معرفی و بررسی کامل بیمه تکمیلی دانا

بیمه تکمیلی دانا یکی از قدیمی‌ترین بیمه‌های درمان صنعت بیمه در ایران است. این شرکت در سال 1353 تاسیس شده است. با تغییر قوانین طی سال‌های مختلف این شرکت دستخوش تحولات فراوانی بوده است. این شرکت حدود 80 شعبه و 2500 نمایندگی در سراسر کشور دارد که به فروش انواع مختلف محصولات بیمه مشغول هستند. در این مقاله قصد داریم بیمه تکمیلی این شرکت را معرفی و معایب و مزایای آن را بررسی کنیم.

اگر قصد خرید بیمه دانا را دارید حتما به شما توصیه می‌کنیم این مطلب را مطالعه نمایید. همچنین در صورتی که در حال حاضر از خدمات این شرکت استفاده می‌کنید، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

راهنمای مطالعه

بیمه درمان تکمیلی دانا شامل چه پوشش‌هایی است؟

شرکت بیمه دانا خدمات خود را در حوزه بیمه‌های تکمیلی تنها به صورت گروهی به شرکت‌ها ارائه می‌کند. البته حداقل تعداد نفرات شرکت جهت امکان عقد قرارداد با این شرکت، 50 نفر است.

بیمه تکمیلی دانا دندانپزشکی، ویزیت دارو و سایر پوشش‌های درمانی را در قراردادهای خود در صورت تعداد مناسب بیمه شدگان لحاظ می‌کند. در واقع پوشش‌های مختلف با توجه به نوع قرارداد و تعداد نفرات بیمه شدگان یک شرکت ارائه می‌شود. به طور کلی این پوشش‌ها در بیمه درمان شامل موارد زیر است.

پوشش بیمه تکمیلی

توضیح پوشش
بستری و جراحی‌های تخصصیجبران هزینه بستری و جراحی‌های تخصصی مانند آنژیوگرافی قلب، عمل قلب باز، شیمی درمانی، رادیوتراپی، جراحی های تخصصی مربوط به سرطان، انواع پیوند اعضای طبیعی بدن مانند کبد، کلیه، ریه و مغز استخوان
زایمان طبیعی و سزارینجبران هزینه زایمان طبیعی و سزارین
پاراکلینیکیپوشش هزینه های پاراکلینیکی مانند: سونوگرافی، اسکن، ام آر آی (MRI) ، ماموگرافی، اکوکاردیوگرافی، دانسیتومتری، تست ورزش، استرس اکو، تست آلرژی و تنفسی، نوار عضله، قلب، عصب و مثانه، شنوایی سنجی و بینایی سنجی
جراحی‌های سرپاییجراحی‌های سرپایی مانند شکستگی و در رفتگی، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، تخلیه کیست، لیزر درمانی، بیوبسی
آزمایشگاهی

هزینه خدمات آزمایشگاهی مانند آزمایش های تشخیصی، پاتولوژی، رادیوگرافی، فیزیوتراپی

رفع عیوب انکساری چشمپوشش هزینه رفع عیوب انکساری چشم شامل عمل لیزیک چشم
دندانپزشکیهزینه های دندانپزشکی شامل ترمیم و پر کردن دندان، کشیدن، جرمگیری، بروساژ، عصب کشی  و درمان ریشه و روکش و در برخی قراردادها ایمپلنت، ارتودنسی و دندان مصنوعی و جراحی لثه
ویزیت

جبران هزینه ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص

داروپوشش دارو شامل داروهای خارجی طبق لیست داروهای مجاز کشور و صرفا مازاد بر سهم بیمه گر اول
عینک و لنزپرداخت هزینه عینک و لنز طبی
نازایی

جبران هزینه‌های مربوط به نازایی و ناباروری

غربالگری

پوشش هزینه‌های مربوط به غربالگری جنین

اوروتز

جبران هزینه‌هایی مانند مانند سمعک ، کفش طبی و ویلچر، پروتز

آمبولانس

هزینه آمبولانس داخل شهری و بین شهری

جدول طرح‌ها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی دانا در سال 1401

بیمه دانا مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های بیمه طرح‌های از پیش تعریف شده و آماده‌ای ندارد. در واقع هر شرکت در صورتی که درخواست بررسی قیمت بیمه دانا را داشته باشد باید جدول تعهدات مد نظر خود را آماده کرده و قیمت آن را از دانا دریافت نماید.

البته این شرکت بیمه محدودیت‌هایی در ارائه پوشش‌های مختلف به خصوص برای شرکت‌های کوچک زیر 200 نفر در نظر می‌گیرد. به طور مثال موارد پرکاربرد و مهمی همچون ویزیت دارو و دندانپزشکی را با سقف تعهد محدودی به مشتریان با تعداد کمتر از 200 نفر ارائه می‌کند. همینطور این شرکت به گروه‌های با تعداد کمتر از 50 نفر بیمه درمان عرضه نمی‌کند.

جدول تعهدات 1401 بیمه تکمیلی دانا به صورت کلی مشابه سال‌های قبل بوده با این تفاوت که قیمت طرح‌ها افزایش داشته است. در صورتی که در شرکتی مشغول هستید که از خدمات این شرکت بیمه استفاده می‌کنید، می‌توانید پوشش‌ها و سقف هر یک را از مسئول امور بیمه شرکت خود جویا شوید و یا با شعبه بیمه دانا که قرارداد با آن منعقد شده است سوال نمایید.

سقف هزینه‌ های بیمه تکمیلی دانا در هر قرارداد و در هر پوشش متفاوت است. بنابراین جدول تعهدات بیمه دانا با توجه به نوع مشتری، تعداد نفرات آن، میانگین سنی پرسنل و مواردی از این قبیل متفاوت خواهد بود. البته برخی از شرکت‌های بیمه مانند بیمه آسماری طرح‌های آماده و قیمت‌گذاری شده‌ای دارند که قابل ارائه به شرکت‌های کوچک حتی با تعداد زیر 50 نفر هم هستند.

