بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، یک شرکت دولتی و وابسته به سازمان سلامت است که حدود 22 سال از تاسیس آن می‌گذرد. بر خلاف سایر شرکت‌های بیمه بازرگانی که زیر نظر بیمه مرکزی ایران هستند و از بیمه مرکزی مجوز فعالیت دارند، این شرکت بدون مجوز بیمه مرکزی مشغول به عرضه خدمات بیمه‌ای است. آتیه سازان حافظ به صورت تخصصی در رشته بیمه درمان تکمیلی فعالیت می‌کند. در این مقاله به شرایط و خدمات این شرکت می‌پردازیم.

راهنمای مطالعه

جدول تعهدات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

بیمه آتیه سازان حافظ هر ساله با برخی از سازمان‌های بزرگ قرارداد بیمه درمان تکمیلی معقد می‌کند و به واسطه این قراردادها پرسنل و افراد زیرمجموعه آن سازمان‌ها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

پوشش‌های هر یک از این قراردادها با یکدیگر متفاوت است. همچنین سقف تعهد بیمه آتیه سازان حافظ نیز در هر پوشش با هم تفاوت دارد. به طور مثال ممکن است در یک قرارداد هزینه عینک و لنز طبی با سقف سالانه 1 میلیون تومان تحت پوشش باشد؛ اما در قرارداد دیگری این پوشش به صورت کلی وجود نداشته باشد که در این صورت بیمه هزینه‌ای بابت جبران آن پرداخت نخواهد کرد.

بنابراین در صورتی که تحت پوشش بیمه آتیه سازان هستید باید ابتدا بدانید که از طریق چه ارگان یا سازمانی بیمه شده‌اید و سپس سقف تعهدات، تعرفه‌ها و پوشش‌های قرارداد سازمان خود را از طرق مختلف از جمله از طریق سایت بیمه آتیه سازان حافظ بیابید.

با توجه به اهمیت قرارداد بیمه تکمیلی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با بیمه آتیه سازان حافظ، در ادامه پوشش‌ها و شرایط این قرارداد که از 1 آذر 1401 تا پایان آبان 1402 فعال است را بررسی می‌کنیم.

سقف تعهدات بیمه آتیه سازان حافظ برای بازنشستگان تامین اجتماعی 1402

طی چند سال گذشته قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ منعقد می‌گردد. تاریخ شروع این قرارداد 1 آذر است. در سال جاری نیز تا پایان 1402 این قرارداد ادامه دارد.

پوشش‌ها و سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان عبارت است از:

  • بستری عمومی: 35 میلیون تومان
  • جراحی تخصصی: 75 میلیون تومان
  • خدمات پاراکلینیکی (مانند سونوگرافی، اسکن، ام آر آی، فیزیوتراپی و نوار قلب): در مجموع 5 میلیون تومان
  • آزمایشگاهی: 1 میلیون و 750 هزار تومان
  • اعمال مجاز سرپایی: 3 میلیون تومان
  • لیزیک: هر چشم 4.5 میلیوتن تومان (به شرط داشتن نمره چشم بالای 3)
  • درمان بیماری‌های خاص: 25 میلیون تومان

در قرارداد فعلی بازنشستگان تامین اجتماعی با آتیه سازان هزینه عینک تحت پوشش نیست و شرکت بیمه بابت آن هزینه‌ای به بیمه شده پرداخت نمی‌کند.

همانطور که مشاهده می‌شود در قرارداد بازنشستگان تامین اجتماعی پوشش دندانپزشکی، ویزیت و دارو نیز وجود ندارد. علی رغم کاربرد بالای این دو پوشش متاسفانه در قرارداد آتیه سازان حافظ این دو مورد لحاظ نشده است. البته در صورت اضافه شدن این پوشش‌ها، هزینه بیمه افزایش خواهد یافت.

همچنین فرانشیز کلیه پوشش‌های فوق در قرارداد بازنشستگان 30% است؛ به جز پوشش لیزیک که فرانشیز آن 20% در نظر گرفته شده است. فرانشیز به معنی سهم بیمه شده از هزینه و فاکتور پرداختی است. به طور مثال در صورتی که مبلغ قابل پرداخت توسط بیمه آتیه سازان به بیمه شده در یک مدرک 100 هزار تومان باشد، با کسر فرانشیز 30درصدی، 70 هزار تومان به بیمه شده پرداخت می‌شود. البته در صورتی که بیمه شده از بیمه پایه نیز استفاده کند دیگر فرانشیزی کسر نخواهد شد.

