صفر تا صد بیمه تکمیلی رازی

بیمه رازی یکی از شرکت‌های بیمه خصوصی در کشور است که از سال 1382 فعالیت دارد. این شرکت حدود 50 شعبه در سراسر کشور دارد. این شرکت محصولات مختلفی از جمله بیمه شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی، مسئولیت، مکمل درمان، عمر و حوادث و … را ارائه می‌کند.

در این مقاله قصد داریم بیمه تکمیلی رازی را از جوانب مختلف بررسی کنیم. در صورتی که تحت پوشش این بیمه هستید و یا قصد خرید بیمه درمان تکمیلی رازی را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی رازی سال 1400-1401

بیمه رازی نیز مشابه سایر شرکت‌های بیمه پوشش‌های درمانی متفاوتی را ارائه می‌کند. با توجه به اینکه در هر قرارداد پوشش‌ها و سقف تعهدات هر یک با هم متفاوت است بنابراین به صورت کلی می‌توان گفت که میزان پوشش‌ها به جدول تعهداتی که در هر قرارداد وجود دارد، وابسته است.

بنابراین در صورتی که در یک شرکت یا سازمان مشغول هستید که با بیمه رازی همکاری دارد، بهترین راهکار برای دانستن سقف تعهدات بیمه تکمیلی رازی مراجعه به قرارداد میان مجموعه شما و شرکت بیمه است. از آن جایی که قراردادهای بیمه درمان تکمیلی غالبا یک ساله هستند و هر سال نیز با توجه به درخواست مشتریان سقف تعهدات و پوشش‌ها تغییر می‌کند، در حال حاضر باید آخرین قرارداد شرکت خود که در سال 1400 یا 1401 منعقد شده است را مشاهده کنید.

با افزایش هزینه‌های درمانی در سال جاری، شرکت‌ها و پرسنل آن‌ها متقاضی افزایش سقف پوشش‌های بیمه‌های درمانی هستند. به تبع بیمه رازی نیز با افزایش قیمت و حق بیمه، سقف تعهدات بیمه تکمیلی را برای سال 1401 افزایش داده است.

بیمه تکمیلی رازی به صورت کلی شامل موارد زیر است:

  • پوشش بستری و جراحی‌های تخصصی شامل شیمی درمانی، سرطان و …
  • پوشش هزینه‌های زایمان طبیعی و سزارین
  • سونوگرافی، آندوسکوپی، اسکن، ام آر آی، نوار قلب، رادیولوژی و …
  • ویزیت و دارو
  • دندانپزشکی
  • انواع آزمایشات و فیزیوتراپی

جدول تعرفه‌های بیمه تکمیلی رازی

شرکت بیمه رازی جدول تعهدات آماده‌ای جهت ارائه به مشتریان ندارد. در واقع چنانچه شرکتی قصد استعلام قیمت و خرید بیمه تکمیلی رازی را داشته باشد، باید در قالب یک نامه پوشش‌ها و تعهدات مورد نظر خود را به شبکه فروش این بیمه ارائه کند و سپس بیمه رازی با محاسبات لازم نرخ و تعرفه جدول تعهدات درخواستی مشتری را به او اعلام خواهد کرد. اکثر شرکت‌های بیمه دیگر نیز مشابه این بیمه عمل می‌کنند.

انواع بیمه تکمیلی رازی؛ گروهی و انفرادی

شرکت بیمه رازی در حال حاضر مانند بسیاری دیگر از بیمه‌ها، بیمه تکمیلی را تنها به صورت گروهی (شرکتی) ارائه می‌کند. در واقع بیمه تکمیلی رازی به صورت انفرادی یا خانوادگی قابل خریداری نیست.

در صورتی که در شرکتی مشغول هستید که تعداد نفرات شما بیشتر از 50 نفر باشد امکان خرید این بیمه برای شما وجود دارد. جهت استعلام قیمت و اطلاع از تعرفه بیمه تکمیلی رازی با کارشناسان ما در های درمان تماس بگیرید.

