در این مقاله شرایط و خدمات بیمه تکمیلی سرمد را بررسی کرده‌ایم. مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سرمد، استعلام بیمه سرمد با کد ملی، جدول تعهدات و پوشش‌های این بیمه، سایت و اپلیکیشن آن و هر آن چه که در خصوص بیمه سرمد لازم دارید در این مطلب توضیح داده شده است.

پیشنهاد می‌کنیم جهت استفاده بهتر از این مقاله ابتدا فهرست زیر را بررسی کرده و از طریق آن به بخش مورد نظر خود رفته و ادامه مطلب را مطالعه کنید.

راهنمای مطالعه

بیمه تکمیلی انفرادی سرمد

شرکت بیمه سرمد تنها بیمه درمان گروهی و شرکتی ارائه می‌کند. این شرکت بیمه درمان انفرادی ندارد. تنها تعداد معدودی از شرکت‌های بیمه، بیمه تکمیلی انفرادی عرضه می‌کنند. یکی از آن‌ها بیمه تکمیلی انفرادی بیمه دی است. البته اخیرا بیمه سرمد چند طرح انفرادی عرضه کرده است که فقط شامل پوشش دندانپزشکی می‌شود. این محصول مشابه کارت تخفیف است و از مراکز دندانپزشکی خاصی می‌توان این خدمات را دریافت کرد. آشنایی بیشتر با بیمه تکمیلی دندانپزشکی بیمه سرمد

تعرفه‌ها و جدول تعهدات بیمه تکمیلی سرمد 1402 و 1403

بیمه تکمیلی سرمد عمدتا شامل پوشش‌های زیر می‌شود:

  1. بستری و جراحی تخصصی
  2. زایمان و نازایی
  3. آزمایشگاهی و فیزیوتراپی
  4. انواع پاراکلینیکی‌ها شامل سونوگرافی، نوار قلب، ام آر آی، رادیولوژی، اسکن و …
  5. ویزیت و دارو
  6. دندانپزشکی
  7. لیزیک و لازک چشم
  8. عینک طبی

البته لازم به ذکر است که نوع پوشش‌ها و سقف تعهد هر پوشش در قراردادهای بیمه مختلف، متفاوت است. به این معنی که ممکن است یک شرکت پوشش دندانپزشکی را درخواست نکند و این مورد در قرارداد آنها نباشد؛ اما شرکت دیگری پوشش دندانپزشکی را با سقف سالانه 5 میلیون تومان داشته باشد.

بنابراین چنانچه قصد دارید از پوشش‌های خود باخبر شوید، باید با مسئول امور بیمه‌ای شرکت خود صحبت کنید که جدول تعهدات موجود در قرارداد بیمه تکمیلی سرمد را به شما ارائه کند و یا با شعبه یا نمایندگی بیمه سرمد که قرارداد منعقد کردید صحبت کنید که سقف تعهدات و تعرفه‌های قرارداد را برای شما ارسال نمایند. همچنین از طریق لینک زیر نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. مشاهده سقف تعهدات و پوشش‌های بیمه تکمیلی سرمد

با توجه به اینکه قرارداد بیمه‌های تکمیلی یک ساله هستند، تعهدات در قرارداد سال 1402 شرکت شما می‌تواند نسبت به تعهدات قرارداد جدید که در سال 1403 عقد می‌شود، متفاوت باشد.

فرانشیز و دوره انتظار بیمه تکمیلی سرمد

میزان فرانشیز بیمه تکمیلی سرمد در قراردادهای مختلف، متفاوت است. ممکن است فرانشیز کلیه پوششها در قراردادی 10% باشد و یا در قراردادی فرانشیز پوشش دندانپزشکی 30% باشد و …

فرانشیز بیمه تکمیلی سهمی از هزینه درمان است که بر عهده بیمه شده است و هزینه آن را بیمار پرداخت می‌کند.

دوره انتظار بیمه تکمیلی، مدت زمانی است که هزینه بیمه در آن قابل جبران نیست. برای افرادی که بیمه تکمیلی قبلی نداشته باشند، دوره انتظار پوشش بستری 3 ماه و زایمان 9 است.

مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی سرمد

بیمه سرمد نیز مانند سایر بیمه‌ها، برای راحتی بیمه شدگان خود با تعدادی از مراکز درمانی در سراسر کشور از جمله تهران، تبریز، مشهر، شیراز، یزد، اصفهان، اهواز، کرج، گرگان، اراک، خرم آباد و … قرارداد دارد. در صورتی که بیمه شده بیمه سرمد به این مراکز مراجعه کند، بدون پرداخت هزینه می‌تواند از خدمات استفاده کند و به اندازه میزان استفاده از سقف بیمه فرد کسر می‌شود.

اپلیکیشن و سایت بیمه تکمیلی سرمد

جهت رفاه حال بیمه شدگان، این شرکت از طریق سایت و وب اپلیکیشن بیمه سرمد برخی از خدمات و دسترسی‌ها به صورت آنلاین فراهم کرده است. در این سایت خدماتی از جمله جستجوی مراکز درمانی طرف قرارداد، رویت پوشش‌ها و تعهدات بیمه تکمیلی سرمد، مشاهده افراد تحت تکفل و هزینه‌های آن‌ها با ورود و ثبت‌نام از طریق کد ملی مهیا شده است. سامانه سیناد بیمه تکمیلی سرمد

استعلام هزینه درمان بیمه تکمیلی سرمد

در صورتی که به مراکز طرف قرارداد مراجعه نشود، باید هزینه خدمات را خودتان پرداخت کنید و سپس مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه تکمیلی را به شعبه یا نماینده بیمه سرمد خود تحویل دهید. پس از گذشت 3 تا 4 هفته از تحویل مدارک، هزینه‌ها و خسارت‌ها در سیستم و سامانه بیمه سرمد ثبت می‌شوند. شما می‌توانید از طریق استعلام هزینه بیمه تکمیلی سرمد با کد ملی از وضعیت مدارک خود و واریز آن‌ها مطلع شوید.

شعب و نمایندگی‌های بیمه سرمد

در صورتی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه تکمیلی سرمد هستید، می‌توانید برای پشتیبانی، تحویل مدارک و یا پاسخ به سوالات با نمایندگی یا شعبه‌ای که قرارداد دارید تماس بگیرید. لیست شعب و نمایندگی‌های بیمه سرمد

چنانچه قصد خرید بیمه تکمیلی برای شرکت یا سازمان خود را دارید می‌توانید با کارشناسان ما در های درمان تماس بگیرید.

استعلام قیمت و خرید بیمه تکمیلی سرمد

همانطور که اشاره شد، بیمه تکمیلی سرمد تنها برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به صورت گروهی قابل استفاده است. در واقع پرسنل و بیمه شدگان شرکت جهت تحت پوشش قرارداد بیمه سرمد می‌بایست دارای بیمه تامین اجتماعی باشند.

جهت استعلام قیمت و خرید بیمه تکمیلی سرمد فرم موجود در لینک فوق را تکمیل کرده و یا با کارشناسان ما در های درمان تماس بگیرید.

3 1 رای
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x