همچنین در صورت نیاز می‌توانید با شماره پشتیبانی بیمه آتیه سازان یعنی 02175013 تماس بگیرید.

مراکز طرف قرارداد بیمه آتیه سازان حافظ

بیمه شدگانی این شرکت بیمه جهت استفاده از خدمات می‌توانند به مراکز درمانی طرف قرارداد آتیه سازان حافظ در سراسر کشور مراجعه کنند. در این مراکز امکان استفاده از خدمات با استفاده از کارت ملی فراهم است و نیازی به پرداخت هزینه توسط بیمه شده نیست.

مراکز طرف قرارداد آتیه سازان حافظ شامل بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، سونوگرافی و … می‌شود که در شهرهای مختلفی از جمله تهران، کرج، اصفهان، تبریز، مشهد و … پراکنده هستند.

جهت یافتن مراکز طرف قرارداد بیمه آتیه سازان حافظ می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. در این صفحه می‌توانید با انتخاب استان و نوع خدمت مورد نظر خود لیست مراکز طرف قرارداد را مشاهد کنید.

نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

کلیه افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی، برای دریافت هزینه مدارک درمانی خود می‌توانند فاکتور و پرونده‌ها را به شعب یا نمایندگی‌های این شرکت بیمه تحویل دهند. این مراکز پس از دریافت مدارک، پرونده‌های درمانی را ارزیابی کرده و سپس به حساب بیمه شده واریز می‌کنند. مراکز تحویل مدارک بیمه آتیه سازان حافظ (لیست شعب و نمایندگی‌های این شرکت)

البته شرکت آتیه سازان حافظ اخیرا از طریق یک اپلیکیشن امکان بارگذاری تصویر مدارک و اسناد درمانی را جهت سهولت بیمه شدگان طراحی کرده است. در ادامه به امکانات آن می‌پردازیم.

اپلیکیشن خدمات الکترونیک بیمه آتیه سازان حافظ

بیمه آتیه سازان حافظ اخیرا از طریق وبسایت و طراحی یک اپلیکیشن امکان بارگذاری اسناد درمانی و رسیدگی آن‌ها را به جای تحویل حضوری فراهم کرده است. دانلود و آموزش استفاده از اپلیکیشن خدمات الکترونیک بیمه آتیه سازان حافظ 

با توجه به اینکه این سامانه به تازگی راه اندازی شده است ممکن است ایراداتی داشته باشد و به طور کامل قابل اتکا نباشد. در این خصوص می‌توانید با شعب یا ستاد این بیمه تماس بگیرید.

پیگیری دریافت هزینه از بیمه آتیه سازان

برای پیگیری واریز هزینه‌های بیمه تکمیلی توسط آتیه سازان حافظ می‌توانید از طریق این لینک اقدام نمایید. با ورود به سامانه آتیه سازان حافظ لیست هزینه‌های ارسال شده و حواله‌های خسارت درمان برای همه قراردادها از جمله قرارداد بازنشستگان قابل پیگیری است. از طریق سامانه معرفی شده امکان استعلام بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ با کد ملی وجود دارد و به راحتی می‎‌توانید هزینه موارد درمانی از جمله دندانپزشکی، عینک، آزمایش، سونوگرافی و … را در این پرتال بررسی و مشاهده نمایید.

شماره پشتیبانی بیمه آتیه سازان حافظ

021-75013

3.6 54 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
81 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرشاد
فرشاد
5 ماه قبل

سلام
سثق تعهدات قرار داد بیمهتکمیلی برای دورده ۱۴۰۲الی ۱۴۰۳ تغییر پیدا کرده؟ کی اعلاممیشه

علیرضا
علیرضا
5 ماه قبل
پاسخ به  مونا صادقی

از اول آذر ماه تا تایین تکلیف و نهایی شدن قرارداد بیمه تکمیلی چی میشه؟

محمد
محمد
4 ماه قبل
پاسخ به  مونا صادقی

این فاصله آبان تا دی ماه به چه صورت خواهد شد ؟

سیّدمجتبی
سیّدمجتبی
5 ماه قبل

سلام/خسته نباشید.
سوال مهمی داشتم_ بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ تامین اجتماعی که هرماه از حقوق بازنشستگان کسر میشه،درقرارداد جدید امسال یعنی از ۱۴۰۲/۱۴۰۳ چقدر از حقوق بازنشستگان بیچاره کسر خواهد شد؟؟؟
امسال نباید بیشتر بشه و باید همان مبلغ کسری پارسال سر جاش بمونه و افزایش ندهند تا بازنشستگان بیچاره ی تامین اجتماعی دچار مشکل نشوند.

