پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی البرز

در این مطلب جدول تعهدات و پوشش‌های بیمه تکمیلی البرز را توضیح می‌دهیم. همچنین روش‌های آگاهی از پوشش‌ها و سقف تعهدات این بیمه را برای هر بیمه شده تشریح می‌کنیم.

راهنمای مطالعه

پوشش‌های بیمه تکمیلی البرز

بیمه البرز به صورت کلی معمولا پوشش‌های زیر را در قراردادهای بیمه درمان ارائه می‌کند:

  • بستری و جراحی تخصصی
  • زایمان
  • پاراکلینیکی‌ها مانند سونوگرافی، رادیولوژی، آندوسکوپی و …
  • آزمایشگاهی
  • فیزیوتراپی
  • دندانپزشکی
  • ویزیت و دارو
  • عینک
  • لیزیک و لازک

اینکه هر قرارداد شامل چه پوشش‌هایی با چه سقف تعهداتی است به درخواست مشتری و موافقت بیمه البرز بستگی دارد. به طور مثال ممکن است یک شرکت به دلیل عدم نیاز یا قیمت بالا پوشش دندانپزشکی را درخواست ندهد اما شرکت دیگری این پوشش را با سقف سالانه 5 میلیون تومان درخواست دهد و حق بیمه آن را نیز بپذیرد.

به همین ترتیب سقف سایر تعهدات مانند زایمان، عینک، آزمایشگاهی و … نیز در هر قرارداد نسبت به قرارداد دیگر می‌تواند متفاوت باشد.

در ادامه ابتدا جدول تعهدات را تشریح می‌کنیم سپس روش‌های یافتن پوشش‌ها و سقف تعهد هر پوشش توضیح می‌دهیم.

جدول تعهدات بیمه تکمیلی البرز

جدول تعهدات جدولی است شامل عناوین و توضیحات هر پوشش بیمه تکمیلی به همراه سقف تعهد شرکت بیمه برای هر پوشش.

جدول تعهدات هر قرارداد نسبت به قرارداد دیگر متفاوت است. ممکن است شرکتی برخی از پوشش‌ها مانند ویزیت- دارو رو درخواست ندهد اما پوششی مانند نازایی و غربالگری جنین را تقاضا کند. در نهایت شرکت بیمه البرز با توجه به نوع پوشش‌ها، سقف تعهد هر پوشش و تعداد بیمه شدگان شرکت حق بیمه جدول تعهدات مدنظر مشتری را محاسبه و اعلام می‌کند. در صورت موافقت نهایی طرفین، این جدول تعهدات ضمیمه قرارداد فیمابین خواهد شد.

روش‌های یافتن پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه البرز

همانطور که توضیح داده شد، بیمه البرز مانند بسیاری دیگری از بیمه‌ها جدول تعهدات یکسان ندارد. یعنی اینطور نیست که بیمه شدگان مختلف این شرکت در سراسر کشور پوشش‌ها و سقف یکسانی داشته باشند؛ بلکه این امر بستگی به این دارد که هر نفر از طریق چه قراردادی تحت پوشش بیمه تکمیلی البرز است. قراردادهای درمان یک ساله هستند و تعهدات هر قرارداد پس از اتمام و تمدید نیز به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد.

با توجه به توضیحات بالا، برای اینکه پوشش‌ها و تعهدات بیمه خود را بدانید می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. با مسئول امور اداری یا منابع انسانی شرکت خود صحبت کنید و از ایشان جدول تعهدات قرارداد مجموعه خود با بیمه تکمیلی البرز را بخواهید.
  2. با توجه به اینکه هر نماینده یا شعبه بیمه البرز تنها به قراردادهای مربوط به خود دسترسی سیستمی دارد، بنابراین می‌توانید از نماینده یا شعبه‌ای که قرارداد دارید پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه خود را بخواهید.
  3. می‌توانید با دفتر مرکزی (ستاد) بیمه البرز در تهران تماس بگیرید و از ایشان جدول تعهدات مدنظر خود را دریافت کنید و یا شماره تماس نماینده یا شعبه سرپرستی خود را بگیرید. شماره تماس 4 رقمی امور مشتریان بیمه البرز: 1574

سخن پایانی؛ تصور رایج غلط در خصوص پوشش‌های بیمه تکمیلی

برخلاف تصور عموم که به نظرشان بیمه البرز برای کلیه بیمه شدگان خود در سراسر کشور شرایط و پوشش‌ها یا سقف تعهد یکسان دارد، در این مقاله متوجه شدیم که اصلا اینطور نیست. هر شرکتی که با بیمه البرز قرارداد بیمه تکمیلی منعقد می‌کند، جدول تعهدات منحصر به فردی دارد که شامل تعدادی پوشش مانند دندانپزشکی، آزمایشگاهی، بستری، ویزیت، دارو و … است. هر یک از این پوشش‌ها نیز سقف معینی دارند که در هر قرارداد می‌تواند متفاوت باشد.

در صورتی که مایل هستید سایر نکات درخصوص این بیمه را بدانید حتما به صفحه بیمه تکمیلی البرز حتما سر بزنید.

سوالات متداول

سقف تعهد هر پوشش مانند زایمان، دندانپزشکی، عینک و … در قراردادهای مختلف، متفاوت است. حتی ممکن است در یک قرارداد این پوشش‌ها وجود نداشته باشد. روش یافتن سقف پوشش در مقاله بالا توضیح داده شده است.

از آنجا که هر قرارداد جدول تعهدات مختص به خود را دارد، بنابراین برای یافتن پوشش‌های قرارداد خود باید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • پرسیدن از مسئول امور بیمه شرکت خودتان
  • تماس با نمایندگی یا شعبه بیمه البرز که با آن قرارداد منعقد کردید.
  • تماس با امور مشتریان بیمه البرز با شماره 4 رقمی 1574
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x