بیمه کرونا : جبران هزینه‌های بیماری کرونا از طریق بیمه تکمیلی

فهرست

چگونه می توان هزینه های تست های کرونا، داروهای تجویزی برای این بیماری و مهم تر از همه هزینه های بیمارستانی کرونا را از بیمه دریافت کرد؟ کدام بیمه بهترین پوشش را برای هزینه های ناشی از بیماری کرونا ارائه می کند؟ آیا بیمه تکمیلی شامل پوشش هزینه های کرونا هم می شود یا باید بیمه دیگری را برای جبران هزینه های این دسته تهیه کنیم؟ سوالات قبل بخشی از سوالاتی هستند که با شیوع بیماری کرونا و همه گیری آن در ذهن بسیاری از ما ایجاد شده و به دنبال پاسخ هایی دقیق و کامل برای آن ها هستیم. در این مطلب سعی داریم به همه این سوالات پاسخ دهیم، همچنین شما میتوانید سوالات خود را در مورد بیمه کرونا، نحوه تهیه بیمه کرونا و دریافت هزینه های ناشی از بیماری covid19 را در پایین این صفحه در بخش دیدگاهها با ما به اشتراک بگذارید. ما در کوتاهترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

بیمه کرونا چیست و چرا داشتن آن ضروری است؟ 

شیوع کرونا و بستری شدن بسیاری از مبتلایان به این ویروس در بیمارستان‌ها ذهن‌ها را به سمت هزینه‌های ناشی از ابتلای به این بیماری معطوف می‌نماید. همه ما به دلیل مسئولیت‌هایی که در اجتماع داریم در معرض این ویروس خطرناک هستیم و با مشاهده هرنوع علائمی از جمله سرفه، عطسه، التهاب گلو و… به سرعت برای انجام تست کرونا به آزمایشگاه‌ها مراجعه می‌نماییم. هرکدام ازاین تست‌ها هزینه‌ای چند صد هزار تومانی به ما تحمیل کرده که با چند مرتبه تست دادن هزینه این تست‌ها از مرز یک میلیون تومان عبور خواهد کرد. اگر نتیجه تست مثبت باشد بسته به درجه ابتلا، به داروها و تست‌های تکمیلی نیاز بوده و در صورت گسترش بیماری و وخیم شدن اوضاع مراجعه و بستری در بیمارستان اجتناب ناپذیر است. هزینه های بستری کرونا نیز بسیار سنگین بوده و حتی در موارد با طول بستری کوتاه نیز هزینه چند ده میلیونی به فرد وارد می شود که مشکل زاست.

حال باید پرسید با هزینه‌های گزاف و اجتناب ناپذیر این بیماری چه باید کرد؟ آیا راه حل و کمکی در این مواقع وجود دارد؟ خوشبختانه از زمان شیوع این بیماری شرکت های بیمه مختلف اقدام به ارائه طرحهای مختلف بیمه کرونا برای کمک به جبران هزینه های مربوطه داشته داشته اند و افراد زیادی از ابتدای شیوع Covid19 تا کنون تحت پوشش بیمه کرونا قرارگرفته اند. 

چه افرادی نیاز به خرید بیمه کرونا دارند؟

با توجه به ریسک بالای ابتلا به بیماری کرونا که همه افراد را فارغ از سن، جنسیت و … تهدید می کند پوشش کرونا برای همه اقشارجامعه ضروری به نظر می رسد. اما با اینحال همه افراد نیازی به تهیه بیمه کرونا ندارند. چرا؟ زیرا ممکن است بیمه های دیگری که فرد قبلا تهیه کرده است هزینه های ناشی از بیماری کووید 19 را نیز پوشش دهد. حتما می پرسید کدام بیمه است که هزینه های کرونا را نیز تحت پوشش دارد، طبیعتا بیمه های مرتبط با حوزه درمان مانند بیمه درمان تکمیلی. افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان هستند لزوما نیازی به خریداری بیمه درمان کرونا ندارند چرا که بخشی از هزینه های مربوط به این بیماری در سقف های بیمه تکمیلی آنها جبران خواهد شد.

آیا داشتن بیمه تکمیلی برای جبران هزینه های کرونا کافیست؟

افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی انفرادی و یا گروهی هستند عموما بیمه شان دارای پوشش های بستری عمومی و تخصصی، ویزیت و دارو، پاراکلینیکی و آزمایشگاهی می باشد. جدول زیر دسته بندی هزینه های احتمالی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و پوشش متناظر در بیمه تکمیلی را نمایش میدهد:

دسته بندی هزینه ای بیماری کروناپوشش متناظر در بیمه درمان تکمیلی
آزمایش ها و تست های آنتی بادی (IGG/IGM) و PCRپوشش آزمایشگاهی (پاراکلینیکی 4)
اسکن ریه برای تشخیص سطح درگیری ریه با ویروسپوشش پاراکلینیکی 1
بستری در بیمارستانپوشش بستری عمومی
ویزیت پزشکان و داروهای مخصوص کروناپوشش ویزیت و دارو

آیا هزینه تست، دارو و بستری کرونا توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود؟

خوشبختانه شرکت‌های بیمه در زمینه کرونا و جبران هزینه‌های مربوطه تا حد امکان در کنار بیمه شده‌های خود هستند

دراین میان شرکت بیمه آسماری یکی از قوی‌ترین پشتیبانی‌ها را در زمینه کرونا به بیمه‌شدگان طرح‌های بیمه درمان تکمیلی شرکتی خود ارائه کرده است.