علی
علی
4 ماه قبل
پاسخ به  سیّدمجتبی

افزایش پیدا کرده نفری۳۱۰هزار

محمد
محمد
4 ماه قبل
پاسخ به  سیّدمجتبی

۱۵۰ تومن برای تکمیلی و ۳۷ تومن برای بیمه عمر به ازای هر نفر

ستاره
ستاره
2 ماه قبل
پاسخ به  سیّدمجتبی

چشم

منصور
منصور
4 ماه قبل

سلام، بیمه حافظ برای سایر بازنشستگان بجز تامین اجتماعی ،سطحهای بالاتری ازخدمات ازجمله دندانپزشکی وویزیت ودارو اعلام کرده چرابرای بازنشستگان تامین اجتماعی چنین امکاناتی برقرار نکرده ،ویا ایا قصدش را دارد؟

محمد اکبری
محمد اکبری
4 ماه قبل

سلام
با عرض خداقوت
چرا در بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی ویزیت . دندانپزشکی . دارو . عینک وجود ندارد . بهتر نبود دو قرارداد تنظیم میشد و به بیمه شذه کان اعلام تا یکی از آنها را انتهاب میکردن . هزینه درمان سرپائی بسیار کمر شکن هست .

تورج بختیاری
تورج بختیاری
4 ماه قبل

سلام من عمل اب مروارید دارم چقدرش رو بیمه تکمیلی پرداخت میکنه؟

جبرییل
جبرییل
4 ماه قبل

میخواستم یک سئوال که پرسش بیشتر بازنشسته هاست بپرسم ایا برای ما بازنشستگان بیچاره تامین اجتماعی غیر از آتیه سازان بیمه دیگری وجود ندارد
ایا آتیه سازان هم چای دپش می‌فروشد بیمه آتیه سازان بیمه روزهای مرگ است

نداپورخالقی
نداپورخالقی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید…. خدمات روانشناسی تحت پوشش این بیمه هست یا نه؟

سعید مزینان
سعید مزینان
4 ماه قبل

سلام. الان حدود ۳ ماه هزینه درمان پرداخت نمیشه بنده که بیمار شیمی درمانی دارم که هر ماه مبلغ ۲۹ میلیون تومان هزینه درمانشه چه کنم

رقیه نصیرنژاد
رقیه نصیرنژاد
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید سوالم درمورد عمل تعویض دریچه آئورت به روش تاوی هست، آیا پرداخت هزینه دریچه و عمل مذکور جزو تعهدات بیمه آتیه سازان حافظ می باشد یا خیر؟ در ضمن بیمار مادرم هستند که مستمری بگیر هستند و بیمه پایه شون خدمات درمانی(کارمندی)هست. متشکرم

عبدالرضا خدری
عبدالرضا خدری
3 ماه قبل

باسلام به هرنفرتحت پوشش آتیه سازان چقدر حق بیمه باید پرداخت شود

حسین
حسین
3 ماه قبل

چرا حواله تأیید شده نیمه دوم سال ۱۴۰۲ پرداخت نمی‌شود برای کسر حق بیمه اکمل بازنشستگان کشوری ماهانه کسر ولی پرداخت هیچکس جوابگو نیست چرا چرا چرا

داوددهقانی نعمت آباد
داوددهقانی نعمت آباد
3 ماه قبل

باسلام وقت بخیر من چندروزی برای بیمه تکمیلی بازنشستگان نام نویسی کردم حال چطور می توانم ببینم که صدصدثبت نام شده یانه باتشکر

خاطره
خاطره
3 ماه قبل

سلام مدارک درمانی را کجا باید تحویل بدیم

محمد
محمد
3 ماه قبل

وقتی دندانپزشکی و ویزیت و دارو نباشه به هیچ دردی نمیخوره. اشتباه کردم امسال بیمه تکمیلی کردم‌ برای ۵ نفر ماهی ۱ میلیون میگیره و هیچ خدمتی نمیده.

خودم
خودم
3 ماه قبل

من مستمری بگیرم و بیمه آتیه سازان دارم چه جوری میتونم بفهمم بیمه اکمل دارم؟؟

دانش
دانش
3 ماه قبل

بیمه آتیه سازان چقد هزینه سزارین اجباری را تقبل میکند؟

منوچهر خرمی فرد
منوچهر خرمی فرد
3 ماه قبل

باسلام
احتراما بنده بازنشسته ی فرهنگی هستم. قراره کیسه ی صفرا م عمل بشه. لطفا بفرمایید.
١. نحوه ی پرداخت هزینه
٢. بیمارستان طرف قرارداد
بسیار متشکرم.