نحوه استفاده از بیمه تکمیلی رازی

بیمه شدگان این شرکت جهت استفاده از خدمات این بیمه تکمیلی می‌توانند به مراکز طرف قرارداد بیمه رازی مراجعه کنند که در این صورت نیازی به پرداخت هزینه وجود ندارد. در صورتی که بیمه شده از مراکز غیر طرف قرارداد این شرکت استفاده کند، باید مدارک و مستندات لازم را دریافت و جهت واریز هزینه آن‌ها را به بیمه رازی تحویل دهد.

جهت رفاه حال بیمه شدگان درمان سامانه همراز بیمه تکمیلی رازی ایجاد شده است. امکان مشاهده وضعیت پرونده‌های خسارت، استعلام بیمه تکمیلی رازی با کد ملی، مراکز درمانی طرف قرارداد، درخواست و اخذ معرفینامه آنلاین و … از طریق اپلیکیشن این بیمه تکمیلی  و همینطور در سایت این شرکت وجود دارد.

مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی رازی

این شرکت بیمه با مراکز درمانی مختلفی قرارداد دارد. همانطور که اشاره شد با مراجعه به این مراکز دیگر نیازی به پرداخت هزینه توسط شما وجود ندارد. البته در برخی از موارد قبل از رفتن به مرکز درمانی طرف قرارداد لازم است که برای دریافت معرفینامه از این بیمه در سایت بیمه رازی درخواست ثبت نمایید.

لیست مراکز طرف قرارداد این شرکت از جمله رادیولوژی‌ها، سونوگرافی‌ها، دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه رازی در تهران و سایر شهرها در سامانه بیمه تکمیلی این شرکت به نام همراز قابل مشاهده است.

با توجه به اینکه برای خدمات درمانی هر ساله توسط وزارت بهداشت تعرفه مشخصی تعیین می‌شود، پیشنهاد می‌گردد حتی الامکان از مراکز طرف قرارداد استفاده کنید. در غیر این صورت باید هزینه خدمات را به صورت آزاد پرداخت کنید که اغلب از تعرفه‌های مصوب بسیار بیشتر است و متضرر خواهید شد. به طور مثال اختلاف تعرفه دندانپزشکی بیمه رازی با تعرفه آزادی که بسیاری از دندانپزشک‌ها از بیمار دریافت می‌کنند زیاد است.

دوره انتظار بیمه رازی

اغلب بیمه شدگان تمایل دارند که دوره انتظار شامل حال آن‌ها نشود. دوره انتظار در واقع مدت زمانی است که درطی آن هزینه‌های انجام شده توسط شرکت بیمه جبران نمی‌شود.

بیمه تکمیلی رازی برای زایمان 9 ماه و برای بستری 3 ماه دوره انتظار دارد. البته چنانچه بلافاصله قبل از خرید این بیمه تحت پوشش بیمه دیگری بوده باشید، می‌توانید با ارائه مستندات برای حذف دوره انتظار درخواست نمایید.

نحوه ثبت نام، استعلام و خرید بیمه تکمیلی رازی

در صورتی که تمایل به دریافت شرایط و استععلام قیمت بیمه تکمیلی رازی را دارید کافیست با کارشناسان ما در های درمان تماس بگیرید. همکاران ما در کمترین زمان تعرفه بیمه تکمیلی رازی را جهت بررسی و خرید به شما اعلام خواهند کرد.

با خرید بیمه تکمیلی از های درمان خدمات رایگان دیگری از جمله مشاوره در خصوص انتخاب بهترین شرکت بیمه، جمع آوری مدارک خسارت از محل شرکت شما، پشتیبانی آنلاین و تلفنی از پرسنل توسط کارشناسان متخصص، پیگیری واریز خسارت‌ها در کوتاهترین زمان و … را دریافت خواهید کرد.

 

2.7 3 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
گوهریان
گوهریان
10 ماه قبل

سلام و عرض ادب لطفا آدرس دکترهای دندانپزشک معتمد بیمه رازی را شهر اصفهان
 میخواستم. متشکرم

مونا صادقی
ادمین
23 روز قبل
پاسخ به  گوهریان

سلام وقت بخیر، لیست مراکز طرف قرارداد بیمه رازی در متن بالا قابل مشاهده است

2
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x