بهترین بیمه تکمیلی برای شرکت های کوچک

فهرست موضوعات مورد بررسی

بیمه تکمیلی شرکت های کوچک

امروزه برخورداری از پوشش بیمه درمان مناسب برای همه افراد جامعه ضروریست. عموم افراد از طریق محل کارشان تحت پوشش بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند. اما به دلیل محدودیت‌های بیمه پایه مانند تعهدات درمانی نسبتا کم و مراکز طرف قرارداد محدود، بیمه‌های پایه نمی‌توانند نیازهای افراد به جبران هزینه‌های درمانی‌شان را برطرف کنند و به همین دلیل نیاز به پوشش بیمه مکمل درمان یا همان بیمه تکمیلی برای افراد ایجاد می‌گردد.

خرید بیمه تکمیلی درمان به دو صورت انفرادی و گروهی قابل انجام است و هر شخص بسته به موقعیت و شرایط خاص خود یکی از این دو نوع بیمه درمان را انتخاب و تهیه می‌کند. به طورمیانگین سطح رضایتمندی بیمه شدگان بیمه‌های گروهی از پوشش درمانی نسبت به بیمه شدگان بیمه‌های درمان انفرادی بیشتر است.

عوامل موثر بر این موضوع شامل عدم نیاز به تکمیل فرم پرسشنامه سلامت، تست و چکاپ‌های اولیه در بیمه گروهی و پرداخت خسارت بهتر و سریعتر نسبت به بیمه‌های انفرادی است.

در بیمه‌های انفرادی هزینه بیماری‌هایی که فرد قبل از خرید بیمه نامه به آن ها مبتلا بوده (بیماری‌های از قبل موجود) در تعهد بیمه گر نبوده و خسارت آن جبران نخواهد شد. همچنین سقف پوشش‌های درمانی مانند دندانپزشکی، آزمایشگاهی، بستری و… در بیمه‌های درمان انفرادی بسیار محدود بوده و قیمت بسیار بالایی دارد.

ممکن است این سوال ایجاد شود که با وجود این همه مزیت در بیمه تکمیلی گروهی نسبت به بیمه انفرادی چرا شخصی باید برای خرید بیمه تکمیلی به سراغ این بیمه ها برود؟ پاسخ این است که گاهی اوقات چاره‌ای جز انتخاب بیمه انفرادی برای افراد باقی نمی‌ماند چرا که بیمه‌های گروهی به شرکت‌ها ارائه می‌شود آن هم با شرایط خاص!

هر یک از شرکت‌های بیمه محدودیت‌هایی در رابطه با سایز گروه‌ها برای ارائه بیمه تکمیلی به آن‌ها دارند. اکثر بیمه‌ها به شرکت‌های زیر 50 نفر بیمه تکمیلی ارائه نمی‌کنند و حتی برای شرکت‌های با تعداد نفرات بین 50 تا 200 نفر نیز برخی از پوشش‌های بسیار مهم مانند ویزیت دارو و دندانپزشکی را در صورت قبول جبران با سقف بسیار کمی در قرارداد لحاظ می‌کنند.

این موارد محدودیت‌های مهمی است که اجازه خرید بیمه گروهی را به همه افراد نمی‌دهد. اما در این مطلب می‌خواهیم راهکاری برای حل این مشکل ارائه کنیم. راه حلی که با کمک آن شرکت های کوچک حتی با تعداد کمتر از 10 نفر نیز می‌توانند بیمه تکمیلی گروهی تهیه کرده و از مزایای کامل آن برخوردار شوند.

بیمه تکمیلی انفرادی به دلیل محدودیت‌های زیادی که دارد برای شرکت‌های کوچک اصلا مناسب نیست. از جمله این محدودیت‌ها: نیاز به تکمیل فرم پرسشنامه سلامت، چکاپ‌های اولیه، عدم دریافت راحت خسارت، عدم پوشش بیماری‌های از قبل موجود، سقف پوشش‌های ناکافی و هزینه بالای آن است.