همچنین اگر قصد مشاوره، استعلام قیمت و خرید بیمه دانا را دارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

حداقل تعداد نفرات برای خرید بیمه تکمیلی دانا چقدر است؟

بیمه دانا تنها به صورت شرکتی ارائه می‌شود؛ در واقع این شرکت بیمه درمان انفرادی ندارد. البته همه شرکت‌ها امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی دانا را ندارند و تنها شرکت‌هایی با تعداد نفرات حداقل 50 نفر امکان خرید این محصول  را دارند.

با افزایش تعداد نفرات شرکت، امکان انتخاب پوشش‌های بیشتر و همینطور افزایش سقف تعهدات در هر پوشش برای شرکت فراهم می‌گردد. به طور مثال در صورتی که تعداد بیمه شدگان یک شرکت زیر 200 نفر باشد، بیمه دانا پوشش‌هایی مانند دندانپزشکی و ویزیت دارو را به این شرکت‌ها در جدول تعهدات موجود در قرارداد ارائه نمی‌کند و یا در صورت ارائه سقف محدود و اندکی برای آن پوشش‌ها لحاظ می‌کند. این مورد یکی از محدودیت‌های بیمه‌هایی مانند بیمه تکمیلی دانا است.

آیا داشتن بیمه پایه برای خرید بیمه دانا الزامی است؟

بله، بیمه دانا نیز مشابه بسیاری از شرکت‌های بیمه در صورتی که فرد بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی نداشته باشد، آن فرد را بیمه تکمیلی نمی‌کند. در واقع کلیه پرسنل و افراد تحت تکفل ایشان مانند همسر و فرزندان می‌بایست حتما تحت پوشش بیمه پایه از جانب آن شرکت باشند تا امکان تحت پوشش قرار گرفتن را داشته باشند.

تعرفه بیمه دانا برای افراد تحت تکفل و با توجه به سن افراد چگونه است؟

بیمه دانا در برخی از قراردادهای بیمه تکمیلی خود امکان تحت پوشش قراردادن همسر و فرزندان پرسنل خانم در شرکت را نمی‌دهد. این امر به دلیل آن است که آن‌ها تحت تکفل پرسنل خانم نیستند. البته بسیاری از شرکت‌های بیمه دیگر این محدودیت را ندارند.

اما پرسنل آقا می‌توانند همسر و فرزندان خود را بدون محدودیت تحت پوشش قرار دهند. پدر و مادر این پرسنل نیز در صورتی که تحت تکفل پرسنل باشند مشکلی بابت بیمه شدن نخواهند داشت. در برخی از قراردادهای بیمه دانا، افراد تحت تکفل افزایش قیمت خواهند داشت و باید بابت ایشان مبلغ بیشتری به شرکت بیمه پرداخت کرد.

علاوه بر موارد فوق، در صورتی که بیمه شده در بازه سنی 60 تا 70 سال باشد، حق بیمه مربوط به این شخص 50 درصد افزایش خواهد داشت. همچنین قیمت مربوط به افراد 70 تا 80 سال نیز 100 درصد اضافه می‌شود. البته این مورد در همه شرکت‌های بیمه اجرا می‌شود مگر در قراردادهای با تعداد نفرات بسیار زیاد و در صورتی که شرکت درخواست ارائه قیمت یکسان برای همه سنین را به بیمه ارائه نماید و شرکت بیمه نیز با این درخواست موافقت نماید.

دوره انتظار بیمه تکمیلی دانا چقدر است؟

دوره انتظار اصطلاحا مدت زمانی است که در آن مدت بیمه شده نمی‌تواند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده نماید. بیمه دانا مشابه بقیه شرکت‌های بیمه برای پوشش بستری 3 ماه است. شرایط بیمه تکمیلی دانا برای زایمان نیز لحاظ کردن 9 ماه دوره انتظار است یعنی در صورتی که یکی از بیمه شدگان شرکت در 9 ماه اول قرارداد زایمان کند، هزینه‌ای به او پرداخت نخواهد شد.

البته در صورتی که پرسنل یک شرکت بلافاصله بعد از قرارداد با یک بیمه، با بیمه دانا تمدید نمایند دوره انتظار برای این افراد لحاظ نخواهد شد. این مورد برای شرکت‌های بیمه دیگر نیز صادق است. سایر پوشش‌های بیمه‌ای دوره انتظار ندارند.

فرانشیز بیمه تکمیلی دانا

منظور از فرانشیز سهمی از هر هزینه درمانی است که خود بیمه شده باید پرداخت نماید. فرانشیز در بیمه‌های تکمیلی بستگی به قراردادی که شرکت با بیمه دانا منعقد می‌کند، دارد. این فرانشیز در پوشش‌های مختلف نیز می‌تواند متفاوت باشد. معمولا فرانشیز پوشش‌ها در قراردادهای مختلف بیمه تکمیلی بین 10% تا 30% است.

مراکز طرف قرارداد بیمه دانا کدام است؟

مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت‌های بیمه مراکزی است که در آن بیمه شدگان می‌توانند با ارائه معرفینامه از شرکت بیمه خود، بدون پرداخت هزینه از خدمات درمانی استفاده نمایند. در واقع در این مراکز بیمه شده تنها کافی است مبلغ فرانشیز را پرداخت کند و مابقی هزینه از جانب شرکت بیمه به آن مراکز مطابق با قرارداد فیمابین پرداخت می‌گردد.

از این رو داشتن مراکز طرف قرارداد گسترده و باکیفیت برای بیمه شدگان بسیار مهم است. مراکز طرف قرارداد بیمه دانا موارد زیادی را شامل می‌شود. لیست این مراکز درمانی از طریق لینک فوق در سایت بیمه دانا قابل مشاهده است.

