارد زیر تحت پوشش بیمه دندانپزشکی توسط شرکت های بیمه جبران خسارت می شوند:

  • هزینه های مربوط به کشیدن دندان (با جراحی و یا بدون جراحی)
  • جرم گیری
  • بروساژ (نوعی جرم گیری)
  • ترمیم و پر کردن (و همچنین ترمیم های مجدد)
  • درمان ریشه (عصب کشی  و همچنین عصب کشی مجدد)
  • روکش کردن دندان‌ها

موارد فوق آیتم های عمومی تحت پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی هستند. همانطور که پیداست مواردی مانند ارتودنسی ، ایمپلنت ، جراحی لثه ، دست دندان مصنوعی و… در موارد تحت پوشش فوق به چشم نمی خورند. دندان مصنوعی، ارتودنسی و ایمپلنت و همینطور جراحی لثه به صورت عمومی در قراردادهای بیمه تکمیلی تحت پوشش نیستند. بلکه در قراردادهای خاص و عموما گروهی با افزایش حق بیمه این موارد نیز به موارد تحت پوشش اضافه می گردند.

بیمه دندانپزشکی تامین اجتماعی

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می توانند از خدمات بیمه دندانپزشکی تامین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد این سازمان استفاده نمایند. البته اکثر این مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی دولتی بوده و یک سری موارد پایه ای و نسبتا کم هزینه دندانپزشکی را ارائه می کنند. در استان هایی مانند البرز، گیلان، اصفهان و یزد که بیمه تامین اجتماعی مراکز اختصاصی دندانپزشکی دارند خدمات کامل تری به بیمه شدگان تامین اجتماعی در این خصوص ارائه می شود اما به طور کلی به گفته معاون درمان سازمان تامین اجتماعی موارد زیر تحت پوشش دندانپزشکی تامین اجتماعی قراردارند:

  • بروساژ فک
  • جرمگیری
  • کشیدن دندان عقل
  • کشیدن دندان ها
  • ترمیم دندان ها بدون عصب کشی

همانطور که ملاحظه می کنید موارد معدودی هستند که بیمه شدگان می توانند با بیمه پایه خود مانند بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی امور درمانی خود را انجام دهند.  در مورد اکثر درمان های تخصصی و پر هزینه مانند عصب کشی، روکش و… می بایست خودشان به طور کامل هزینه ها را پرداخت نمایند که بسیار سنگین می باشد. بنابراین خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی از ضرورت های امور درمانی هر شخص محسوب می شود.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی

انواع بیمه دندانپزشکی کدامند؟

خرید بیمه دندانپزشکی را می توان به صورت انفرادی و یا گروهی انجام داد. در حوزه بیمه انفرادی شرکت هایی مانند بیمه سامان، تعاون و بیمه SOS طرح هایی را ارائه کرده اند که افراد می توانند خریداری و در کنار سایر پوشش ها از پوشش دندانپزشکی بیمه شان نیز استفاده نمایند.

همچنین می توان بیمه تکمیلی دندانپزشکی را به صورت گروهی تهیه کرد که در این صورت فرد می بایست در قالب یک شرکت با شرکت های بیمه قرارداد داشته باشد. خدمات بیمه تکمیلی گروهی توسط شرکت های بیشتری ارائه می‌شود. برخی از این شرکت ها عبارتند از بیمه پاسارگاد، بیمه ایران، بیمه دانا، بیمه آسماری، بیمه سامان و….

معیارهای خرید بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی چیست؟

برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی فرد ابتدا می بایست نیازهای خود را دقیقا مشخص نموده و با توجه به پوشش های مورد نیاز و بودجه مورد نظر بیمه خود را خریداری نماید. یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب بهترین بیمه دندانپزشکی پوشش دهی کل نیازهای بیمه شدگان است. به طور مثال اگر فردی برای انجام ایمپلنت نیاز به بیمه دندانپزشکی داشته باشد ولی بیمه ای را انتخاب نماید که ایمپلنت را تحت پوشش قرار نمی دهد در این صورت فرد نمی تواند از بیمه خود استفاده کند. از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب بهترین بیمه دندانپزشکی گستردگی و کیفیت مراکز دندانپزشکی های طرف قرارداد می باشد. هر یک از شرکت های بیمه با تعدادی از مراکز درمانی قرارداد دارند که بهتر است قبل از خرید بیمه لیست این مراکز را بررسی و از کیفیت آن ها با انجام تحقیقات لازم اطمینان حاصل نمایید. معیار مهم دیگر سقف تعهد پوشش دندانپزشکی در بیمه مورد نظر است. بعضی از شرکت‌های بیمه سقف محدودی را برای این پوشش در نظر می‌گیرند اما برخی بیمه‌ها سقف تعهد بالاتر را نیز جبران می کنند. 