محدودیت حداقل تعداد پرسنل در خرید بیمه تکمیلی از بیمه‌های مختلف چگونه است؟

یکی از محدودیت‌ها و شرایط شرکت‌های بیمه مختلف در ارائه خدمات بیمه تکمیلی گروهی اعمال شرط حداقل تعداد نفرات در قرارداد است. این محدودیت معمولا شامل دو بخش است:

  1. شرط حداقل درصد متقاضیان بیمه تکمیلی از لیست تامین اجتماعی – به این معنی که مثلا حداقل 70 درصد لیست تامین اجتماعی شرکت باید متقاضی بیمه تکمیلی باشند تا شرایط عقد قرارداد برقرار گردد.
  2. شرط حداقل تعداد بیمه شدگان – به طور مثال حداقل تعداد پرسنل متقاضی بیمه تکمیلی به همراه افراد زیرمجموعه باید 50 نفر باشد تا امکان عقد قرارداد ایجاد شود.

محدودیت‌های فوق در مورد شرکت‌های بیمه مختلف به صورت زیر است.

شرکت بیمهشرط درصد متقاضیان از کل لیست تامین اجتماعیشرط حداقل تعداد بیمه شدگان
بیمه ایران70%200
بیمه البرز70%200
بیمه آسیا70%200
بیمه سامان70%200
بیمه آسماری SOS50%15
بیمه پاسارگاد70%50
بیمه دانا70%50

شرکت‌های کوچک از چه پوشش‌های بیمه تکمیلی می‌توانند استفاده کنند؟

یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت های کوچک برخورداری از پوشش های مهم در بیمه تکمیلی است. با توجه به اینکه نیازهای درمانی و ریسک های سلامت در پرسنل شرکتهای کوچک و بزرگ متفاوت نیست، مجموعه های استارتاپی و نوپا نیز تمایل دارند مانند شرکت های بزرگ از طرحهای بیمه تکمیلی با پوشش های کامل برخوردار باشند.

متاسفانه اکثر شرکت های بیمه به مجموعه های زیر 50 نفر خدمات بیمه تکمیلی ارائه نمی کنند و به شرکت های با تعداد پرسنل بین 50 تا 200 نفر نیز پوشش های پر استفاده و مهمی مانند پوشش دندانپزشکی و پوشش ویزیت و دارو را ارائه نمی کنند. اما این رویکرد متعلق به همه شرکت های بیمه نیست و برخلاف برخی از شرکت های بیمه مانند بیمه ایران،بیمه البرز و…که تمرکز عمده ای بر شرکت های بزرگ دارند شرکت های بیمه مانند بیمه SOS ، بیمه آسماری، بیمه سامان و… نیز طرح های متنوع بیمه تکمیلی برای شرکت های کوچک طراحی و به بازار ارائه نموده اند.

به طور کلی پوشش های بیمه تکمیلی که شرکت های کوچک ومتوسط می توانند از آن ها استفاده نمایند به صورت زیر هستند:

بستری عمومی: هزینه های بستری،جراحی در مراکز جراحی محدود و DAY CARE

جراحی تخصصی: هزینه های جراحی تخصصی شامل شیمی درمانی – رادیوتراپی – اعمال جراحی مرتبط با سرطان- مغز و اعصاب مرکزی و نخاع دیسک ستون فقرات -گامانایف قلب-پیوند ریه-پیوند کلیه-پیوند مغز استخوان و آنژیوپلاستی عروق کرونر و عروق داخل مغز

زایمان: هزینه‌های زایمان اعم از طبیعی و سزارین

پاراکلینیکی 1: انواع رادیوگرافی،آنژیوگرافی عروق محیطی،آنژیوگرافی چشم، سونوگرافی،ماموگرافی، انواع اسکن،ام آر آی،پزشکی هسته‌ای

پاراکلینیکی 2: آندوسکوپی – خدمات تشخیص قلبی و عروقی شامل الکتروکاردیوگرافی،اکو کاردیوگرافی، انواع هولتر مانیتورینگ تست ورزش،آنالیز پیس میکر، EECP، تیلت تست،خدمات تشخیصی تنفسی شامل (اسپیرومتری PFT)، خدمات تشخیصی یورودینامیک (نوار مثانه)،خدمات تشخیصی الکترومیلوگرافی،هدایت عصبی (NCV-EMG)، الکتروانسفالوگرافی (EEG)،خدمات تشخیصی و پرتو پزشکی چشم:اپتومتری، پریمتری،بیومتری و پنتاکم، شنوایی سنجی

