مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی البرز

در این مطلب لیست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه البرز در شهرهای محتلف مانند تهران، کرج، تبریز، اهواز، دزفول، شیراز، اصفهان و … ارائه شده است.

علاوه بر این مزایای استفاده از مراکز طرف قرارداد نسبت به سایر مراکز توضیح داده می‌شود. همچنین مراحل و چگونگی استفاده از این مراکز قابل مشاهده است.

راهنمای مطالعه

لیست کامل مراکز طرف قرارداد بیمه البرز در کشور

لیست مراکز درمانی قرارداد با بیمه البرز در سراسر ایران در فایل زیر قابل مشاهده است.

مراکز طرف قرارداد بیمه البرز در تهران

بیمه البرز در شهر تهران حدود 800 مرکز درمانی طرف قرارداد دارد. این مراکز شامل موارد زیر است:

  • بیمارستان‌ها
  • آزمایشگاه‌ها
  • مراکز تصویربرداری
  • دندانپزشکی‌ها
  • داروخانه‌ها
  • درمانگاه‌ها
  • مراکز فیزیوتراپی
  • مراکز جراحی محدود
  • عینک‌سازی‌ها

فایل زیر لیست کلیه مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی البرز در شهر تهران در فروردین 1403 است. 

لیست آزمایشگاه‌های طرف قرارداد بیمه البرز در تهران

فایل زیر لیست آزمایشگاه‌هایی در تهران که با بیمه البرز قرارداد دارند را نشان می‌دهد. آدرس و شماره تماس هر یک در فایل قابل مشاهده است.

دندانپزشکی‌های طرف قرارداد بیمه البرز در تهران

لیست دندانپزشکی‌هایی در تهران که با بیمه البرز قرارداد دارند در فایل زیر نشان داده شده است.

مراکز تصویربرداری طرف قرارداد بیمه البرز در تهران

لیست مراکز تصویربرداری واقع در تهران که با بیمه البرز قرارداد دارند در فایل زیر قابل مشاهده است.

مراکز طرف قرارداد بیمه البرز در کرج

مراکز درمانی در کرج که با بیمه البرز قرارداد دارند از طریق لینک زیر قابل دانلود است.

مراکز طرف قرارداد بیمه البرز در تبریز

مراکز درمانی در تبریز که با بیمه البرز قرارداد دارند از طریق لینک زیر قابل دانلود است.

مراکز طرف قرارداد بیمه البرز در اصفهان

مراکز درمانی در اصفهان که با بیمه البرز قرارداد دارند از طریق لینک زیر قابل دانلود است.

مراکز طرف قرارداد بیمه البرز در شیراز

مراکز درمانی در شیراز که با بیمه البرز قرارداد دارند از طریق لینک زیر قابل دانلود است.

مراکز طرف قرارداد بیمه البرز در اهواز

مراکز درمانی در اهواز که با بیمه البرز قرارداد دارند از طریق لینک زیر قابل دانلود است.

مزایای استفاده از مراکز طرف قرارداد بیمه البرز

بیمه البرز نیز مانند شرکت‌های بیمه دیگر هر ساله با تعدادی مرکز درمانی قرارداد همکاری منعقد می‌کند. این مراکز متعهد می‌شوند که با مراجعه بیمه شدگان بیمه البرز به این مراکز، بدون دریافت هزینه از بیمار به ایشان خدمات درمانی ارائه کنند. هزینه این خدمات توسط بیمه البرز به این مراکز درمانی پرداخت می‌شود. 

تعرفه و هزینه هر خدمت درمانی هر ساله با پیشنهاد وزارت بهداشت و تایید هیئت وزیران تعیین می‌گردد. بیمه‌ها مطابق با این تعرفه‌های مصوب با مراکز درمانی قرارداد عقد می‌کنند. در صورتی که بیمار تحت پوشش بیمه تکمیلی نباشد و یا مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه نباشد، اکثر مراکز هزینه‌ای فراتر از تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت از شخص دریافت می‌کنند. اگر فرد مدارک و فاکتور مربوطه را جهت پرداخت هزینه به بیمه البرز تحویل نماید، شرکت بیمه محاسبات را بر مبنای تعرفه مصوب وزارت بهداشت انجام می‎‌دهد و هزینه کمتری به بیمه شده تعلق می‌گیرد که این امر در بسیاری موارد موجب نارضایتی افراد می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود حتی الامکان جهت متضرر نشدن به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه البرز مراجعه کنید.