نکته مهم دیگر در خصوص مراکز طرف قرارداد این است که به راحتی و به صورت آنلاین بتوان برای معرفینامه اقدام کرد. مراکز طرف قرارداد آنلاین با ارائه کارت بیمه یا کد ملی امکان دریافت معرفینامه از سیستم بیمه دانا را دارند. اما برخی از مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی دانا امکان دریافت معرفینامه آنلاین ندارند؛ در این صورت بیمه شده می‌بایست با مراجعه حضوری به شعب بیمه دانا در سراسر کشور و ارائه مدارک لازم (مانند کارت ملی، نامه از جانب شرکتی که در آن مشغول به کار هستند، دفترچه بیمه تامین اجتماعی و …) درخواست صدور معرفینامه دهند. سپس شعبه بیمه دانا نیز پس از صدور معرفینامه آن را به بیمه شده داده و بیمه شده نیز باید آن را به مرکز درمانی مورد نظر خود تحویل دهد.

در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های بیمه به دلیل مشکلات نقدینگی امکان پرداخت به موقع هزینه‌های مربوط به مراکز طرف قرارداد خود را ندارند. در این صورت این مراکز درمانی تمایلی به استفاده از معرفینامه ندارند و در صورت مراجعه بیمه شده، هزینه کامل آن خدمت درمانی را مستقیما از بیمه شده دریافت می‌کنند چرا که در صورت صدور معرفینامه امکان دریافت مبلغ مورد نظر از شرکت بیمه تا چند ماه آینده برای آن مرکز وجود ندارد.

مدارک لازم برای دریافت خسارت از بیمه دانا چیست؟

در صورتی که به مراکز غیر طرف قرارداد بیمه دانا مراجعه شود، بیمه شده می‌بایست ابتدا هزینه را شخصا پرداخت کند و سپس مدارک لازم را جهت دریافت هزینه به شعب بیمه دانا تحویل دهد. پرونده‌های بیمارستانی ابتدا باید به بیمه تامین اجتماعی تحویل گردد و پس از محاسبه و پرداخت هزینه توسط سازمان تامین اجتماعی، مدارک مربوط می‌تواند به بیمه دانا تحویل گردد.

جدول زیر مدارک لازم برای انواع هزینه‌های مختلف مانند بستری، پارکلینیکی، آزمایشگاهی، دارو و دندانپزشکی را نشان می‌دهد. علاوه بر این مدارک می‌بایست موارد زیر نیز جهت بررسی و پرداخت ارسال گردد.

  1. معرفینامه از جانب بیمه‌گذار (شرکتی که از طریق آن بیمه شده‌اید)
  2. تصویر دفترچه بیمه مربوط به بیمه شده اصلی و بیماری
  3. اصل شناسنامه فرزندان مونث بالای 17 سال و مطلقه
  4. گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان مذکر بالای 22 سال (حداکثر تا 25 سال و برای دانشجویان دکتری تا 26 سال)
نوع هزینهمدارک مورد نیاز جهت پرداخت خسارت بیمه تکمیلی دانا
بیمارستانیپرونده کامل بستری که توسط بیمارستان تحویل می گردد شامل دستورات پزشک، ریز صورتحساب، جواب کلیه آزمایشات و صورتحساب شامل موارد بیمه‌ای و خارج از تعهد بیمه
پاراکلینیکی‌هااصل دستور پزشک و فاکتور پرداختی به همراه کپی گزارش مربوط
آزمایشگاهیاصل دستور پزشک، کپی جواب آزمایش و اصل قبض پرداختی
دارواصل دستور پرشک و یا برگه دفترچه به همراه فاکتور ممهور به مهر داروخانه
دندانپزشکیاصل فاکتور شامل ریز هزینه هاعکس‌های قبل و بعد از درمان به همراه 

مدت زمان پرداخت خسارت توسط شرکت دانا چقدر است؟

در صورتی که بیمه شدگان به هر دلیلی به مراکز طرف قرارداد مراجعه نکنند و هزینه خدمات درمانی را خودشان پرداخت نمایند، باید مدارک مورد نیاز را جهت رسیدگی و پرداخت به شعب و یا نمایندگی‌های بیمه دانا تحویل دهند.

بیمه دانا پرونده‌های خسارت را معمولا بعد از حدود دو ماه محاسبه و پرداخت می‌کند. این مدت نسبت به متوسط زمان رسیدگی و پرداخت توسط سایر شرکت‌های بیمه طولانی‌تر است. به همین دلیل برخی از مشتریان بیمه تکمیلی دانا از خدمات این شرکت تا حدی ناراضی هستند. البته برخی از شعب بیمه دانا مدارک خسارت را در زمانی کمتر بررسی و پرداخت می‌کنند.

توصیه می‌کنیم جهت امکان پیگیری هزینه بیمه تکمیلی دانا حتما پاراگراف بعدی را مطالعه نمایید.

مشاهده و استعلام خسارت بیمه تکمیلی دانا در پورتال

کلیه بیمه شدگان این شرکت می‌توانند خسارت‌هایی که از این شرکت دریافت کرده‌اند را می‌توانند به صورت آنلاین در پورتال بیمه دانا مشاهده کنند. سامانه درمان تکمیلی بیمه دانا به اشتباه در برخی منابع به عنوان سامانه دانایار نیز شناخته می‌شود؛ در صورتی که دانایار پرتال مربوط به پرداخت اقساط بیمه عمر بیمه دانا به صورت اینترنتی و آنلاین است. این سیستم هم بابت بیمه درمان تکمیلی و هم سایر بیمه‌های دیگر مربوط به بیمه دانا کاربرد دارد.