جراحی‌های سرپایی: اعمال  مجاز سرپایی مانند شکستگی‌ها، دررفتگی،گچ گیری، ختنه، بخیه،کرایوتراپی،اکسیزیون لیپوم،بیوبسی،تخلیه کیست و لیزر درمانی

آزمایشگاهی: آزمایش‌های تشخیصی پزشکی: پاتولوژی،ژنتیک پژشکی، تست‌های آلرژیک، فیزیوتراپی،گفتار درمانی، کاردرمانی

رفع عیوب انکساری: لیزیک و جبران هزینه­های جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری چشم در مواردی که به تشخیص پزشک معتمد  بیمه‌گر درجه نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگمات یا با جمع قدر مطلق نقص بینایی هر چشم (درجه نزدیک­بینی یا دوربینی به‌علاوه نصف آستیگمات) 3 دیوپتر یا بیشتر باشد

آمبولانس درون‌شهری: مشروط به بستری شدن درون‌شهری

آمبولانس  برون‌شهری: مشروط به بستری شدن برون‌شهری

نازایی و ناباروری: هزینه های نازایی و ناباروری شامل اعمال جراحی IUI ، ZIFI ، GIFT ، IVF و میکرواینجکشن

ویزیت دارو: ويزيت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، داروهای مجاز کشور،خدمات اورژانس در موارد غیر بستری، انواع تزريق-سرم درمانی

دندانپزشکی: هزینه‌های دندانپزشکی کشیدن، جرم‌گیری، بروساژ، ترمیم، پر کردن، درمان ريشه وروکش

طرح های بیمه تکمیلی برای شرکت‌های کوچک بدون محدودیت در تعداد پرسنل

در این قسمت به بررسی 5 طرح بیمه تکمیلی ویژه شرکت ها و استارتاپ ها می پردازیم. مزیت مهم این طرح تنوع، کامل بودن پوشش ها، طیف کامل سقف پوشش ها از کم به زیاد و از همه مهمتر قابلیت استفاده آن برای شرکت ها بدون محدودیت در تعداد پرسنل می باشد.

پنج طرح بیمه تکمیلی 1400 شرکت های کوچک و متوسط با نام های طرح برنزی، طرح طلایی، طرح پلاتینی، طرح پلاتینی پلاس و طرح VIP به همراه قیمت ماهانه آن ها در جدول زیر نمایش داده شده است.

همانطور که در جدول های فوق مشاهده می کنید هر طرح از دو قسمت پوشش های پایه و اضافی تشکیل شده است. تقسیم طرح ها به این دوبخش این امکان را به شرکت های کوچک می دهد که در صورت نیاز تنها بخش پایه را انتخاب نمایند. همچنین امکان تلفیق طرح های مختلف نیز برای شرکت های کوچک امکان پذیر بوده و به طور مثال یک شرکت میتواند طرح پایه پلاتینی را به همراه پوشش اضافی طرح طلایی انتخاب نماید.

برای مشاهده فایل شامل طرح های فوق می توانید آن را از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

برای شرکت های با تعداد بیش از 70 نفر بیمه شده ( مجموع پرسنل وافراد خانواده) امکان انتخاب 2 طرح مختلف از جدول فوق وجود دارد. همچنین شرکت های بالای 100 نفر بیمه شده می توانند طرح اختصاصی خود را جهت قرارداد درخواست نمایند.

نحوه خرید طرح های بیمه تکمیلی برای شرکت های کوچک به چه صورت است؟

شما می توانید برای مطرح نمودن هرگونه سوال در مورد طرح‌های فوق و یا اطلاع کامل از شرایط و دریافت مشاوره رایگان در خصوص کلیه موضوعات مربوط به بیمه تکمیلی با های درمان برترین نمایندگی بیمه آسماری درتماس باشید. کارشناسان های درمان از طریق مشاوره تلفنی و یا چت آنلاین به کلیه سوالات شما پاسخ خواهند داد و در صورت نیاز جلسات حضوری جهت توضیح کامل خدمات با شرکت ها برگزار می شود. سپس کلیه فرایند های عقد قرارداد، صدور بیمه نامه ها، آموزش و پشتیبانی کامل پرسنل و خدمات کامل جمع آوری خسارات و پرداخت آن ها در عرض یک هفته بر عهده های درمان خواهد بود تا شما بتوانید بهترین تجربه را از خرید بیمه تکمیلی خود داشته باشید.