آشنایی با ویژگی‌های بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی

شرکت‌هایی مانند بیمه سامان، تعاون و بیمه SOS طرح های بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می کنند که هر شخص می تواند برای خود و یا خانواده اش تهیه نماید. در برخی از بیمه های تکمیلی انفرادی پوشش دندانپزشکی شامل دوره انتظار نبوده و فرد می تواند از روز اول فعالسازی بیمه اش اقدام به استفاده از خدمات دندانپزشکی نماید. در بیمه انفرادی مواردی مانند ایمپلت و ارتودنسی و جراحی لثه و دندان مصنوعی جزو استثنائات بوده و شرکت بیمه تعهدی بر جبران هزینه های این موارد ندارد.

طرح‌های بیمه دندانپزشکی SOS در سال 1400

بیمه sos خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی را به صورت انفرادی و همچنین گروهی ارائه می کند. بیمه SOS به واسطه مراکز طرف قرارداد گسترده و با کیفیتی که دارد جزو پر طرفدارترین بیمه های دندانپزشکی می باشد. طرح های بیمه تکمیلی انفرادی SOS از طرح های گروهی آن قیمت بالاتری دارند و در بعضی موارد نیاز به چکاپ قبل از قرارداد دارند.

بیمه شدگان بیمه تکمیلی SOS می توانند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد و دریافت معرفینامه دندانپزشکی خدمات مورد نظر خود را انجام داده و فقط مبلغ جزئی (فرانشیز) را به آن مرکز درمانی پرداخت نمایند. بیمه تکمیلی دندانپزشکی sos با فرانشیز 30 درصد ارائه می گردد و سقف سالانه پوشش دندانپزشکی آن از 25.000.000 ریال در طرح نقره ای تا 55.000.000 ریال در طرح طلایی می باشد. این پوشش مشمول 3 ماه دوره انتظار بوده و هزینه های دندانپزشکی 3 ماهه اول بیمه شدگان در بیمه انفرادی sos قابل جبران نیست.

در زیر جدول طرح های بیمه دندانپزشکی SOS به همراه تعرفه سالیانه آن مربوط به سال 1400 را مشاهده می کنید.

طرح های بیمه تکمیلی دندان پزشکی SOS

طرح نقره ای  SOS

طرح طلایی SOS

سقف تعهد این پوشش-ریال

25.000.000

55.000.000

مبلغ هزینه سالانه-ریال

8.500.000

14.000.000

 

همچنین موارد زیر خارج از تعهد بیمه دندانپزشکی SOS هستنند:

  • ارتودنسی
  • ایمپلنت
  • دست دندان مصنوعی و زیبایی

بررسی مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه SOS

شرکت بیمه SOS در تهران با 56 مرکز دندانپزشکی طرف قرارداد است که بیمه شدگان آن می توانند با دریافت معرفینامه به این مراکز مراجعه نمایند. برای دریافت معرفینامه دندانپزشکی بیمه شده نیاز به مراجعه حضوری و یا هماهنگی قبلی ندارد و می تواند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد و ارائه کارت ملی خود از طریق معرفینامه، درمان دندان خود را انجام دهد. مراکز طرف قرارداد SOS عموما مراکز خصوصی و با کیفیتی بوده و از پراکندگی جغرافیایی بالایی نیز برخوردارند که موجب می شود بیمه شدگان محدود به چند مرکز نبوده و بتوانند به راحتی به مراکز درمانی طرف قرارداد در نزدیکی محل کار و یا زندگی خود مراجعه کنند. 