به طوری که شرکت SOS (کمک رسان ایران) به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات درمانی و امورخسارتی شرکت بیمه آسماری کلیه هزینه های تست‌های چکاپ کرونا، داروهای مربوطه و همچنین هزینه پرونده‌های بیمارستانی مربوط به این بیماری را به طور کامل جبران می‌نماید.

نکته قابل توجه در رابطه با پرداخت هزینه‌های تست‌های کرونا توسط SOS این است که این تست‌ها فارغ ازنوع، نتیجه تست (مثبت و یا منفی بودن) و بدون محدودیت در تعداد تست پرداخت می‌گردند. نکته‌ای که کمتر شرکت بیمه‌‌ای به این صورت در پرداخت خسارت‌های بیمه‌شدگان در نظر می‌گیرد.

بیمه تکمیلی مناسب برای همه سنین

شاید تا مدتی قبل اگر حرف از بیمه درمان تکمیلی به میان می‌آمد همه ذهن‌ها به سمت افراد با سن و سال بالاتر و یا افرادی که هزینه‌های درمانی قطعی و مسلمی به صورت مرتب دارند می‌ر‌فت و داشتن پوشش بیمه درمان تکمیلی را صرفا برای این قشر لازم می‌دانستیم. هرچند این دیدگاه درستی به بیمه درمان تکمیلی نیست و نگاه به بیمه تکمیلی نباید با افق کوتاه مدت و محدود باشد، بلکه به این بیمه باید به عنوان ابزاری کارا برای حداقل‌سازی ریسک بیماری‌های غیرقابل پیش‌بینی و به خصوص با هزینه‌های سنگین نگاه کرد.

اما امروزه به خاطر ریسک‌های ناشی از کرونا، که همگی ما فارغ از سن و وضعیت جسمانی و سلامت، در معرض آن هستیم، خرید یک بیمه تکمیلی با پوشش‌های مناسب، قیمت منطقی و خدمات خوب بسیار ضروری است.

خدمات های درمان به مشتریان

مجموعه “های درمان” با بهره‌گیری از تجربه‌ای بسیار قوی در زمینه ارائه خدمات بیمه تکمیلی به شرکت‌ها، طراحی طرح متناسب با ویژگی‌های هر سازمان، ارائه آموزش‌های لازم به پرسنل برای استفاده از بیمه درمان تکمیلی، همراهی مطمئن در انتخاب بیمه تکمیلی متناسب با سازمان شما است.

تیم های درمان بعد از نهایی سازی طرح مطلوب شما و عقد قرارداد بیمه درمان تکمیلی شرکتی، فایل‌های آموزشی لازم برای آموزش کامل فرایند دریافت خسارت بیمه درمان تکمیلی را در اختیار شما گذاشته و هر زمان مدارک خسارت داشته باشید سفیران “های درمان” برای جمع آوری مدارک و بررسی آن‌ها به محل شرکت شما مراجعه و مدارک را جهت بررسی و پرداخت توسط SOS جمع آوری می‌کنند.

ما در “های درمان” ضمانت می‌کنیم که خسارت شما در کمتر از 10 روز به حساب شما واریز خواهد شد و ازین بابت هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت.

پس از اینکه شرکت شما تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار می‌گیرد به هریک از پرسنل پرتال آنلاین شخصی اختصاص داده می‌شود که در آن می‌توانند در هرلحظه وضعیت پرونده‌های خسارت خود را بررسی نمایند.

های درمان، نماینده رسمی بیمه آسماری، امکان استفاده از 3000 مرکز درمانی طرف قرارداد SOS در سراسر کشور را برای بیمه‌شدگان خود دارد. شما با مراجعه به هریک از این مراکز و تنها با ارائه کد ملی می‌توانید از معرفینامه آنلاین استفاده نمایید و بدون پرداخت هزینه به مرکز، از خدمات بهره ببرید.

در طرح بیمه تکمیلی گروهی “های درمان” هریک از شرکت‌ها پشتیبان‌های اختصاصی جهت رسیدگی به سوالات و مسائل پرسنل دارند. این پشتیبان‌ها به صورت شبانه روزی و 24 ساعته به صورت آنلاین و تلفنی آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات هریک از پرسنل هستند. این خدمت تا حد خوبی دغدغه‌های تیم منابع انسانی شرکت‌ها را از بابت بیمه تکمیلی رفع می‌نماید. چراکه افراد به جای مراجعه به همکاران خود در واحد منابع انسانی، مسائل خود را مستقیما و بدون واسطه با کارشناسان های درمان مطرح و رفع می‌نمایند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x