مزیت دیگر استفاده از مراکز طرف قرارداد این است که فرد هزینه‌ای شخصا پرداخت نمی‌کند و این هزینه از سقف پوشش مربوط کسر خواهد شد. در صورتی که به مرکز غیر طرف قرارداد مراجعه شود، فرد باید هزینه را پرداخت کند و پس از ارسال آن به بیمه البرز بعد از گذشت مدتی هزینه خود را از بیمه دریافت کند.

با مراجعه به مراکز طرف قرارداد، شما تنها مبلغ فرانشیز با توجه به قراردادتان با بیمه البرز و احیانا مبلغی بابت خدمات خارج از تعهد بیمه تکمیلی را پرداخت می‌کنید. موارد خارج از تعهد بیمه تکمیلی به طور مثال عبارت است از هزینه لباس و غذا در بیمارستان، داروهای مکمل و … البته مواردی مانند داروهای مکمل ممکن است در برخی از قراردادها که تعداد نفرات بیمه شده زیاد است تحت پوشش بیمه باشد. همچنین در صورتی که آن مرکز درمانی با بیمه پایه (تامین اجتماعی و …) نیز طرف قرارداد باشد و شما نیز تحت پوشش بیمه پایه باشید، فرانشیز نیز از شما دریافت نخواهد شد.

چگونگی استفاده از مراکز درمانی طرف قرارداد البرز

بیمه البرز برای اکثر مراکز طرف قرارداد خود امکان اخذ معرفینامه اینترنتی و آنلاین را فراهم کرده است. در این موارد کافی است به مرکز درمانی طرف قرارداد مراجعه حضوری داشته باشید و با ارائه کارت ملی و دستور پزشک (آنلاین و یا کاغذی) به پذیرش اعلام کنید که تحت پوشش بیمه تکمیلی البرز هستید. کاربر پذیرش به صورت سیستمی و آنلاین طی چند دقیقه اقدامات لازم را انجام می‎‌دهد. اصطلاحا به این فرایند اخذ معرفینامه آنلاین می‌گویند.

متاسفانه همچنان تعدادی از مراکز طرف قرارداد بیمه البرز از جمله برخی از دندانپزشکی‌ها اصطلاحا آفلاین بوده و بیمه شده باید با در دست داشتن مدارک زیر به یکی از شعب بیمه البرز در سراسر کشور مراجعه کرده و معرفینامه خود را جهت استفاده به مرکز درمانی مورد نظر تحویل دهد. 

۱ -دستور پزشك معالج شامل تاریخ بستری و نوع بيماری

۲ -نامه بيمه گذار (شرکتی که از طریق آن بیمه هستید) مبنی درخواست معرفینامه

۳- کارت ملی بیمه شده اصلی و فرد تحت تکفل

بیمه تکمیلی البرز دندانپزشکی را معمولا با معاینه پزشک معتمد خود بررسی و پرداخت می‌کند که نیازمند حضور بیمه شده در شرکت بیمه است.

مراکز درمانی طرف قرارداد آفلاین و آنلاین در سایت بیمه البرز قابل مشاهده است. همچنین قبل از مراجعه به این مراکز می‌توانید این موضوع را تلفنی از ایشان جویا شوید.

در ابتدای این مطلب فایل مراکز طرف قرارداد برخی شهرها قابل دانلود است. این فایل‌ها در اوایل فروردین سال 1403 استخراج شده است. ممکن است لیست‌های زیر در طول زمان شامل تغییراتی شود. توصیه می‌شود مراکز طرف قرارداد این شرکت را از طریق سایت این شرکت ملاحظه بفرمایید.

در این مطلب به معرفی مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه البرز پرداختیم و آموزش استفاده از آن‌ها را مرور کردیم.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با سایر جنبه‌ها و خدمات این شرکت، مطلب بیمه تکمیلی البرز را نیز از دست ندهید.

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x