تعرفه دندانپزشکی بیمه تکمیلی چقدر است؟

پرداخت خسارت پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی نیز مانند سایر پوشش ها که طبق تعرفه‌های مصوب صورت می‌گیرد، مطابق با تعرفه های سندیکای بیمه گران انجام می شود. این تعرفه ها هر ساله توسط سندیکای بیمه گران به شرکت های بیمه اعلام و شرکت های بیمه می بایست خسارت ها را مطابق با جدول به روز شده تعرفه های درمانی پرداخت نمایند. مراکز طرف قرارداد شرکت های بیمه هزینه های دندانپزشکی را مطابق همین تعرفه ها محاسبه می کنند اما در صورتی که بیمه شده به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه نماید دندانپزشک هزینه ها را با تعرفه آزاد محاسبه کرده و بیمه شده می بایست مدارک دندانپزشکی خود را برای پرداخت به نماینده بیمه تکمیلی تحویل نماید. در چنین مواردی هرچه پزشک مبلغ آزاد بالاتری دریافت کرده باشد، پرداختی بیمه تکمیلی مطابق تعرفه درصد کمتری از هزینه های دندانپزشکی بیمه شده را پوشش می دهد. در بخش دندانپزشکی به طور خاص میان تعرفه های آزاد دندانپزشکان و تعرفه دندانپزشکی بیمه تکمیلی اختلاف زیادی وجود دارد و به همین دلیل توصیه می شود برای انجام درمان های دندان و دهان حتما به مراکز طرف قرارداد بیمه خود مراجعه نمایید. در صورتی که هنوز اقدام به خرید بیمه تکمیلی نکردید و در پی یافتن بهترین بیمه دندانپزشکی هستید حتما تنوع و کیفیت مراکز طرف قرارداد بیمه های مد نظر را قبل از خرید بررسی و سپس خریداری نمایید.

 

  • با توجه به اختلاف زیاد تعرفه‌های مصوب با هزینه‌های مراکز دندانپزشکی، توصیه می‌کنیم تا حد امکان از مراکز طرف قرارداد و معرفی نامه برای خدمات دندانپزشکی استفاده کنید.

مفهوم مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی دندانپزشکی چیست؟

همه شرکت‌های بیمه با تعدادی کلینیک و مطب دندانپزشکی طرف قرارداد هستند که بیمه شدگان این شرکت‌ها می‌توانند در مراجعه به این مراکز با دریافت معرفی نامه از خدمات استفاده نمایند. فرایند دریافت معرفینامه دندانپزشکی در بیمه‌های مختلف متفاوت بوده و برخی نیاز به مراجعه حضوری به شعب شرکت بیمه برای دریافت معرفینامه دارند.

برخی دیگر از شرکت های بیمه نیز معرفینامه آنلاین دارند و بیمه شدگان آن ها با مراجعه به مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی و با ارائه کد ملی خود می‌توانند به راحتی معرفی نامه دریافت نمایند.

مراکز طرف قرارداد دندانپزشکی مربوط به هر شرکت بیمه از طریق وبسایت آن شرکت قابل دسترس است. در صورت عدم دسترسی به مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی خود می توانید با شرکت بیمه تماس حاصل نموده و در رابطه با مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی اطلاعات کسب نمایید.

برخی از بیمه شده های بیمه تکمیلی تصور می کنند که دندانپزشکی های طرف قرارداد بیمه تکمیلی از کیفیت مناسب برخوردار نبوده و بدون بررسی این مراکز و تحقیق در مورد کیفیت این مراکز به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه می کنند که در این صورت هزینه های دندانپزشکی آنها آزاد محاسبه شده و متضرر می گردند. در حالی که بسیاری از مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد، مراکز خصوصی و با کیفیت بوده که بیمه شده به راحتی و بدون پرداخت هزینه  می تواند خدمات خوبی را دریافت نماید. بیمه شده در این مراکز فقط کافی است فرانشیز و موارد خارج از تعهد را پرداخت نماید. مابقی هزینه توسط بیمه به مرکز پرداخت خواهد شد.

مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی دندانپزشکی

بیمه تکمیلی دندانپزشکی برای ایمپلنت

ایمپلنت یکی از موارد پرهزینه در دندانپزشکی است و به خاطر زیاد بودن هزینه اش معمولا برای بیمه شدگان سوال ایجاد می شود که آیا بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت را پرداخت می کند؟ در بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی ایمپلنت تحت پوشش نبوده و شرکت های بیمه هزینه های مربوط به ایمپلنت را جبران نمی کنند. در بیمه تکمیلی گروهی نیز به صورت عادی ایمپلنت در پوشش دندانپزشکی نبوده و در اکثر قرارداد های بیمه تکمیلی دندانپزشکی گروهی هزینه های مربوط به ایمپلنت خارج از تعهد بیمه ها است. اما در برخی قرارداد ها به درخواست بیمه گذار (شرکت تحت پوشش بیمه تکمیلی) ایمپلنت به تعهدات پوشش دندانپزشکی اضافه می شود. این مورد معمولا در قرارداد های با تعداد بیمه شدگان بالا اتفاق می افتد اما در شرایطی شرکت های بیمه با تعدیل حق بیمه، ایمپلنت را نیز به پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی شرکت های کوچکتر نیز اضافه می کنند.