دوره انتظار شرکت های کوچک در خرید بیمه تکمیلی چقدر است؟

دوره انتظار بیمه تکمیلی به طور کلی در رابطه با پوشش های زایمان و بستری می باشد. در رابطه با پوشش زایمان دوره انتظار 9 ماه بوده و در رابطه با پوشش بستری دوره انتظار 3 ماه می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با دوره انتظار می توانید مطلب دوره انتظار بیمه تکمیلی چیست؟ را مطالعه نمایید.لازم به ذکر است که دوره انتظار بیمه تکمیلی صرفا مربوط به اولین سال خرید بیمه بوده و در صورت ادامه بیمه تکمیلی در سال های بعدی بدون ایجاد وقفه بین دو قرارداد، دوره انتظار در قراردادهای بعدی لحاظ نخواهد شد.

آیا در شرکت های با تعداد پرسنل کم ثبت نام همه پرسنل برای خرید بیمه تکمیلی لازم است؟

شاید تصورشود که به دلیل کم بودت تعداد پرسنل برخی از شرکت ها، شرط ارائه خدمات بیمه تکمیلی ثبت نام همه پرسنل است. اما اینگونه نیست! درخواست 100 درصدی بیمه تکمیلی بین پرسنل شرکت ها شرط ساده ای نیست و هر یک از پرسنل ممکن است بسته به شرایط و موقعیت تمایل به خرید بیمه تکمیلی داشته و یا نداشته باشند. برای خرید طرح های جدول بالا تقاضای نیمی از پرسنل شرکت برای عقد قرارداد کفایت می کند.

آیا فقط افرادی که در لیست تامین اجتماعی شرکت هستند می توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند؟

علاوه بر کارمندان شرکت که بیمه تامین اجتماعی برای آن ها از سوی شرکت رد می شود، مشاوران شرکت، کارمندان پارت تایم و همچنین اعضای خانواده پرسنل از جمله همسر، فرزندان، پدر، مادر و سایر افراد تحت تکفل نیز می توانند در قرارداد بیمه تکمیلی شرکت های کوچک و متوسط تحت پوشش قرار گیرند.

جمع بندی گزینه های پیش روی شرکت های کوچک برای خرید بیمه تکمیلی

با توجه به نکات مطرح شده در این مطل شرکت های باتعدادپرسنل کمتر از 50 نفر با گزینه های زیر در خرید بیمه تکمیلی مواجه هستند:

  • خرید بیمه تکمیلی انفرادی از شرکت هایی مانند بیمه سامان و بیمه تعاون
  • خرید بیمه تکمیلی گروهی از شرکت هایی مانند بیمه SOS

بیمه های انفرادی به دلیل هزینه بالای آنها، عدم پرداخت خسارت مربوط به بیماری های قبلی و دوره انتظار بیشتر آن ها توصیه نمی شوند. اما بیمه های گروهی با قیمت مناسب تر و پوشش های متنوع و همینطور پرداخت کلیه هزینه های مربوط به کلیه بیماری ها از جمله کرونا در مجموع انتخاب مناسب تری برای شرکت های کوچک و متوسط محسوب می شوند.

سوالات متداول:

بله، در صورتی که تعداد پرسنل متقاضی بیمه تکمیلی به همراه اعضای خانواده‌شان که تمایل به خرید بیمه تکمیلی دارند 15 نفر باشد امکان ارائه طرح بیمه تکمیلی گروهی به شرکت میسر است.

بله در طرح بیمه تکمیلی گروهی ویژه شرکت های کوچک ومتوسط، شرکت ها فارغ ازتعداد پرسنلشان می توانند از همه پوشش های بیمه تکمیلی برخوردار شوند.

های درمان پلتفرم آنلاین دریافت مشاوره ، استعلام قیمت و خرید بیمه تکمیلی است که خدمات ویژه ای را به شرکت های کوچک ومتوسط ارائه می کند. شرکت های کوچک می توانند با کمک مشاوران های درمان بهترین طرح بیمه تکمیلی را متناسب با نیازهایشان انتخاب نمایند و سپس کلیه مراحل عقد قرارداد، صدور و جمع آوری و پرداخت خسارت ها توسط تیم های درمان انجام شده و شرکت با صرف کمترین زمان و هزینه از خدمات کامل بیمه تکمیلی برخوردار خواهند شد.

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x