به طور مثال در مورد بیمه درمان، هر بیمه شده می‌تواند کلیه معرفینامه‌ها و هزینه‌هایی را که برای بیمه دانا ارسال کرده است در سامانه خسارت بیمه تکمیلی دانا مشاهده کند. علاوه بر این امکان مشاهده خسارت‌های افراد زیر مجموعه نیز به تفکیک پوشش‌های مختلف از جمله پاراکلینیکی، دندانپزشکی، بستری و بیمارستانی و … وجود دارد.

جهت ورود به این سامانه و استعلام خسارت بیمه دانا می‌توانید کد ملی را به عنوان نام کاربری و سال تولد خود را به عنوان رمز عبور در پرتال بیمه دانا وارد کرده و پرونده‌های خسارت خود را مشاهده نمایید.

در صورتی که تحت پوشش بیمه دانا هستید، می‌توانید روی دکمه آبی رنگ زیر کلیک کرده و با وارد کردن کد ملی و سال تولدتان جزئیات هزینه‌های بیمه تکمیلی خود را مشاهده کنید.

شعب و نمایندگی‌های بیمه دانا در سراسر کشور

شرکت بیمه دانا حدود 80 شعبه در سراسر کشور دارد. برخی از مهمترین شعب این شرکت عبارتند از: مجتمع خدمات بیمه‌ ای فردوسی بیمه دانا، مجتمع خدمات بیمه ای آیت اله کاشانی، شعبه طالقانی، امام حسین و آزادی و شعبه مرکزی دانا در تهران. همینطور این شرکت در مراکز استان‌ها مانند اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز و … دارای شعب فعال است که هر یک دارای کد مخصوص به خود می‌باشند.

علاوه بر شعب، بیمه دانا حدود 2500 نمایندگی حقیقی و حقوقی با کد فعالیت مشخص در سراسر کشور از جمله در تهران، اصفهان و … دارد. بسیاری از کارگزاری‌های دارای مجوز بیمه مرکزی نیز با این شرکت همکاری دارند. لیست نمایندگان این شرکت در سایت بیمه دانا قابل مشاهده است.

حتما قبل از ثبت نام بیمه تکمیلی دانا و انتخاب شعبه یا نمایندگی این شرکت برای خرید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

استعلام بیمه تکمیلی دانا و خرید از های درمان

با توجه به پیچیدگی‌های بیمه درمان تکمیلی و تفاوت شرایط و قراردادهای شرکت‌های بیمه مختلف، اختصاص زمانی جهت مشاوره خرید بیمه تکمیلی مناسب و بدون دغدغه بسیار ضروری است؛ چرا که در صورت عقد قرارداد با شرکت و یا نماینده بیمه غیر متخصص در حوزه بیمه درمان تکمیلی، در طول مدت یک ساله قرارداد مشکلات و نارضایتی‌های زیادی از سمت پرسنل و بیمه شدگان ایجاد می‌گردد.

های درمان به عنوان نماینده رسمی چند شرکت معتبر بیمه، به صورت تخصصی در زمینه مشاوره، فروش بیمه تکمیلی و از همه مهمتر خدمات پس از فروش این بیمه فعالیت می‌کند. کارشناسان ما در همه مراحل از قبل از خرید بیمه تا انتهای قرارداد درمان در کنار شما هستند.

برخی از خدمات های درمان عبارتند از:

  • مشاوره رایگان جهت انتخاب بهترین شرکت بیمه و بهترین پوشش‌ها و جدول تعهدات با توجه به نیاز پرسنل و شرکت شما
  • استعلام سریع نرخ و قیمت مناسب از بهترین و معتبرترین بیمه‌‌های فعال در زمینه بیمه درمان
  • مشاوره هنگام عقد قرارداد با شرکت بیمه مورد نظر در خصوص بندهای قرارداد بیمه
  • جمع آوری مدارک خسارت و پرونده‌های پرسنل از محل شرکت شما به صورت منظم و هفتگی
  • پیگیری واریز خسارت‌ها در کمتر از 7 روز به حساب بیمه شدگان
  • ارائه گزارشات خسارت‌های پرداختی به شرکت‌ها به صورت هفتگی
  • تخصیص کارشناس پشتیبانی آنلاین و تلفنی به هر شرکت جهت پاسخگویی به سوالات بیمه شدگان در لحظه

کلیه خدمات های درمان رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای از جانب مشتری دریافت نخواهد شد، بلکه هزینه خدمات این مجموعه از محل کارمزد فروش بیمه درمان تکمیلی از شرکت‌های بیمه خواهد بود. جهت ثبت نام، استعلام و خرید بیمه تکمیلی دانا همین حالا با کارشناسان ما در های درمان تماس بگیرید. 

بیمه تکمیلی هنرمندان بیمه دانا

قرارداد بیمه تکمیلی هنرمندان (اهالی فرهنگ، هنر و رسانه) که هر ساله توسط صندوق اعتباری هنر پیگیری و انجام می‌شود، در سال جاری نیز مجدد با بیمه دانا تمدید شده است. این بیمه شدگان از تاریخ 1 مهر 1401 تا 31 شهریور 1402 تحت پوشش این قرارداد هستند. 

بیمه دانا 3 طرح با نام‌های امید، آرامش و رفاه برای اعضای صندوق اعتباری هنر طبق قرارداد طراحی کرده است. جدول تعهدات و پوشش‌های مربوط به طرح بیمه تکمیلی هنرمندان 1401 از طریق لینک فوق قابل مشاهده است.

طبق اعلام وبسایت صندوق اعتباری هنر مهلت ثبت نام در این طرح به اتمام رسیده است؛ اما برای اطلاعات بیشتر در مورد بیمه هنرمندان می‌توانید با شماره ۴۲۷۱۳۰۰۰ تماس بگیرید. بیمه شدگان این طرح می‌توانند مدارک و هزینه‌های درمانی خود را در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد بیمه دانا، به شعب این شرکت بیمه در سراسر کشور جهت بررسی و پرداخت تحویل نمایند

بیمه تکمیلی فرهنگیان با بیمه دانا

یکی از بزرگترین قراردادهای بیمه درمان تکمیلی کشور، بیمه فرهنگیان است که از تابستان 1401 از طریق وزارت آموزش و پرورش با شرکت بیمه دانا منعقد شده است. حق بیمه ماهانه برای هر نفر 275 هزار تومان است.