بررسی طرح‌های بیمه دندانپزشکی آسماری

شرکت بیمه آسماری در حال حاضر یکی از بهترین ارائه کنندگان طرح های بیمه تکمیلی شرکتی است. این شرکت بر خلاف بسیاری از شرکت های بیمه که پوشش دندانپزشکی را فقط به شرکت های بزرگ ارائه می کنند، این پوشش را بدون محدودیت به گروههای بالای 15 نفر ارائه می کند. شرکت بیمه آسماری به واسطه مراکز طرف قرارداد گسترده ای که دارد (کلیه مراکز طرف قرارداد SOS) خدمات بسیار خوبی را در زمینه بیمه تکمیلی دندانپزشکی به بیمه شدگان خود ارائه می کند. فرانشیز بیمه دندانپزشکی آسماری برای شرکت های زیر 50 نفر 30 درصد است. برای شرکت های بالای 50 نفر فرانشیز این پوشش بین 10 درصد تا 30 درصد، بسته به درخواست بیمه گذار و توافق صورت گرفته متغیر می باشد. سقف پوشش دندانپزشکی در طرح های بیمه دندانپزشکی آسماری متفاوت است. در جدول زیر سقف تعهدات سالانه جدیدترین طرح های بیمه دندانپزشکی آسماری در سال 1400، از طرح برنزی تا طرح VIP آسماری مشاهده می‌گردد. سقف تعهدات درج شده به ریال است.

بیمه دندانپزشکی آسماری

طلاییپلاتینیپلاس

 هزینه‌های دندانپزشکی کشیدن، جرم‌گیری، بروساژ، ترمیم، پر کردن، درمان ريشه وروکش

10،000،000

20،000،000

30،000،000

بیمه دندانپزشکی آسماری

VIP

الماس

 هزینه‌های دندانپزشکی کشیدن، جرم‌گیری، بروساژ، ترمیم، پر کردن، درمان ريشه وروکش

40،000،000

50،000،000


برای دریافت هزینه های دندانپزشکی از بیمه آسماری ارائه گرافی های قبل و بعد برای ترمیم بیش از 2 دندان، عصب کشی، کشیدن با جراحی و روکش مورد نیاز می باشد. برای ترمیم 2 دندان (غیر قدامی) و همچنین کشیدن معمولی صرفا ارائه اصل فاکتور دندانپزشکی و دستور پزشک برای دریافت خسارت کافی است.

شرایط بیمه دندانپزشکی ایران چیست؟

شرکت بیمه ایران بیمه تکمیلی دندانپزشکی را به شرکت های زیر 200 نفر ارائه نمی کند. همچنین بیمه دندانپزشکی ایران در قراردادهای عمومی شامل پوشش های خاص مانند ایمپلنت، ارتودنسی و … نیست. در قراردادهای خاص با تعداد بالا که ایمپلنت تحت پوشش دندانپزشکی بیمه ایران است، دریافت تاییدیه پزشک معتمد قبل از انجام ایمپلنت الزامی بوده و در غیر اینصورت هزینه ایمپلنت پرداخت نمی شود. علاوه بر این در صورت ترمیم بیش از 1 بار یک دندان در یکسال ممکن است به صورت تصادفی درخواست معاینه توسط پزشک معتمد بیمه ایران صورت گیرد و در صورت عدم مراجعه پرداختی بابت ترمیم ثانویه صورت نخواهد گرفت.

خدمات بیمه دندانپزشکی پاسارگاد چگونه است؟

شرکت بیمه پاسارگاد بیمه تکمیلی دندانپزشکی را به صورت انفرادی ارائه نمی کند بلکه مانند سایر خدمات بیمه تکمیلی این شرکت، این پوشش نیز به صورت گروهی ارائه می شود. در قرارداد های بیمه تکمیلی پاسارگاد تا سال گذشته (1399) خدمات حوزه دندانپزشکی توسط شرکت ارتقای سلامت ایرانیان ارائه می شد. با توجه به ضعف مراکز طرف قرارداد این شرکت و همچنین تاخیر در پرداخت خسارت‌ها، بیمه شدگان بیمه دندانپزشکی پاسارگاد رضایت کافی در این حوزه نداشتند و به همین دلیل شرکت پاسارگاد تغییراتی در این زمینه اعمال نمود تا بیمه شدگان این شرکت بتوانند خدمات بهتری را در این حوزه دریافت نمایند.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی دانا شامل چه مواردی می‌شود؟

بیمه تکمیلی دندانپزشکی دانا به صورت گروهی و به شرکت ها ارائه می‌شود. فرانشیز و سقف تعهد دندانپزشکی در بیمه تکمیلی دانا ثابت نبوده و به توافقات موجود در قرارداد شرکت‌ها با بیمه دانا بستگی دارد. برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی دانا بیمه شدگان می‌توانند با ارائه کارت ملی در مراکز طرف قرارداد بیمه دانا از خدمات درمانی استفاده نمایند. برای آگاهی از مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی دندانپزشکی دانا می بایست به سایت شرکت بیمه دانا مراجعه نمایید.