بیمه شده
بیمه شده
3 ماه قبل

باسلام. آیا بیمه‌گر(بیمه تکمیلی) حق دارد مبلغی که توسط بیمه پایه(بیمه سلامت)پرداخت شده را از مبلغ کل کسر کند و حق بیمه را از مبلغ باقیمانده محاسبه و پرداخت نماید؟ و اینکه ارائه مدارک به بیمه پایه جهت پرداخت مقداری از هزینه درمان اختیاری است یا اجباری؟

سید لطیف رحیمی
سید لطیف رحیمی
3 ماه قبل

باسلام
اگه ممکنه هزینه بیمه تکمیلی را بیشتر کنید وهمانند سایر بیمه های دیگر مثلا مثل قرارداد نظام مهندسی که بیمار ازتمام خدمات درمانی تکید میکنم تمام هزینه های درمان با فرانشیز ده درصد انجام بگیره یعنی از هر عضو حداقل ۷۰۰ هزار کسروبحساب شرکت بیمه گر واریزشود

اسرار
اسرار
3 ماه قبل

سلام
مقدارسقف بیمه آتیه سازان برای انجام آنژیوپلاستی چقدر هست؟

علی کماسی
علی کماسی
2 ماه قبل

سلام روکش دندان شامل بیمه تکمیلی می گردد؟

علی طاهری
علی طاهری
2 ماه قبل

ا – اصلا جوابگو نیستن ۲- در پرداخت هزینه ها تعلل میکنند ۳ – اپلیکشن مشگل داره

شقا
شقا
2 ماه قبل

خیلی بیمه ی بدرد نخوریه،شامل دندانپزشکی،ویزیت،دارو و خیلی چیزا نمیشه،مملکتی داریم ک با داشتن بیمه ی تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ بازم باید کلی هزینه پرداخت کنیم

ناصر اسمعیلی
ناصر اسمعیلی
2 ماه قبل

باسلام دندان پزشکی و عینک و ویزیت ودارو و بعد از آن هزینه آزمایشگاه جز موارد پر مصرف است در صورتی که پرداختی ندارد به چه صورت میشود قراراداد رو کنسل کنیم و هزینه ماهانه رو جمع کنیم این هزینه ها رو پوشش میده ۴ ساله پول پرداخت کردم دریغ از یک ریال برگشت وجه لطفا راهنمایی بفرمایید در خصوص کنسل کردن قرارداد سپاسگزارم

میلاد
میلاد
2 ماه قبل

سلام برا دریافت پولی که خرج کردی باید مقدار پولت به حد نصاب خاصی برسه؟ امروز رفتم مدارک رو تحویل بیمه بدم بهم گفته چون پول زیادی خرج نکردی چیزی بهت تعلق نمیگیره.

مجتبی شکوهی
مجتبی شکوهی
2 ماه قبل

سلام
هزینه بیمه تکمیلی چقد میشه؟

منیژه
منیژه
2 ماه قبل

هزینه جراحی تنگی کانال گردن یک شب بستری در بیمارستان خصوصی ۲۰۰میلیون می‌شود.
بیمه چقدرشو تقبل میکنه

قاسم خانی
قاسم خانی
2 ماه قبل

سلام وقت به خیر .سقف تعهد پرداختی جهت عمل تعویض مفصل بیمه آتیه سازان چقدر هست؟

حسین
حسین
2 ماه قبل

سلام .بعنوان مثال بنده هزینه بیمارستان را ۲۳میلیون پرداخت کردم چقدر پرداخت می‌کنند ..ممنون

M_s
M_s
1 ماه قبل

سلام
هزینه سوناگرافی رحم و تخمدان که توسط دکتر فوق تخصص غدد نوشته شده باشه رو اتیه سازان پرداخت میکنه یا باید حتما دکتر زنان باشه؟

آرمان
آرمان
1 ماه قبل

سلام
اپراتورهای شماره ۷۵۰۱۳ ۰۲۱
خانم ها بسیار محترم و با متانت پاسخ میدهند. ولی تا بحال هر وقت به اپراتور مردنما وصل شدیم، نه پاسخ گرفتیم و نه احترام ما نگه داشته شده . بر حرفهای خود خدای متعال گواه است. امروز یک مردنما تلفن مرا قطع کرد. فقط یک بیمار روانی میتواند بیماران صعب العلاج را اذیت کند.
بلا فاصله یک خانم جواب و با یک جمله مشکل مرا حل کرد.
من میخواهم پیگیر این مشکل باشم. پیشنهاد دوستان چیست؟