نحوه استفاده از خدمات بیمه دانا در این مقاله توضیح داده شد. فرهنگیان و اعضای خانواده ایشان می‌توانند به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دانا مراجعه کنند و با ارائه مشخصات هزینه‌ای پرداخت نکنند. البته لازم است که قبل از آن جهت دریافت معرفینامه با داشتن مدارک شناسایی و همینطور دستور پزشک به شعب بیمه دانا رجوع نمایند. همچنین در صورت استفاده از مراکز غیر طرف قرارداد باید هزینه درمان را خودشان پرداخت کرده و سپس جهت دریافت هزینه از بیمه دانا، مدارک و پرونده‌های درمانی خود را به شعب این شرکت در سراسر کشور تحویل دهند.

برخی نکات مهم در خصوص بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان:

  1. فرانشیز کلیه پوشش‌های این قرارداد 15% است.
  2. اکثر پوشش‌های این قرارداد بدون سقف است؛ یعنی بیمه شدگان محدودیتی در میزان دریافت هزینه از بیمه دانا ندارند. پوشش‌های بدون سقف در بیمه فرهنگیان عبارتند از: بستری عمومی، جراحی‌های تخصصی، آمبولانس، پاراکلینیکی 1 مانند سونوگرافی، رادیوگرافی، اسکن، ام آر آی و… پاراکلینیکی 2 مانند تست ورزش، نوار عصب و عضله، نوار قلب و … جراحی‌های سرپایی، انواع آزمایشات، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی، ویزیت، داروهای ایرانی و خارجی و مکمل با تجویز پزشک، اروتز
  3. برخی پوشش‌های دیگر دارای سقف مشخص هستند. این پوشش‌ها عباتند از: زایمان با سقف 16 میلیون تومان، نازایی 30 میلیون تومان، رفع عیوب انکساری چشم 5 میلیون تومان، عینک و لنز طبی 1.2 میلیون تومان، دندانپزشکی 3.5 میلیون تومان، سمعک 15 میلیون تومان.
  4. پیشنهاد می‌گردد حتی‌الامکان از مراکز طرف قرارداد بیمه دانا استفاده شود.

سوالات متداول در خصوص بیمه تکمیلی دانا

خیر؛ بیمه دانا نیز مشابه برخی از شرکت‌های بیمه دیگر افرادی را که تحت پوشش بیمه پایه مانند تامین اجتماعی نباشند، بیمه نمی‌کند.

خیر؛ بیمه دانا بیمه درمان انفرادی ارائه نمی‌کند. تنها شرکت‌هایی که تعداد بیمه شدگان آن‌ها بیشتر از 50 نفر است امکان ثبت نام و خرید این بیمه را دارند.

بله؛ در صورتی که شخص بیمه تکمیلی خود را بلافاصله تمدید نکرده باشد در بیمه دانا مشمول دوره انتظار خواهد شد. دوره انتظار پوشش بستری 3 ماه و دوره انتظار زایمان 9 ماه است.

پاسخ به این سوال جواب مشخصی ندارد. بیمه دانا یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی است؛ اما به خصوص در چند سال اخیر شرکت‌های معتبر دیگری در زمینه بیمه تکمیلی خدمات بسیار خوبی را به مشتریان ارائه می‌کنند. بیمه دانا در زمینه پرداخت خسارت در یکی دو سال گذشته مقداری ضعیف عمل کرده است و نسبت به رقبای خود وضعیت مناسبی ندارد.

لطفا سوالات، نظرات و تجربه خود را در رابطه با بیمه دانا در قسمت نظرات در زیر با ما در میان بگذارید

3.4 20 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
316 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کامیار
کامیار
2 سال‌ قبل

سلام. من تحت پوشش بیمه تکمیلی شرکت مپنا (زیر مجموعه وزارت نیرو) هستم و میخواستم بپرسم که برای پای صاف متخصص کفی طبی و کفش طبی اگه تجویز کند شامل تعهدات پرداخت خسارت می شود یا نه؟ و اگر هست سقف تعهدش چقدر است؟ با تشکر

نازنین
نازنین
2 سال‌ قبل

سلام ، مادر من بازنشسته فولاد هستن و تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا ، الان نیاز به جراحی زانو برای قرار دادن پروتز زانو دارن ، خواستم بدونم هزینه های این عمل چطور پوشش داده میشه ؟ هزینه خود پروتز هم پرداخت میشه؟

رضا
رضا
2 سال‌ قبل

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم هزینه زایمان که تو تعهدات نوشتید تا ۸ میلیون تومان بابت دو قلویی چطوری حساب میشه ممنون از لطفتون

محمدمهدی
محمدمهدی
1 سال قبل
پاسخ به  شمیم سخنور

خدمت ما که واریز نشد کلا بیمه تکمیلی کلاهبرداریه

مونا صادقی
ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  محمدمهدی

باید از جایی که قرارداد بستید پیگیری بفرمایید. برخی از بیمه ها خسارتها را به موقع پرداخت نمیکنند متاسفانه. در برخی موارد نیاز به مدارک کامل وجود دارد.

