دریافت هزینه عینک و لنز از بیمه تکمیلی

دریافت هزینه عینک و لنز از بیمه تکمیلی

فهرست

یکی از پوشش های پرطرفدار در تعهدات شرکت های بیمه پوشش عینک و لنز طبی است. افرادی که تحت پوشش بیمه پایه و یا بیمه تکمیلی با پوشش هزینه عینک و هزینه لنزطبی هستند می توانند هزینه پرداختی خود بابت خرید عینک و یا لنز طبی که در طول مدت قرارداد بیمه تکمیلی تهیه شده است را از شرکت بیمه دریافت نمایند.

در ویدئوی آموزشی زیر نکات مهم در خصوص بیمه تکمیلی عینک توضیح داده شده است. در صورتی که تمایل دارید به جای مطالعه ادامه مقاله می‌توانید ویدئو را مشاهده نمایید.

آیا بیمه تکمیلی بازنشستگان هزینه عینک را پرداخت می‎‌کند؟

عموم بازنشستگان بعد از اتمام دوره خدمت تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ قرار می گیرند. در بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ ویژه بازنشستگان، عینک تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست و هزینه های مربوط به آن قابل جبران نیست. البته این مورد مربوط به قرارداد فعلی بیمه آتیه سازان حافظ با بازنشستگان تامین اجتماعی است که از اول آذر 1400 تا پایان آبان 1401 است. بیمه گر قرارداد جدید مشخص نشده و بنابراین پوشش‌های سال بعد نیز نامعین است.

در بیمه تکمیلی عینک بازنشستگان هزینه های لنز طبی جبران نمی شود و هزینه های عینک در این بیمه تکمیلی نیز صرفا محدود به عینک های طبی بوده و هزینه های عینک آفتابی و یا عینک طبی آفتابی پرداخت نمی شود.

شرایط دریافت هزینه عینک بیمه تامین اجتماعی

کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و همینطور مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی می توانند از پوشش عینک بیمه تکمیلی تامین اجتماعی که بخشی از هزینه های مربوط به عینک و لنز طبی را جبران می کند، استفاده نمایند. در بیمه تکمیلی تامین اجتماعی هزینه های عینک و لنز طبی صرفا هر 2 سال یک بار برای هر فرد قابل استفاده است.

پوشش بیمه تامین اجتماعی

شرایط

توضیحات
عینک طبی (فریم و شیشه)

هر 2 سال یکبار

هر 2 سال یک بار فقط برای 1 نوع از انواع عینک مانند دوربین، نزدیک بین و آستیگمات

کنتاکت لنز طبی

هر 5 سال یکبار

هر 5 سال یک بار قابل استفاده است

در بیمه تامین اجتماعی پرداخت هزینه مواردی که تعرفه آن ها کمتر از 2.000.000 ریال است بدون نیاز به تایید پزشک معتمد و صرفا با ارائه مدارک لازم صورت می گیرد اما برای لوازم پزشکی که تعرفه تامین اجتماعی آن ها بالای 2.000.000 ریال است تاییدیه پزشک معتمد برای واریز هزینه ها لازم می باشد. در جدول ذیل مقادیر کمک هزینه بیمه عینک تامین اجتماعی 1400 شامل هزینه های مربوط به عینک، شیشه عینک و لنز طبی آورده شده است.

نام اقلام پزشکی

کمک هزینه عینک بیمه تامین اجتماعی 1400

عینک طبی (شیشه و فریم)

3.000.000

شیشه عینک

1.000.000

کنتاکت لنز طبی ( یک جفت لنز طبی)

2.000.000

تامین اجتماعی هزینه لنز طبی را طی چه شرایطی پرداخت می کند؟

هزینه کنتاکت لنز در بیمه تکمیلی تامین اجتماعی در صورتی که مجموع قدرمطلق نمره چشم ها بالای 10 باشد پرداخت می گردد. همچنین هزینه لنز طبی تنها در صورتی که از آخرین دریافتی هزینه عینک بیش از 2 سال گذشته باشد قابل پرداخت می باشد.

مدارک لازم برای بیمه عینک تامین اجتماعی

برای دریافت هزینه عینک بیمه تامین اجتماعی تحویل اصل فاکتور پرداختی هزینه عینک طبی در سربرگ رسمی با مهر و امضا و تاریخ (در بازه اعتبار قرارداد بیمه تکمیلی) الزامی می باشد. همچنین بیمه شده می بایست نسخه متخصص چشم و یا اپتومتریست مبنی بر نیاز بیمه شده به عینک طبی و همچنین پرینت کامپیوتری تعیین نمره چشم را که توسط دستگاه صورت می گیرد جهت دریافت هزینه عینک به تامین اجتماعی تحویل نماید. همچنین برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید لینک جبران هزینه عینک در بیمه تامین اجتماعی را مشاهده نمایید.