بابک صیامی
بابک صیامی
1 ماه قبل

با عرض سلام
با توجه به اینکه زمان۴۵روز از آخرین کسر سهم بیمه آتیه سازان حافظ از حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی از حقوق من صورت گرفته آیا من میتوانم از بیمه تکمیلی ام استفاده کنم

زینب محمدی
زینب محمدی
1 ماه قبل

با سلام بیمه آتیه سازان ویزیت و دارو را پشتیبانی میکند یا خیر؟

منیر خرمشاهی
1 ماه قبل

با سلام و احترام بدینوسیله به‌ اطلاع می‌رسانم:پس از اینکه همسرم باکد ملی …. رسید اسناد خسارت را از بیمه سلامت دریافت کرد ،متاسفانه مدارکی که بایستی من به یکی از دفاتر آتیه سازان حافظ تحویل دهم ،از اتومبیل به سرقت رفت وبیمارستان مهراد حاضر به صدور المثنی نشد ،حال پس از بیش ازیک سال ، دزد دلش بحال ما سوخته و مدارک را درب منزل‌ ما انداخت وبا زنگ منزل اطلاع پیدا کردیم که بسته ای را که درب منزل انداخته شده اسناد بیمارستان است ، روز بعد مدارک را به نمایندگی جنت آباد جنوبی بردم که متاسفانه با
توجه به اینکه مدارک تکمیل بود اما ایراد گرفتند که تاریخ آن گذشته است حال با مشگلات مالی که گریبانگیر همه می‌باشد از شماها استدعا دارم ؛ بصورتی این مشگل ما رفع نمائید ،پیشاپیش از همراهی شماها تشکر مینمایم . نام بیمار : منیر خرمشاهی، شماره بیمه …
تاریخ پذیرش : ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ نوع بیمه :بیمه سلامت
شماره اداره کل بیمه سلامت: …

فرشاد
فرشاد
1 ماه قبل

مادر بنده بیمار کبدی می باشد
در بررسی سی تی اسکن اخیر یه توده توکبدش دیده شده که میگن نیاز به بررسی و جراحی داره
هزینه حدودی ۸۰ میلیون برآورد شد
می خوام بدونم بیمه آتیه سازان تا چه مبلغی رو برامون تامین میکنه

جمشید خرمی
جمشید خرمی
1 ماه قبل

سلام لطف بفرمایید اطلاع دهید برای prp هر زانو تعرفه پرداخت چقدر است

عباس
عباس
1 ماه قبل

باسلام نحوه دریافت هزینه لیزر درمانی چشم از اتیه سازان ؟

مجتبی ملاغفارکاشانی
مجتبی ملاغفارکاشانی
1 ماه قبل

سلام متاسفانه تا حالا شاید نزدیک به صدبارتماس گرفتم وهردفعه پیام همه اپراتورها اشغال هست رادریافت میکنم سوالم این هست که درصورت فوت خودم یا همسرم آیا هزینه ای از طرف بیمه تکمیلی به بیمه گذار تعلق میگیرد یا خیر متشکرم ومنتظر جواب هستم

ایران عبدی
ایران عبدی
1 ماه قبل

,سقف بیمه وتعهدات خدمات درمانی بیمه آتیه سازان بازنشستگان فرهنگی چقدره برای امور مختلف درمانی

نورا
نورا
1 ماه قبل

آیا با نسخه فیزیو تراپی می توانم به جاش از خدمات کایرو پراتیک استفاده کنم بیمه آتیه سازان پوشش می دهد

پارسا
پارسا
1 ماه قبل

چهار روزه دارم تماس میگیرم مدام میگه همه اپراتورها مشغولن و نمیشه باهاشون حرف زد مشکل رو پیگیری گرد. بیمه با مدیریت مزخرف فشل و درپیت که میگن همینه.

بهرام خسروی
بهرام خسروی
1 ماه قبل

سلام بیش از یک واحد ارزیابی جهت ارجاع وجود دارد چیست چکار کنیم مدارک ارسال شود

رضا
رضا
1 ماه قبل

سلام
آیا مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی بصورت شخصی میشه مبلغ ماهانه بیشتری واریز کنه تا سقف بالاتری در تعهد شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان باشه؟

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام من بیمه تکمیلی آتیه سازان هستم و دی ماه یکبار برای دیسک کمر و درد سیاتیک فیزیوتراپی کردم میخواستم بدانم در سال چندبار میتوان برای فیزیوتراپی از بیمه تکمیلی آتیه سازان استفاده نمود با تشکر.

81
0
سوالات خود را جهت پاسخگویی مطرح نمایید.x