میترا
میترا
2 سال‌ قبل

سلام آیا کامپوزیت دندان جز خدمات بیمه تکمیلی میشه

فرهاد
فرهاد
2 سال‌ قبل

سلام چرا بیمه تکمیلی دانا با مراکز درمانی قرارداد پرداخت هزینه نداره که بیمار باید کلیه هزینه هارو پرداخت کنه بعد با کلی دردسر و اتلاف وقت مدارک ببره که بیمه هزینه رو بعداز مدتی با کلی پیگیری ناقص واریز کنه

فرزانه
فرزانه
2 سال‌ قبل

سلام و خسته نباشید
ببخشید سوالی داشتم
بنده تحت تکفل پدرم بیمه خدمات درمانی هستم و بیمه تکمیلی دانا هم از طرف پدر دارم الان میخوام خودم را بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی کنم در اینصورت بیمه تکمیلی دانا بنده که از طرف پدر هست کنسل میشه؟ اگر بخوام بیمه تکمیلی داشته باشم باید چیکار کنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

علیرضا
علیرضا
2 سال‌ قبل

سلام من همراه ویزیت و آزمایش عمل جراحی هم بین مدارک ها تحویل بیمه دادم ویزیتها و آزمایش واریز شده ولی مبلغ عمل جراحی واریز نشده لطفاً علت رو اطلاع بدید ، سپاس

درخش صحت
درخش صحت
2 سال‌ قبل

با سلام
هزینه مربوط به استفاده از خدمات مراکز سلامت خصوصی مثلا ارسال دکتر و ویزیت و تزریقات توسط بیمه تکمیلی پرداخت می شود؟

صدیقه ابوی
صدیقه ابوی
2 سال‌ قبل

با سلام. من بیمه شده اصلی هستم و پدر و مادرم رو با بیمه تکمیلی دانا بیمه کردم. الان میخوام بیمه تکمیلی اونها رو لغو کنم. آیا امکانش وجود داره؟ لازم به ذکره از اول آبان که تاریخ شروع بیمه تکمیلی بوده هیچ استفاده ای ازش نکردن

صدیقه ابوی
صدیقه ابوی
2 سال‌ قبل
پاسخ به  شمیم سخنور

منظورم فقط بیمه تکمیلی پدر و مادرم هست که قطعش کنم نه خودم

کامیار
کامیار
2 سال‌ قبل
پاسخ به  صدیقه ابوی

سلام من هم پدر و مادرم رو بیمه کردم با این دید نگاه نکنید که از فلان تاریخ هیچ استفاده ای نکردند بیمه برای مواقعی هست که اتفاق خاصی بیفته و هزینه های کمرشکن نزاره از پسش بر بیای این وقته که بیمه به دادت میرسه. همینطور که به داد من رسید.
پشیمان نباش ارزشش رو داره دوست من.

باقری
باقری
2 سال‌ قبل

سلام //آزمایش مغز اسنخان کودکان چه مرکزی با بیمه دانا قرارداد دارن

یونس سورانی
یونس سورانی
2 سال‌ قبل

با سلام و احترام؛
سوالم اینه که من الان با توجه به دستور پزشک زانو چپم (با توجه به جوال MRI زانو چپ ) نیاز به زانو بند حرفه ای LP داره که قیمتش حدودا ۸۰۰ تومن ولی دکتر با توجه به بازدید زانو راستمم البته بدون MRI در دستور پزشک ۲ عدد زانو بند برام نوشته.
آیا با ارائه فاکتور و دستور پزشک هزینه خرید ۲ عدد زانو بند، بمن میدن یا برای زانو راستمم که دکتر دستور داده با بازدید و بررسی خودش ولی بدونMRI هزینه ای تعلق نمیگیره؟

فایی
فایی
2 سال‌ قبل

من بیمه تکنیلی دانا دارم. می‌خواستم بدونم هزینه سزارین در چه صورتی شامل بیمه میشه؟ آیا در شرایط غیر اورژانسی هم سقفِ هزینه که چهار میلیون تومنه؛ پرداخت میشه؟

گلی
گلی
1 سال قبل
پاسخ به  شمیم سخنور

سلام ببخشید دوره انتظار یعنی چی؟ من از ماه مرداد بیمه شدم و معلم هستم و زایمانم در اسفنده، ایا بیمه هزینه شو نمیده؟

مونا صادقی
ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  گلی

سلام وقت بخیر. دوره انتظار یعنی مدت زمانی که در آن بیمه هزینه را پرداخت نمیکند. دوره انتظار زایمان به صورت کلی ۹ ماه هست یعنی در ۹ ماه اول قرارداد اگر زایمانی اتفاق بیفتد تحت پوشش نیست. اگر بلافاصله قبل از شروع بیمه جدید تحت پوشش بیمه تکمیلی دیگری بوده باشید، دوره انتظار برای شما لحاظ نخواهد شد. در برخی از قراردادهای خاص دوره انتظار لحاظ نمیگردد که این وابسته به توافق شرکت بیمه با بیمه گذار است.

تنها
تنها
2 سال‌ قبل

سلام خسته نباشید .
ببخشید میخواستم بدونم هزینه ی زایمان زدید تا هفت میلیون از بیمه پرداخت میشه برای سزارین انتخابی هم این هزینه رو میدید ؟ یا فقط سزارین اجباری ؟
و یه سئوال دیگه هم دارم برای زایمان بخوام برم بیمارستان آزادی تهران هزینه ای که بیمه قراره بده به طور خودکار کم میکنن؟ یا باید فاکتور بگیرم ؟
نوشته ( سرپایی و بستری آنلاین ) چجوری میشه هزینه زایمانم؟
ممنون میشم جواب بدید

تنها
تنها
2 سال‌ قبل
پاسخ به  شمیم سخنور

ممنون

آخرین ویرایش2 سال‌ قبل توسط تنها
مهدی مزرعی
مهدی مزرعی
2 سال‌ قبل

سلام.من بیمه پایه تامین اجتماعی دارم و تکمیلی دانا خوایتم بدون آزمایش آمینو سنتز هزینشو بیمه میده من انجام دادم ازمایشگاه کلا ازاد حساب کرد حتی بیمه اولم لحاظ نکرد