شرایط دریافت هزینه عینک از بیمه تکمیلی

پوشش عینک و لنز طبی در بیمه های تکمیلی

علاوه بر بیمه های پایه مانند تامین اجتماعی که بخشی از هزینه های عینک و لنز طبی را جبران می کنند، بیمه های تکمیلی انفرادی و گروهی شرکت های بیمه مانند بیمه ایران، بیمه آسماری، بیمه SOS، بیمه تکمیلی دانا و… نیز هزینه های این بخش را بدون محدودیت و تا سقف پوشش عینک درج شده در قرارداد جبران می کنند. پوشش عینک بیمه تکمیلی مشمول دوره انتظار نبوده و بسته به نوع قرارداد فرانشیز متغیری دارد.

پوشش عینک بیمه تکمیلی ایران

شرکت بیمه ایران بیمه تکمیلی را به صورت گروهی ارائه می کند و در برخی از قرارداد های شرکتی پوشش عینک و لنز طبی را نیز در قرارداد در نظر میگیرد. سقف پوشش عینک بیمه تکمیلی ایران بسته به توافقات بین شرکت بیمه و بیمه گذار در قرارداد بیمه تکمیلی تعیین می گردد. دریافت هزینه عینک بیمه تکمیلی ایران با ارائه اصل فاکتور دارای مهر و امضا و همینطور گواهی متخصص چشم پزشک میسر می باشد.

عینک در بیمه تکمیلی SOS

شرکت بیمه SOS در قرارداد های بیمه تکمیلی انفرادی خود پوشش عینک را ارائه نمی کند اما در قرارداد های شرکتی از طریق شرکت های زیر مجموعه مانند بیمه آسماری پوشش عینک و لنز طبی را به بیمه شدگان ارائه می کند. پرداخت هزینه عینک در بیمه تکمیلی SOS نیازی به معاینه پزشک معتمد ندارد و بیمه شدگان با ارائه اصل فاکتور ممهور به مهر مرکز خرید عینک و همچنین دستور پزشک متخصص چشم و یا گواهی اپتومتریست بدون محدودیت سالانه تا سقف پوشش عینک و لنز طبی می توانند دریافت خسارت داشته باشند. فرانشیز پوشش عینک در بیمه تکمیلی SOS بین 10 درصد تا 30 درصد باتوجه به قرارداد بیمه تکمیلی متغیر است. بیمه شدگان بیمه SOS می توانند کل هزینه عینک خود را بدون لحاظ تعرفه و صرفا با کسر فرانشیز دریافت نمایند. پرداخت سریع خسارت، عدم سختگیری و عدم نیاز به مراجعه حضوری، مراکز طرف قرارداد گسترده از مجموعه عواملی هستند که بیمه تکمیلی SOS را در زمینه دریافت خسارت عینک و لنز طبی از سایر شرکت های بیمه متمایز ساخته اند.

عینک سازی و عینک فروشی طرف قرارداد SOS

شرکت بیمه SOS در بخش مراکز طرف قرارداد عینک نیز مانند سایر مراکز بسیار قوی می باشد. عینک سازی ها و عینک فروشی های مختلف و متعددی در سراسر کشور در تهران و همچنین شهرستان ها با SOS قرارداد دارند و بیمه شدگانی که در قرارداد بیمه تکمیلی SOS آن ها پوشش عینک و لنز طبی وجود دارد با مراجعه به این مراکز می توانند با دریافت معرفینامه و بدون پرداخت هزینه عینک و لنز طبی مورد نیاز خود را از طریق بیمه تکمیلی تهیه نمایند. برای مشاهده همه عینک فروشی های طرف قرارداد SOS به لینک زیر مراجعه نمایید.

عینک و لنز طبی در بیمه تکمیلی

های درمان ؛ بهترین مشاور در انتخاب بیمه تکمیلی با پوشش عینک

شما می توانید با تکمیل فرم درخواست مشاوره رایگان های درمان از خدمات تخصصی و کاملا رایگان مشاوره و پاسخگویی 24 ساعته به سوالات بیمه تکمیلی استفاده نمایید. کارشناسان های درمان به شما کمک می کنند تا با کسب اطلاعات کافی و مقایسه شرایط بیمه های مختلف بهترین بیمه تکمیلی را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

با تکمیل فرم زیر طرح‌های بیمه تکمیلی شرکتی با بالاترین سقف پوشش‌ها را دریافت نمایید

3.6 12 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
22 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
زاهد دلوجی
زاهد دلوجی
2 سال‌ قبل

باسلام. بعدازچندروزهزینه پرداخت میشود

شمیم سخنور
ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  زاهد دلوجی

سلام وقتتون بخیر،
مدت زمان پرداخت هزینه به این بستگی دارد که با کدام شرکت بیمه و کدام نمایندگی آن قرارداد داشته باشید. معمولا از حدود یک هفته تا یک ماه متغیر است.