همانطور که اشاره شد موارد تحت پوشش بیمه دندانپزشکی دانا بسته به نوع قرارداد متفاوت است اما به صورت عمومی موارد زیر در اکثر قراردادهای بیمه تکمیلی دانا در تعهد می باشد:

  • جرم گیری
  • انواع ترمیم
  • بروساژ
  • کشیدن دندان
  • جراحی دندان
  • اندو یا عصب کشی دندان

بررسی جزئیات بیمه تکمیلی دندانپزشکی سامان

شرکت بیمه سامان حدود 140 دندانپزشکی طرف قرارداد در سراسر کشور دارد. این مراکز هم در طرح‌های انفرادی این شرکت قابل استفاده بوده و هم در قراردادهای شرکتی بیمه تکمیلی سامان.

در قراردادهای گروهی بیمه تکمیلی دندانپزشکی سامان سقف تعهد سالانه و فرانشیز آن بسته به مفاد قرارداد متفاوت است اما در طرح های انفرادی بیمه تکمیلی سامان سقف تعهد پوشش دندانپزشکی مشخص و قابل انتخاب توسط بیمه شده می باشد. در بیمه تکمیلی انفرادی سامان پوشش های ایمپلنت، جراحی لثه، دست دندان مصنوعی و ارتودنسی در تعهد بیمه نبوده و بیمه سامان این هزینه ها را پرداخت نمی کند.

خرید بیمه تکمیلی شامل دندانپزشکی از های درمان

برای داشتن بیمه تکمیلی دندانپزشکی خوب، شما نیاز به خرید بیمه تکمیلی مناسب دارید. تیم های درمان با هدف افزایش رضایت بیمه شدگان از بیمه تکمیلی به ارائه خدمات متمایز و پشتیبانی کامل از ایشان می‌پردازد. خدمات های درمان شامل مشاوره‌های تخصصی، انتخاب طرح بیمه تکمیلی مطابق با نیاز شرکت‌ها، استعلام قیمت بیمه تکمیلی، عقد قرارداد و صدور بیمه نامه آن است.

مهم ترین بخش خدمات های درمان پشتیبانی بعد از خرید بیمه تکمیلی است که بسیاری از شرکت ها علیرغم داشتن بیمه تکمیلی از آن محرومند و به همین دلیل غالبا دچار نارضایتی و یا سردرگمی در رابطه با بیمه تکمیلی شرکتی خود می باشند. تیم ما با ارائه خدمات آموزشی و پشتیبانی 24 ساعته توسط کارشناسان تلفنی، آنلاین و حضوری به پرسنل شرکت ها کلیه ابهامات و سوالات موجود در خصوص استفاده از بیمه تکمیلی را رفع و موضوعات خسارتی پرسنل را به صورت کامل پیگیری می نمایند. برای مشاوره، استعلام قیمت و یا خرید بیمه تکمیلی با های درمان تماس بگیرید.

2.5 2 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
خسروی
خسروی
2 سال‌ قبل

سلام، من انفرادی میخوام بیمه تکمیلی دندان پزشکی بگیرم، میخواستم ببینم کدوم بیمه خوبه که موارد

  • جرم گیری
  • انواع ترمیم
  • بروساژ
  • کشیدن دندان
  • جراحی دندان
  • اندو یا عصب کشی دندان

داشته باشه؟ممنون میشم

شمیم سخنور
ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  خسروی

سلام وقتتون بخیر
در حال حاضر بیمه هایی مانند سامان، دی، تعاون و … بیمه انفرادی ارائه میکنن که در بعضی طرحهاشون پوشش دندانپزشکی هم وجود داره. میتونین قیمت و سایر شرایطشون رو بررسی بفرمایید و سپس اقدام به خرید نمایید.

علی
علی
1 سال قبل

بیمه های انفرادی اصلا ایمپلنت رو پوشش نمیدن چون واقعا هزینه هاش بالاست فک پائین و بالا هم فرق می کنه

رضا
رضا
6 ماه قبل

باسلام. آیا گذاشتن دندان مصنوعی بصورت فک ثابت یا متحرک هم شامل بیمه تکمیلی کوثر میگردد؟

5
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x