امین ابراهیم زاده
امین ابراهیم زاده
2 سال‌ قبل

سلام وقتتون بخیر
خواستم بدونم بیمه دانا(هنرمندان طرح آرامش)شامل جراحی عصب دست هم میشه؟

Milad
Milad
2 سال‌ قبل

۲ ماه میگذره از تصادف بنده و اشکیل پرونده و بیمه دانا هنوز خسارت منو نداده و هر بار که میرم سرپرستی بیمخ دانا میگن پول نداریم و بودجه نداریم…ضعیفتر و داغونتر از بیمه دانا ندیدم…یعنی خسارت بالای ۱۰تومنو باید ۳ ماه طول بدید؟ خجالت نمیکشید!
من از رشت هستم… زنگ میزنم دفار مرکزی تهرانتونم که اصلا جوابگو نیستید و اشغال میکنید!

فردین
فردین
29 روز قبل
پاسخ به  Milad

من یه ساله خسارتمو نمیدن وقت جراحی هم دارم واقعا شرم اوره بیمه دانا

منیجه فتح آور
منیجه فتح آور
2 سال‌ قبل

سلام و خسته نباشید بنده بیمه تکمیلی دانا هستم و اهل شهرستان میاندوآب از استان آذربایجان غربی می باشم سوالی داشتم اینکه تو شهرستان ما پزشک معتمد(چشم پزشک) نیست باید چکار کنیم راهی هست یا باید به استان مراجعه کنیم.

مهدی پناهی
مهدی پناهی
1 سال قبل

سلام بنده بیمه تکمیلی دانا دارم و عینک نزد دکتر طرف قرارداد با بیمه دانا گرفتم ( دکتر واعظی اصفهان ) با توجه به اینکه شرکتی که در ان کار میکنم دفتر مرکزی ان تهران میباشد فاکتورها را به دفتر مرکزی ارسال کردم ، ولی شرکت دانا تهران قبول نکرده . چکار کنم و فاکتورها را کجا ببرم ؟

مهدی پناهی
مهدی پناهی
1 سال قبل

کارشناس بیمه دانا تهران گفته که این دکتر پزشک معتمد نیست در صورتی که مشخصات دکتر علی واعظی در سایت خود بیمه دانا میباشد و به این دلیل نزد وی رفتم . با توجه به اینکه روند مرخصی گرفتن سر کارم سخت میباشد چه کار کنم که سهم بیمه دانا را بگیرم

آرش
آرش
1 سال قبل

سلام
من تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خویش فرما هستم. باید چجوری خودمو بیمه تکمیلی کنم؟

محسن
محسن
1 سال قبل

سلام و درود .من از شرکتی که بیمه تکمیلی برام رد میکرده زدم بیرون .وتا آذر ماه سال جاری بیمه تکمیلی دارم آیا امکان استفاده می باشد.سوال کلی من اینه آیا بیمه تکمیلی ماهانه پرداخت می شود یا سالانه

جعفرمحمدی
جعفرمحمدی
1 سال قبل

سلام هزینه عمل انحراف بینی را چقد پرداخت میکند

نگار
نگار
1 سال قبل

سلام
آیا در بیمه تکمیلی که با فرهنگیان بسته شده عمل اسلیو معده درمانی (BMI40) را پوشش میدهد بیمه یا خیر؟!
و اینکه مدت انتظار استفاده از این پوشش چقدر است؟!

فاطمه رضایی
فاطمه رضایی
1 سال قبل

سلام. بازنشستگان تامین اجتماعی که بیمه تکمیلی اتیه سازان دارند می توانند بیمه تکمیلی خود را به دانا تغییر دهند؟

بهزاد
بهزاد
1 سال قبل

سلام من بیمه تکمیلی دانا دارم رفتم دندان پزشکی طرف قرارداد شما. گفتند آنلاین نیست. ویزیت و اوپی جی و معرفی نامه گرفتم. بفرمیید الان کجا باید ببرم برای تایید؟

قاسم
قاسم
1 سال قبل
پاسخ به  شمیم سخنور

سلام ببخشید از طریق نرم افزار هم میشه اقدام کرد یا حتما باید حضوری باشه جهت دریافت خسارت؟؟

علی
علی
1 سال قبل

با سلام آیا بیمه تکمیلی دانا شامل هزینه های درمان ناباروری هم میشود؟

بابک
بابک
1 سال قبل

سلام و خسته نباشید،
سوالی داشتم که جایی جوابی برای اون پیدا نکردم. لطفا پاسخ دهید. ممنون
اگر در اواسط قرارداد بیمه تکمیلی تحت شرایطی بیمه پایه فرد قطع شد آیا بیمه تکمیلی دانا هم قطع میشود و اینکه حق بیمه های واریزی چه می شود؟ میتوان آن را باز پس گرفت؟

حسین کشتی کار
حسین کشتی کار
1 سال قبل

سلام می خواستم بدونم بیمه تکمیلی هزینه آب مروارید رو چقدر پرداخت می کنه. و با بیمارستان نور در تهران- اسفندیار قرارداد دارید؟ سپاس

جمال
جمال
1 سال قبل

سلام. آیا بیمه دانا هزینه های سونوگرافی و آزمایش غربالگری مادران باردار را پرداخت می‌کند؟

سیدمهدی
سیدمهدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من اعضای خانواده ام را در سامانه بیمه دانا ثبت نام کرده ام ولی مشخصات آنها دیده نمی شود و مشخصات بیمه شده اصلی در سامانه دیده می شود بالای صفحه نوشته شده اطلاعات شما در امتظار تایید منطقه قرار دارد لطفا راهنمایی کنید آیا افراد تحت تکفل بنده یعنی مشخصات آنها در سامانه دیده می شود؟ یا بعد از تایید منطقه آموزش و پرورش دیده خواهند شد ممنون میشم پاسخ دهید