سید عباس جوادی
سید عباس جوادی
2 سال‌ قبل

سلام نیاز به دست دندان مصنوعی دآرم به دندانسآز مراجعه کرده ام چند روز دیگر دست دندان مصنوعی من آماده میشود چگونه میتوانم هزینه مربوطه را از بیمه أتیه سازان حافظ دریافت نمایم. باز نشسته سآزمان باز نشستگان کشوری هستم

شمیم سخنور
ادمین
2 سال‌ قبل

سلام وقتتون بخیر، در این مورد با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ صحبت بفرمایید. این موضوع نیز باید پرسیده شود که آیا دندان مصنوعی تحت پوشش قراردادتون هست یا خیر.

علی
علی
1 سال قبل

سلام امکان این هست که یکبار از بیمه تامین اجتماعی هزینه عینک رو اخذ کنیم و یکبار دیگه از بیمه تکمیلی؟
یا فقط از یکیش میشه هزینه عینک اخذ کنیم؟
مرسی از سایت خوبتون

شمیم سخنور
ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  علی

سلام وقتتون بخیر.
خواهش میکنم لطف دارید.
هر بیمه برای پرداخت هزینه به اصل فاکتور نیاز داره و معمولا وقتی اصل فاکتور رو برای بررسی به یک بیمه تحویل میدهید این فاکتور به شما برگشت نمیشه.
میتونین با کارگزاری تامین اجتماعی صحبت کنید کپی برابر اصل مدرکتون رو بهتون بدن و همینطور یک گواهی که چه مبلغی از هزینه عینک رو تامین اجتماعی به شما پرداخت کرده است. با ارائه کپی برابر اصل و گواهی مبلغ به بیمه تکمیلی قاعدتا شرکت بیمه تکمیلی شما ما به التفاوت هزینه را به شما پرداخت خواهد کرد.

از بازنشسته های مظلوم
از بازنشسته های مظلوم
1 سال قبل

سلام من بازنشسته تامین اجتماعی هستم. خودم وهمسرم تحت پوشش بیمه تکمیلی هستیم بابت هزینه عینک که توسایت جدید تامین اجتماعی به نام اروتز پروتز هست مدارک(نسخه وفاکتور) رو ارسال کردم بابت عینک دونفر تنها صد هزار تومن دریافت کردیم.در صورتی که بنا به ادعای شرکت بیمه واجد شرایط دریافت مبلغ بیشتری بودیم.متاسفانه کارمندان تامین اجتماعی همه رو روانه کافینت ها میکنند واز پاسخگویی طفره میرن چایی میخورنوحقوق مفت میگیرن واقعا متاسفم

شمیم سخنور
ادمین
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر. قربان ما زیر نظر تامین اجتماعی نیستیم، فکر میکنم بیمه تکمیلی شما هم مربوط به شرکت آتیه سازان حافظ باشه. باید از این شرکت پیگیری بفرمایید.

آذین
آذین
1 سال قبل

کدوم عینکی الان ۱۵۰ تومنه!!! ورشکست نشن .سقفش باید ۲ میلیون باشه

MTZ
MTZ
1 سال قبل

کارگزاری بیمه تامین اجتماعی بابت ثبت فاکتورو نسخه از من هشتاد تومن پل گرفت چقد نت مصرف میکنن و چه عملیاتی انجام میدن که انقد هزینش میشه.کلا سیصد میخوان بدن اونم رفت تا ده سال دیگه خبری نیست هشتاد تومن هم پول میگیرن مراجعین تامین اجتماعی معمولا کارگرن یا بازنشسته آیا درسته بابت خدماتی که وظیفشونه اینجوری گوش میبرن

mtz
mtz
1 سال قبل
پاسخ به  مونا صادقی

جویا شدم میگن رو دیوار قیمت زدیم اول پول میگیرن بعدکه شکایت میکنی میگن رو دیوار زدیم

گوگولی
گوگولی
1 سال قبل

سلام اتیه سازان تامین اجتماعی هزینه عینک چقدر هست در سال ۱۴۰۱ ؟

ارزو
ارزو
1 سال قبل

سلام میخاستم بدون بیمه اتیه سازان فاکتور لنز توریک برای عمل اب مروارید قبول میکنه؟

دانیال نیامدپور
دانیال نیامدپور
1 سال قبل

سلام هزینه تحت پوشش عینک فریم وشیشه بیمه ملت چه مبلغی است.

ع. ا
10 ماه قبل

سلام. نمی دانم مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ برای عینک در شرق تهران حدود میدان شهدا و میدان خراسان کجا هستند.

مهدی
مهدی
7 ماه قبل

سلام چگونه در قرارداد بیمه تکمیلی که یکساله است شرط دوسالع برای پراخت هزینه عینک درج می کنید

رحمان
رحمان
2 ماه قبل

سلام . مزخرف تر از بیمه تکمیلی بیمه آسیا هیچ جا ندیدم. متاسفانه شرکت ما قرارداد داره . فقط پول ازمون کم میشه . خدمات پوشش افتضاح افتضاح افتضاح .

22
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x