Jamal
Jamal
1 سال قبل

سلام. آیا بیمه تکمیلی دانا امسال هزینه های آزمایشات و سونوگرافی مربوط به غربالگری راپرداخت میکند؟

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام
ببخشید عمل جراحی تومور روی اعصاب گوشم دارم میخواهم بیمارستان خصوصی عرفان نیایش تهران عمل کنم
هزینه عمل بهم گفتن ۱۰۰ میلیون تومنه آیا بیمارستان خصوصی شامل میشه واز این مبلغ چقدر بیمه تکمیلی برام پرداخت میکنه

نسرین
نسرین
1 سال قبل

سلام ببخشین من فرهنگی مونث هستم میتونم فقط همسرم رو عضو کنم بدون فرزندان و حق بیمه چقدر براش کم میشه؟ممنون میشم پاسخ بفرمایین

یگانه
یگانه
1 سال قبل

عرض سلام
ببخشید بنده خانم هستم؟و کارمند فرهنگی. پدرو مادرم تحت تکفل بیمه تامین اجتماعی بردم آیا برای بیمه دانا بخواهم آنها را عضو کنم باید هزینه کامل بدهند؟

نگین
نگین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
ببخشید من معلم هستم و بیمه تکمیلی رو ثبت نام کردم ولی متاسفانه محل خدمتم و تاریخ تولدم فرزندم رو کسی که ثبت نام انجام داده اشتباه ثبت کرده؛می خواستم راهنمایی بفرمائید که چطور میتونم اطلاعاتم رو ویرایش کنم؛ممنون

عباس صفایی
عباس صفایی
1 سال قبل

زمان عودت دادن هزینه های صورت گرفته چقد می‌باشد؟؟؟؟

عصمت بشيري
عصمت بشيري
1 سال قبل

سلام بنده مایل به ثبت نام بیمه تکمیلی دانا هستم از کجا باید اقدام کنم؟

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر،میخاستم بدونم استفاده از بیمه برخی خدمات مثلا عینک طبی در سال یکباره یا کلا یکباره ؟ممنون میشم پاسخ بدین

حمید
حمید
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر، میخواستم بدونم تعهد بیمه تکمیلی برای رفع عیوب انکساری چشم (مثل عمل لیزیک و…) محدودیت خاصی داره؟ یعنی چشم باید از یه حدی ضعیف تر باشه که تحت پوشش قرار بگیره یا با هر شماره چشمی بیمه عمل رو تحت پوشش قرار میده؟

سیما
سیما
1 سال قبل

اگر کسی تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشد،دفترچه درمانی نداشته باشد میشه بیمه تکمیلی رو ثبت نام کند؟

جاسم
جاسم
1 سال قبل

چطوری میتوانم هزینه درمانی به تفکیک پرداخت شده را مشااد کنم

فاطمه کشوری محبوب
فاطمه کشوری محبوب
1 سال قبل

باسلام شاغل اموزش و پرورش هستم بیمه درمان تکمیلی دانا هیچ گونه کاربردی نداردوفقط ماهانه پول از حساب من کسر می شود .نامه گرفتم از اموزش و پرورش برای بیمه داناوبه بیمه دانا دادم تایک معرفی نامه برای بستری برایم صادرکنند دوتاعمل اورژانسی داشتم وضعیت من خیلی حاد بود بخاطر نداشتن پول کنسل کردم واینکه حتی آمریکا نامه دستی هم بیمه دانا می داد بیمارستان موافقت می کردند این کاررانکردند وفقط هرماه باید پول واریز کرد هیچ بیمارستان ویا آزمایش گاهی بیمه دانا راقبول ندارد تمام هزینه ها آزاد از ابتدای تیر تاحالا پرداخت کردم .رئیس بیمه دانامی گوید به متربّی ندارد برای خودت هزینه کردی بیمه دانا هیچ مسئولیتی درقبال پرداخت هزینه ندارد.چرافقط بیمه دانا پول از حقوق کسر می کند هیچ گونه خدماتی که نمی دهد.علت چیست؟

فاطمه کشوری محبوب
فاطمه کشوری محبوب
1 سال قبل

اگر یک نامه دستی هم از بیمه دانا داشتم کفایت می کرد برای بستری .اماهمکاری نکردند وبه ماربطی ندارد

محمدي
محمدي
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ببشخید الان من بیمه تکمیلی دانا رو دارم وقتی به پزشک مراجعه میکنم باید دفترچه ای چیزی داشته باشم چگونه میتوانم دفترچه رو تهیه کنم من دانشجو معلم هستم و با توجه به قرارداد بیمه دانا با اموزش و پرورش خودم رو بیمه تکمیلی دانا کردم ولی نمی دونم چطور میشه استفاده کرد

غزال
غزال
1 سال قبل

سلام
من بیمه تکمیلی دانا از طرف فرهنگیان رو این ماه تکمیل کردم و برای پدر خود نیز ثبت کردم.
آیا الان امکان حذف بیمه وجود دارد؟
لطفا راهنمایی کنید.

فاطمه م
فاطمه م
1 سال قبل

با سلام
برای جبران هزینه های مربوط به همراه بیمار چه مدارکی لازم است

اسرین
اسرین
1 سال قبل

با سلام
آیا بیمه دانا برای لیزر هموروئید و شقاق باز پرداختی دارد

علی بیگلر
علی بیگلر
1 سال قبل

سلام
چرا بیمه تکمیلی دانا برای من فعال نشده

مهرداد
مهرداد
1 سال قبل

سلام / فاکتور دارو و ویزیت پزشک بیمه تکمیلی دانا فرهنگیان جهت دریافت تعهدات را به کجا تحول دهیم

شاهان
شاهان
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم بیمه تکمیلی هزینه سزارین اختیاری رو میده؟

316
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x